Wysłany: Sob Paź 02, 2010 12:21 [R200] Czy można zaaplikować silnik 1.8 16V
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Pytanie jak w temacie, silnik mi się skończył i chce kupić następny, jako że cena VVC z osprzętem jest bardzo wysoka pisze z zapytaniem czy ktoś to robił albo czy ktoś się orientuje czy moge wsadzić silnik 1.8 16V bez vvc ten: SILNIK MG MGF 1.8 16V 120KM 18K4F
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 12:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 16:07
Oczywiście że możesz z tym, że wiąże się to z dość dużymi kosztami. Musisz kupić silnik + osprzęt, komputer, skrzynie biegów bo w 1.8 była już PG1 a jak skrzynie to już półosie, jak półosie to i piasty inne itd.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
No ale jak tą co mam teraz siedziała w 1,6 który ma 115 KM to nie udźwignie 120 KM? Zaryzykował bym, chodzi tylko o to czy wejdzie mi w miejsca po starym silniku żeby rzeźby nie było na sankach/łapach silnika
[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 23:51 ]
A jeszcze pytanie, może ktoś próbował lub słyszał aby ktoś wkładał silnik z civica 6 gen. jakiegoś 1,6 VTECa, może skoro na podłodze hondy jest 200 setka to podeszły by pół ośki skrzynia itp.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak zepniesz to ze skrzynia z rovera to bedziesz mial 5 biegow do tylu i 1 do przodu - musialbys przewalic CALY zespol napedowy z hondy - silnik+skrzynia + elektryka
silnik 1,8 na miejsce 1,6 wejdzie bez problemu - mozesz nawet zastosowac osprzet z 1,6 -ale skrzynia nie tyle tych 8 koni wiecej nie wytrzyma tylko dwudziestu paru Nm wiecej - moze nie od razu ale ryzyko jest ze siadzie
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
A jeszcze pytanie, może ktoś próbował lub słyszał aby ktoś wkładał silnik z civica 6 gen. jakiegoś 1,6 VTECa, może skoro na podłodze hondy jest 200 setka to podeszły by pół ośki skrzynia itp.
Twoj R200 nie jest na podlodze z Hondy i w Hondach silnik/skrzynia jest odwrotnie ulozona niz w Roverach. Wiec duzo przerobek na same zawieszenie ukl.napedowego.
bonus89 napisał/a:
No ale jak tą co mam teraz siedziała w 1,6 który ma 115 KM to nie udźwignie 120 KM?
Moze i udzwignie, ale sie nie da zamontowac. Masz skrzynie R65 potrzebna Ci
aiwer napisał/a:
PG1
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 13:06
Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz. Ja tam i mazdę i 75 co nieco dłubałem pomimo, że chodzi ogólna opinia iż 1.8T lepiej nie dłubać bo niema zapasu wytrzymałości. A w maździe niby to twarda konstrukcja z zapasem to już na 4 skrzyni jeżdżę:)
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 21:35
hvil napisał/a:
Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz.
Nie chodzi o to, że nie wytrzyma ale o to, że nie da się tego zamontować. Skrzynia R65 montowana była tylko i wyłącznie z silnikami 1.1, 1.4 i 1.6. W silnikach 1.8 i wyżej były montowane skrzynie PG1. Skrzyni PG1 nie połączysz z silnikami 1.6 i niżej.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Aha, czyli raczej rozwiązałem moje swapowanie, pójdzie na żyletki bo mam go już serdecznie dosyć, miałem wcześniej daewoo tico, przejechane miało 200 tys. w tym 150 tys. na gazie, może w to trudno uwierzyć ale 3 razy rzadziej zaglądałem do silnika, nie działo się zupełnie nic, w tym momencie marke daewoo stawiam wyżej od rovera, myśle że daihatsu też jest mniej awaryjne.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 21:54
aiwer, chyba coś mijasz się z prawdą, skoro 1.4 serii K jezdzi w poldku a do poldka swobodnie pasuje 1.8 wiec pg1 i ta druga tez powinne byc zamienne, bo w poldku jezdzil 1.4 z ta starsza skrzynia, a swobodnie wsadzaja 1.8 od freelandera lub 75.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 22:16
hvil napisał/a:
skoro 1.4 serii K jezdzi w poldku a do poldka swobodnie pasuje 1.8 wiec pg1
Wszystko się zgadza. Do R200 też wsadzisz 1.8 ale tylko z PG1 i bez większych przeróbek się nie obejdzie.
Oczywiście jak ktoś jest bardzo uparty to wsadzi 1.8 z R65 ale to liczy się z wielkim druciarstwem i kosztami. Gra nie warta świeczki dla 9KM.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 22:17
dlaczego gruciarstwem skoro do poldka pasuje plug and play:) to i do tej skrzynki musi pasowac, w poldku podlaczasz kompa zamiast kompa 1.4 d tej samej wtyczki i smiga.
Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz.
Nie chodzi o to, że nie wytrzyma ale o to, że nie da się tego zamontować. Skrzynia R65 montowana była tylko i wyłącznie z silnikami 1.1, 1.4 i 1.6. W silnikach 1.8 i wyżej były montowane skrzynie PG1. Skrzyni PG1 nie połączysz z silnikami 1.6 i niżej.
no sorry stary ale na jakiej podstawie twierdzisz ze nie da sie zamontowac?
otwory montazowe sa to i montaz jest mozliwy
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
A odpowiadając na pytanie:
Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika Wink. i głowicą (1,8 135KM, VVC i turbo??). Po 96r. wszystkie silniki mają nawet ten sam blok.
Wsadzanie silnika 1,8 do poloneza to już prawie nie swap. pasuje tak samo jak 1,4 i pracuje z jego osprzetem. Najmniej roboty (w elektryce głównie) to wsadzenie 1,8 z całym osprzetem i instalacją elektryczną z 1,4. Do tego dajemy koło zamachowe i sprzęgło też z "dawcy" i zapinamy całość ze skrzynią FSOwską. Jedyna różnica to wydajniejsze wtryski tak koło 220ccm. Takie auta jeżdżą i ludzie nie narzekają. W silnikach bezkopółkowych da się "nabić" króciec na palec rozdzielacza na wałek ssacy. Głowica ma nawet otwory do przykręcenia kopółki. Trzeba to tylko zrobić bardzo dokładnie bo moze być problem z przekazywaniem iskry.
mozna też wsadzać elektrykę dedykowaną do danego silnika ale z racji że ECU rovera ma IMMOBILISER wbudowany to jest nieco więcej rzeźby w elektryce co jest dodatkowy moduł do zaszczepienia. Można go też zablokować ale to koszt kilkuset zł...
Skrzynia z FSO ledwo żyje już przy 1,4 więc jak ktoś chce na dłuższą metę "bawić" się większymi jednostakmi rovera to warto poszukać alternatywy. Mi osobiście udało się dopasować skrznię z forda sierry wraz z wałem napędowym. Z pewnością wytrzyma nawet 1,8 turbo (czego nie można powiedzieć o skrzni z FSO).
Najwięcej zabawy z wsadzeniem jest przy silnikach VVC ze względu na konieczność wsadzenia całej elektroniki od niego. Na wyżej wymienionym forum jest własnie prowadzona praca nad wsadzeniem takiego silnika.
I jeszcze jedno w sprawie silnika 1,8 135KM. Jest to silnik z głowicą VHPD. inne są zawory i wałki. Silnik ten jest mało popularny nawet w UK więc w polsce trafić go jest bardzo ciężko. Jak go odróznić od zwykłego 1,8 to nie wiem. Chyba po numerach głowicy nadlanych między 2 a 3 dolotem nad łączeniem z kolektorem ssącym.
A i na koniec. Dla tych co jeszcze nie widzieli i znają nieco anglielski mała biblia tuningu silników serii K16: http://www.dvandrews.co.uk/
Dodano po 54 [minuty]:
A i jeszcze jedno.
1,4; 1,6; 1,8 są to silniki serii K
2,0 jest silnikiem serii T. Mechanicznie jest zdecydowanie większy. Elektrycznie aż tak bardzo się nie różni od serii K jakby się mogło wydawać. Jeszcze nie spotkałem nikogo kto by upchał go pod maską poloneza ze wzgledu na jego gabaryty..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum