Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Sprzęgło, łożysko, biały dym.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:45
[R416] Sprzęgło, łożysko, biały dym.
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 15, 2010 08:44   

Nagraj ten dźwięk, może z czymś mi się skojarzy :wink:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 15, 2010 08:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Paź 15, 2010 10:44   

Kurde, na wale korbowym raczej nie ma co piszczeć... No u mnie piszczało i dudniało, to ze strachu zmieniłem napinacz rozrządu i pompę wody, a okazało się, że to była rolka napinająca paska wspomagania. Musiało ją zablokować, bo z jednej strony pasek wytarł w tej plastikowej rolce rowek na centymetr.. :shock:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 15, 2010 17:08   

Jutro nagram i wrzuce na forum, bo na codzień jak wracam z pracy jest już ciemno. Może mnie ucho myli posłucham jeszcze tego "dźwięku" na kanale może przez to że tam jest multum wężyków i kabelków jakoś się dziwnie odbija dźwięk i oszukuje ucho

[ Dodano: Pią Paź 15, 2010 17:07 ]
Witam. Właśnie doczytałem że podobne dźwięki może wydawać pompa wody któa przez za mocne naciągnięcie paska szybko się uszkadza. Pasek, wymieniał mi mechanik(pseudo) któy nawet kluczem dynamometrycznym nie dysponuje. Także mamy potencjalnego sprawce.

Dwa pytania:

1.Jak sprawdzić czy to faktycznie pompa? przecież nie moge jej odpiąć
2. Jak sprawdzić czy pasek rozrządu nie jest za mocno naciągnięty?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 15, 2010 18:39   

Czy ja teraz dobrze rozumiem, robił Ci głowicę mechanik bez klucza dynamometrycznego :shock: ?
Jeśli tak... to bał bym się :???:
 
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 15, 2010 20:17   

To było tak: Mama poleciła mi męża swojej koleżanki z pracy, który jest mechanikiem żeby ze mną pojechał wybrać auto. Wiedziałem że to ma być R416 on miał sprawdzić mechanikę. Powiedział że do robienia tylko głowica i filtry, okazało się że jeszcze całe multum rzeczy. Auto zostawiłem mu w "warsztacie" (który okazał się przydomowym garażem, w którym to "naprawia" auta po godzinach) podczas gdy ja pojechałem na wakacje, wróciłem wybuliłem i zaczął się problem... on wyjechał na miesiąc do Niemiec do pracy a ja z nie do końca sprawnym autem i bez 2k złotych. Jako że jestem na studiach mechatronicznych to mam kilku kolegów mechaników i konstruktorów z prawdziwego zdarzenia, więc dzięki konsultacjom i naukom u nich trochę się sam podszkoliłem i zabrałem się za poprawianie po mechaniku. Z tym kluczem to trochę przekornie napisałem, ale szczerze powiem że nie zdziwiłbym się ani trochę jakby okazało się to prawdą.

Chyba znalazłem rozwiązanie piszczącego problemu. Gdzieś jakoś doczytałem że to koło pasowe całe powinno być suche (ja je psikałem WD40 i olejem silikonowym - myślałem że to się dostanie do łożyska i je naoliwi) więc nie mając wiele do stracenia, wzięłam alkohol izopropylowy i wypsikałem, wszystkie 4 koła pasowe, paski i śruby . Problem zdecydowanie się zminimalizował, jako że psikałem od góry to myślę że nie wszystki tłuszcz rozpuściłem(auto było wyłączone w końcu alko jest bardzo palny, czekałem aż wyschnie) jutro będę na kanale to popsikam i od spodu, także myślę że problem zostanie rozwiązany. Aż mi się głupio robi jak pomyśle że rozwiązanie tak poważnego problemu było takie banalne :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Biały dym z rury
lenny0071 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Gru 24, 2007 21:09
maciej
Brak nowych postów [R416] Dym biały:/ bać się czy normalka
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Paź 27, 2008 09:50
oprawca_1978
Brak nowych postów [R416] Łożysko ??
anecia-77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 31, 2007 09:37
Paul
Brak nowych postów [R416] Tylne łożysko
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Paź 09, 2012 16:19
farek
Brak nowych postów [R416] Łożysko tylne - z piastą czy bez?
gdzie dostane najtansze?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Mar 23, 2009 22:00
arturky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink