Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Gaśnie przy po 60 km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 14:53
[R620] Gaśnie przy po 60 km/h
Autor Wiadomość
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 07:33   [R620] Gaśnie przy po 60 km/h
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam!

Mam Roverka 620SDi zeszłej zimy auto potrafiło mi gasnąć podczas jazdy, po czym ciężko odpalało i znów ileś tam jechało. Na odcinku 20 km potrafił tak ok 8x.

Przyszły mrozy auto przestało palić, stało trochę do odwilży, wymieniłem filtr paliwa. Odpaliło jednak miało problemy z obrotami do tego stopnia że potrafił gasnąć na wolnych obrotach.

Zrobiło się ciepło, obroty wróciły do normy (lekko falowały od zawsze ale to w niczym nie przeszkadzało). Pojawił się natomiast inny objaw.

Na chwilę obecną autko zapala nie jest to na dotyk trzeba go chwilkę przytrzymać ale zapala. Jednak przy prędkości ok 60/70 km/h nagle traci moc obroty spadają - gaśnie.

Po zgaśnięciu auto ciężko odpala.

Turbina wydaje się ok, jest tam ciut oleju ale gdzie niema? Wąż od turbo "puchnie" czyli ok.

Auto ma od dłuższego czasu wycieki paliwa, mechanik wtykał rękę pod pompę i twierdził że tam jest mokro ale dojście tam raczej żadne więc nie był w stanie określić ale koleś jest jednym wielkim naciągaczem wiec biorę poprawkę na jego diagnozy. Fakt faktem kapie. Jeździłem takim kapiącym kilka miesięcy i nie było problemów opisywanych powyżej.

Proszę o jakieś wskazówki co mogę sprawdzić sam, dodam że nie mam bladego pojęcia o mechanice ale jak mi to ładnie opiszecie to myślę że dam radę. Jeśli małymi nakładami pieniężnymi miałbym coś wymienić to proszę o jakieś oznaczenie części i podanie pi x drzwi ceny. Auto jest systematycznie przepalane co jakiś czas, ja aktualnie się poruszam innym to chcę sprzedać.

Bardzo proszę o pomoc, idzie zima chcę się go pozbyć za psie pieniądze lub nim pojeździć bo ekonomia do Xsary 1,8 która pali 11 w mieście a rover 7,5 i jest dość widoczna.

Z góry dziękuję za wskazówki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 07, 2010 07:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 07:45   

na początek wybłyskaj błędy kompa
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 08:06   

seyfer napisał/a:
na początek wybłyskaj błędy kompa


Fakt, kiedyś reanimowałem jaśka spinaczem, pamietam że kiedyś miałem 12 i 17 co było bodaj czujnikiem temp paliwa w pompie.

Już szukam manuala do "diagnostyki"

Chyba że ma ktoś linka pod ręką :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez RoBBoD Czw Paź 07, 2010 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 08:12   

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
andrewk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 42



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 08:29   

sprawdź sitko przy pompie, dla kolegi mcteusz po zimie jak przyszła odwilż działo się podobnie i winne było zabrudzone sitko
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 08:40   

andrewk, :arrow: Pompa i te badziewne kable wiem gdzie :idea: ale żadnego sitka nie kojarzę. Może 3 zdania opisu gdzie i jak się do tego dobrać :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 08:51   

Jeśli masz przed filtrem gruszkę (pompkę ręczną), to sprawdź czy jeden z jej zaworków się czasem nie przytkał lub zaciął.
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 09:07   

thef, Mam gruchę, jakiś czas temu wymieniałem na nową (przed zimą) dodatkowo "mechanik" zamontował mi bodaj 2 dodatkowe zaworki zwrotne za przed i za pompą.

Dziś sprawdzę i je, w sumie może zamienię to wszystko na wężyk ebonitowy na czas testów. Może faktycznie coś zalepiła parafina.

Przyznam się bez bicia że tankowałem na "Tesco" ale tam podobno Orlen po problemach zalałem do pełna BP Ultimate + zimowe dodatki z 2 buteleczki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 09:12   

RoBBoD napisał/a:
thef, Mam gruchę, jakiś czas temu wymieniałem na nową (przed zimą) dodatkowo "mechanik" zamontował mi bodaj 2 dodatkowe zaworki zwrotne za przed i za pompą.
Może kupiłeś gruszkę z zaworkami membranowymi. Ja taką kupiłem na Allegro, chyba od BMW, nową, i po kilku miesiącach jedna z gumowych membran po prostu obróciła się w gnieździe i zmniejszyła przepływ na tyle, że auto mi nie chciało odpalić lub gasło co chwilkę. Możesz w ogóle zdemontować gruszkę i zastąpić przewodem paliwowym.
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 09:25   

thef, Tylko że jak pomykam po parkingu, zrywam przyczepność przednią osią to chyba spalanie jest drastycznie większe niż jak jadę 70 i ten mułek przyśpiesza. Ale ok zamienię na zbrojone ebonity i zobaczę.

Może ktoś wypowie się o tej siatce przed pompą?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 09:26   

andrewk napisał/a:
winne było zabrudzone sitko

widzę że powrócił temat owego sitka, tylko jak na razie nikt nie powiedział gdzie ono jest :wink:
jakiś rok temu próbowałem się wypytać jednego kolegi z forum ale nie potrafił mi powiedzieć gdzie jest to sitko pomimo iż napisał w temacie że je czyścił, stąd uznałem że kitował
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 09:54   

szoso420, Hehe równie dobrze można w Roverze wyczyścić dyfuzor molekularny <sasasa> To się pośmialiśmy ale problem jest poważny. HELP :(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 10:05   

a może to elektrozawór na pompie szwankuje i odcina paliwo, luźny przewód czy coś :hm:
 
 
andrewk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 42



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 10:58   

ja również wiem o tym sitku tylko z tematu kolegi mcteusz :smile: a gdzie ono jest to niemam pojęcia :grin:
_________________
AgroDane
Przewodnik Grzybiarza
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 11:02   

andrewk napisał/a:
ja również wiem o tym sitku tylko z tematu kolegi mcteusz :smile: a gdzie ono jest to niemam pojęcia :grin:

tak też myślałem, koło się zamyka :wink:
poprosiłem kolegę o znalezienie tego sitka w programie części
 
 
andrewk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 42



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 11:22   

oto link do tamtego tematu : SOLVED[R620 SDi '96] Gaśnie, zapowietrzony?

mcteusz napisał/a:
Brat wyczyścił sitko, które jest na wejściu przewodu paliwowego do pompy. Ponoć był tam straszny syf.


niestety sam tego niesprawdzałem ale może ktoś potwierdzi ?? ??
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 12:45   

Z tego co wiem to zwykły wężyk gdzie tam jakieś sitko to ja nie wiedzieć.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 13:45 ]
Szukając moich objawów wygooglałem:

Przy przyspieszaniu i dużych prędkościach paliwo jest zużywane prawie w całości i musi być dostarczane bez problemów.
Proponuje sprawdzić drożność przewodów paliwowych we wszystkich punktach gdzie są kolanka, złączki i inne przewężenia.
W tych miejscach gromadzą się różne osady z ON pomimo filtra.
Podobne efekty daje nieszczelny przewód paliwowy który nie cieknie a łapie "lewe powietrze" zpowietrzając układ pompy i wtrysk.
Zjawisko to dzieje sie przy wysokich obrotach i pod obciążeniem silnika.


Widzę że wszystko kieruje się w stronę drożności przewodów. Tylko hmmm jak mam sprawdzić to przy 60km/h mając wężyk do pompy i karnister w kabinie? Tylko znów jak zamknąć maskę by wężyk miał wejście. Będzie wesoło :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
andrewk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 42



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 14:05   

RoBBoD napisał/a:

Podobne efekty daje nieszczelny przewód paliwowy który nie cieknie a łapie "lewe powietrze" zpowietrzając układ pompy i wtrysk.
Zjawisko to dzieje sie przy wysokich obrotach i pod obciążeniem silnika. [/i]

Widzę że wszystko kieruje się w stronę drożności przewodów. Tylko hmmm jak mam sprawdzić to przy 60km/h mając wężyk do pompy i karnister w kabinie? Tylko znów jak zamknąć maskę by wężyk miał wejście. Będzie wesoło :)


co do tego lewego powietrza to nie jestem taki pewien :grin: kilka dni temu zauważyłem u siebie że gdy pompuję gruszką mam syczenie w okolicach tylnego lewego koła, okazało się, że przewód który dostarcza paliwo miał dziurkę na ostatnim mocowaniu, lekko kapało sobie paliwo, ale nie było problemów z przyspieszaniem czy ogólnie mocą, bez problemu osiągałem wysokie prędkości, jedyny problem to było odpalenie gdy postał dłużej, wtedy się zapowietrzał i było trzeba długo kręcić, po wycięciu zardzewiałego przewodu i wstawieniu w te miejsce wężyka paliwowego gumowego 8mm problem z odpalaniem zniknął :ok:

najbardziej mnie ciekawi właśnie te sitko gdzie one jest, bo tej zimy gdy były te ostre mrozy i żadne dodatki do paliwa nie pomagały, pamiętam jak zobaczyłem jaka ropa jest gęsta to szok prawie przeżyłem :grin: też miałem problemy z jazdą, gasł nie miał mocy, wpadłem na pomysł aby podstawić pod bak taką grzałke na prąd, nią rozgrzewałem paliwo i było wszystko ok
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 15:57   

andrewk, Ja po pierwszych problemach wjechałem autem na magazyn, ledwo się zmieścił w bramie. I 3 farelki na silnik i było ok. Następnego dnia już nie odpalił. ;(

No i byłem ze spinaczem w aucie, jedyne co miga to 12 myślę ze to kwesta rozładowanego aku. Podładuje, skatuje zgaśnie kilka razy. Myślę że i błedy sie pojawią.

Mam rację?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 19:20   

szoso420 napisał/a:
widzę że powrócił temat owego sitka, tylko jak na razie nikt nie powiedział gdzie ono jest

Sitko jest na srubie wkręconej w pompę wtryskową (taka opaska z miedzianego,mosięznego drucika) jest pod węzykiem którym dochodzi paliwo do pompy. Wykrecalem w tamtym roku ale było idealnie czyste,za godzine wróci żona to sprawdze dokładnie. W kazdym razie od przodu pompy po prawej stronie.
A może na tej z wężykiem od ropy, w kazdym razie jest sitko na 100%.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Gaśnie przy małych obrotach
frycus1 Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Cze 07, 2007 11:59
frycus1
Brak nowych postów [R620 Ti] gaśnie przy hamowaniu i dojeżdżaniu do świateł
unreal69 Rover serii 600, Honda Accord 39 Nie Lip 20, 2014 22:14
unreal69
Brak nowych postów [Honda Accord] Przy przełączaniu na gaz gaśnie
jacekmarus Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Lis 27, 2008 23:21
NEOSSS
Brak nowych postów [Honda Accord] Gaśnie przy odpalaniu
michal-555 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Wrz 21, 2007 15:40
michal-555
Brak nowych postów [R620Si] Gaśnie po odpaleniu przy rozgrzanym silniku
wiejak Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Mar 19, 2017 14:05
wiejak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink