Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Paź 10, 2010 19:26 [R45 '02 iDT] Tarkocze jak traktor, słabo przyśpiesza
Witam.
Coś się stało mojemu autku. Nagle zaczął wolniej jeździć (przyśpieszać), a do tego dźwięk przyśpieszania zmienił się z normalnego dźwięku diesla w metaliczny traktor Zielonego pojęcia nie mam co to może być Jak przyśpieszam to jakbym jechał traktorem, ale jak hamuję silnikiem to wówczas silnik pracuje normalnie. Przyśpieszenie jest beznadziejne, niby jak wchodzi na te 2000 obr/min to jedzie, ale i tak nie tak jak przed tą dziwną awarią! Do tego jak włączę klimę (nie wiem czy ma to związek) to czuję smród spalenizny, ale tylko przy klimie - przy zwykłym nawiewie nie czuć tego specyficznego zapachu. Czy ktoś się z tym spotkał? Wolałbym nie jeździć traktorem
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 10, 2010 19:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Paź 11, 2010 10:50
Ale Ty z tego co widzę masz nieco inny silnik, cholera wie czy tak samo się one zachowują w takim przypadku... No nie mam pojęcia co z tym robić. Osobiście boję się o turbinę lub rozrząd (choć ten ma dopiero 20k km). Muszę do jakiegoś mechanika podjechać chyba, innego wyjścia nie będzie.
To padła tobie pompa wtryskowa. Tak samo miał kolega zero mocy chodzi jak traktor, i wymienił wszystko, czyli wtryski oraz dal sterownik pompy do naprawy i nic nie dało. Okazało się ze mechaniczny błąd pompy
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 11, 2010 11:08
Remi55 napisał/a:
Okazało się ze mechaniczny błąd pompy
Mam niestety tak samo. U mnie pompa była podmieniana na inną i dalej to samo.
Rozumiem, że w przypadku mechanicznej awarii pompy, błąd na T4 nie wyskoczy?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mix, Byl błąd na kompie tez ze zły czas wtrysku i coś tam jeszcze. Ale kolega ustawiał z T4 kat wtrysku 3 razy i nic to nie dało. Dopiero podmiana pompy pomogła.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 11, 2010 11:56
PopaY, też obejrzałem, a nie odsłuchałem Regeneracja pompy to koszt ok 1000PLN. Jest szansa, że będzie taniej, jeśli tylko wymieni się uszkodzoną część. Chociaż z drugiej strony, warto przy okazji (jeśli to pompa) wymienić uszczelniacze. Kiedyś dzwoniłem do Boscha w Sochaczewie, to za samą diagnostykę biorą 244PLN - warunkiem jest dostarczenie wymontowanej z auta pompy. Sam się zastanawiam, co jest usterką mojego silnika. Podejrzenia padły na dół silnika (jedyne co nie było jeszcze sprawdzane/naprawiane/wymieniane). Kusi mnie, żeby sprawdzić dla pewności pompę, z drugiej strony boję się, że będzie to kolejna kwota wyrzucona w błoto.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 11, 2010 12:06
Aha, bo zapomniałem - MG przyspiesza w 18s. do 100 km/h. Są spore problemy z odpalaniem. Przestawianie kąta wtrysku nie daje żadnych rezultatów. Reakcja na gaz jest mocno opóźniona. Na 4-tym biegu od 70-100 praktycznie nie jedzie. Przy sprincie do 100, po wrzuceniu czwórki moc się kończy. Do tego dochodzi brak elastyczności.
Zimne auto po odpaleniu, całe się trzęsie, pracuje nierówno, szarpie. Ponadto słychać metaliczne dźwięki (przez 30s. do minuty) z okolic pompy. Przy ruszaniu trzeba dawać sporo gazu, bo auto wyraźnie nie ma mocy. Przy obrotach zbliżających się do 2tyś. obrotów słychać głośno dźwięk przypominający cykanie.
Jak możesz opisz dokładniej swój problem, to może wspólnie uda nam się znaleźć rozwiązanie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Paź 11, 2010 12:17
Odpala normalnie. Dźwięk silnika na jałowym jest już dużo zmieniony (traktor). Na każdym biegu poniżej 2k obr przyśpiesza dużo wolniej niż przyśpieszał. Zresztą po osiągnięciu tych 2k też nie jest tak jak było, wyraźniej turbo nie jest takie jak być powinno. Reakcja na gaz nie jest raczej opóźniona, ale jak tylko dodaję gazu to słychać zdecydowanie głośne turkotanie (i troszkę metalicznego dźwięku - zjawisko non-stop, nie przez 30sek). Auto nie trzesię, nie pracuje nierówno. Przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotów - wówczas jest normalny dźwięk jaki być powinien.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Paź 11, 2010 14:03
No patrząc na to co napisałeś to nei są zbyt podobne. U Ciebie jest opóźniona reakcja na gaz, u mnie nie. U Ciebie auto po odpaleniu się trzęcie, pracuje nierówno itd. - u mnie nic takiego się nie dzieje. Dźwięk metalu słychać u mnie cały czas - u Ciebie tylko krótki czas. Także nie do końca objawy są takie same Choć to najważniejsze (wydaje się) jest takie samo czyli dźwięk silnika i brak mocy
[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 15:03 ]
Napiszcie mi proszę, w jaki sposób napędzana jest pompa wtryskowa w naszych iDT?
PopaY, Przez pasek od strony pompy, który jest znów napędzany walem korbowym i z drugiej strony jest pasek rozrządu.
Najlepiej i najtaniej jest kupić pompę wtryskowa z ebay.co.uk Bo naprawa prawie tyle samo kosztuje co używana z gwarancja.
Byl tez jeden facet kiedyś na forum niemieckim co rozkręcił cala pompę i wymienił wszystkie uszczelki w niej oraz wypolerował elementy w środku. W tej pompie jak dobrze pamietam jest taki bolec i on czasem jak nie jest ładnie gładki tylko ma rysy, to powoduje rożne złe objawy pompy.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Paź 11, 2010 17:21
PopaY napisał/a:
:/ Zna ktoś dokładny symbol tej pompy?
Pompa Bosch VP30
[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 18:21 ] PopaY, na twoim miejscu, najpierw sprawdziłbym ustawienie rozrządu, może się pompa na pasku przestawiła o ząbek lub jest luźny napinacz i kąt wtrysku się zmienił.
Miałem niedawno troszkę inną historię z tą pompa ale szczęśliwie skończyło się dobrze
klik
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Czw Paź 21, 2010 20:41
Byłem u mechanika. Osłuchał auto, ale nic nie robił, bo w kolejce czekało ponad 20 aut Mam mu samochód odstawić w poniedziałek rano. Jeśli chodzi o jego wstępną opinię to winę za taki stan rzeczy ponosi rozrząd. Wg niego uległ przestawieniu, ale więcej będzie mógł powiedzieć dopiero jak się do niego dostanie także muszę się uzbroić w cierpliwość. Wracając od niego auto zachowywało się dziwnie, tzn. jechał oczywiście jak traktor i bez "pary", ale co chwila "łapał" normalną pracę i przyśpieszenie. Czyli tak jakby raz jechał, raz nie. Wcześniej (od niedzieli) tylko nie jechał, a dziś zaczął przerwami pracować normalnie (10 sekund pracy jak traktor, 3 sekundy pracy normalnej). Coś Wam to może mówić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum