Wysłany: Nie Paź 10, 2010 11:09 [R 214Si 103KM] Czy da się...? swap silnika hondy do 214Si
witam. kupilem to autko bo mi sie po prostu podoba i osiągi ma/mialo wystarczające jak narazie, jednak teraz to juz malo. sprawa wyglada tak: I need more power! i tu wlasnie moje pytanie, da się przełożyc d16z6 lub b16a2 do mojego rovera..? budżet to ok 5-6tys, wiem ze lepiej byloby sprzedac rovera i kupic honde ale moj roverek ma to cos... ewentualnie zna ktos warsztat ktory podjąłby sie takiej operacji na terenie podkarpacia/malopolski..?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 10, 2010 11:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po pierwsze silnik hondy kręci się w drugą stronę niż Rovera.
Po drugie inne mocowania.
Po trzecie nie lepiej kupić sobie 1.8VVC i mieć 140KM? Dlaczego chcesz silnik hondy a nie Rovera?
był o tym temat, raczej bez sensu, lepiej włożyć 2.0T Rovera i mieć na start 200KM z turbem i szperą, albo VVC 160KM lub KV6 177KM, mniejsza rzeźba a efekt lepszy/podobny.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pewnie kolega myśli tak jak ja i u mnie też były takie odpowiedzi odpowiem za niego: dlaczego nie vvc lub 2.0T. VVC problem z uszczelką jak w innych k seriach i bardzo awaryjny silnik, dlaczego nie 2.0T? dlatego że jest mega drogi a dostanie go z osprzętem to cud za magiczne pieniądze. Dlatego i też chciałem hondowskie VTI
[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 16:15 ]
Co do 2.0 V6 się nie wypowiadam, powiedzcie tylko szczerze jak ma się on do inncy roverowskich benzyn? Jest może troche mniej awaryjny od serii K? i czy ktoś widział ten silnik w 200? bo kilka takich silników znalazłem z osprzętem i sam zastanowił bym się nad tym zamiast nad sprzedażą auta, ale czy wejdzie? tak na oko to sporo większy od innych w 200
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pewnie kolega myśli tak jak ja i u mnie też były takie odpowiedzi odpowiem za niego: dlaczego nie vvc lub 2.0T. VVC problem z uszczelką jak w innych k seriach i bardzo awaryjny silnik, dlaczego nie 2.0T? dlatego że jest mega drogi a dostanie go z osprzętem to cud za magiczne pieniądze. Dlatego i też chciałem hondowskie VTI
otóż to. dodam tylko ze sie napaliłem, gdyż znajomy dachował del solem b16 i mam pod nosem idealny swap...
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie Paź 10, 2010 18:19
a jakie to ma znaczenie że silnik Hondy się kręci w drugą stronę ? Przecież to swap a zarazem rzeźba, przekładamy wszystko co jest pod machą, spawamy, tniemy co trzeba i powinno hulać. Roboty pewnie dużo i finansów również. Druga sprawa to magik co się tego podejmie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
miał by gdyby usadowił silnik tak jak roverowski a jemu chodzi o ustawienie go w takiej pozycji jak jest w hondzie czyli skrzynią po stronie pasażera dlatego pisze o rzeźbie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
weź tylko poprawke na remont kapitalny hondowskiej jednostki na dzien dobry, to nie są silniki, które ktoś oszczędza, zawsze dostaja w palnik do oporu a dodatkowo mają już pare latek na karku, więc konsumpcja sporych ilości oleju nikogo nie dziwi, jak to hondziarze mówią: "honda musi dymić" Kv6 2.5l siedzi pod maską R200, są fotki w necie, u nas też je ktoś wklejał, waga jest taka jak 2.0T czy 2.0SDi, problemem może być inne rozłożenie tej masy nad przednią osią, ale nie wydaje mi się to aż takie porażające. Rozmawiałem kiedyś z Tomim i ztcp to mówił, że R200 i R400 mają podobne komory silnikowe, więc swap mocowan powinien być łatwiejszy niż tworzenie wszystkiego od nowa, do tego całość siada na sskrzynie pg1, więc też nie będzie jakiś trudności... ja mam 2 KV6tki w domu i obie sprawują się bardzo dobrze
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
ja wiem że iDT waży jakieś 20-30kg więcej od KV6 2.5 więc strasznie o prowadzenie bym się nie martwił.
Fakt że inaczej rozłoży się masa. I nie koniecznie może się zmieścić w R200 bo miejsca pod maską jest mniej niż w R400. Już na oko to widać.
Kupować łapy z R400 to bez sensu. Lepiej kupić R45 anglika i mieć całego dawcę. Wtedy jeszcze można kilka złotych odzyskać za inne części.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum