Moim problemem jest wysokie spalanie około 11l / 100km, chyba że to normalne przy tym silniku [R416Si 98r] ?
Odrazu zaznaczę, że nie mam ciężkiej nogi i wiem co to oszczędna jazda.
Może regulacja zapłonu, zaworów, wymiana przewodów wysokiego napięcia, sonda lambda może daje złe wskazania do komputera? Proszę o jakieś wskazówki i porady od czego zacząć i na czym skończyć? Prawdopodobnie jak dla każdego pieniążki się liczą i fajnie by było zrobić to jak najtaniej, chyba że dobrze oznacza większy wydatek
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 15, 2010 20:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zapłonu nie da się regulować.
Zawory raczej nie mają nic do tego, chyba że ciśnienia nie trzyma ale wtedy samochód był by zamulony i byś to zauważył.
Wymiana kopułki i przewodów WN mogą pomóc.
Do sondy lambda podłączasz miernik i sprawdzasz napięcie tak po minucie pracy silnika. Jeśli jest między 0.2 a 0.9V to najprawdopodobniej sonda jest sprawna.
Jeśli powiadacie że to normalne spalanie , to moje kolejne pytanie jak wygląda sprawa z instalacją gazową i awaryjnością tego samochodu? po jej zamontowaniu bo po przeczytaniu tego forum wszyscy strasznie narzekają na uszczelkę pod głowicą i tego zaczynam się obawiać najbardziej że i mi się przydarzy to nieszczęśliwe zjawisko
I może ktoś poleci jakąś sprawdzoną instalacje odpowiadającą do tego modelu
Lukasz0000, usterka uszczelki pod głowicą jest przypadłością silników serii K niestety, a co do instalacji gazowej to nie ma się co bać silnik to znosi, ja mam DT Gas System (sekwencja) a tutaj na forum polecają Staga
E, coś nie tak masz z nim, mi Poldorover GAZU, gdy go nie męczyłem, palił mi regularnie w lato na poziomie 7.5 litra, a w zimie maksymalnie 9 litrów na sto km.
Nexia, którą teraz jeżdżę, benzyny średnio przez miesiąc, gdy zmuszony byłem ją tankować, spaliła średnio 6.2 litra (a jeździłem do Wawy i z powrotem), a gazu średnio pali 8.3 - 8.5 litra (trasy do Wawy i z powrotem, korki, przyśpieszanie, hamowanie, itd..).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Jeszcze taki mały szczególik ma może ktoś schematy elektryczne do tego modelu jak rozwiązane są połączenia w tym samochodzie co gdzie powinno biegnąć i jak i z czym powinno być połączone ?
Jeśli ktoś może pomóc to gdzie znajdę sonde lambde, gdzieś przy katalizatorze jeśli tak to w jakim miejscu ?
Na stronie Roverki.pl jest takie coś jak RAVE, to dokumentacja i tam znajdziesz schematy instalacji elektrycznej.
Co do sondy lambda, jest ona wkręcona w katalizator wydechowy, między nim a blokiem silnika jest, jak tam zajrzysz to zobaczysz kabelek stamtąd wychodzący, to ona.
W Roverkach jest sonda czteroprzewodowa, ale przewód sygnałowy do niej - to czarny, drugim jest masa, która ma swoje wyjście ze wtyczki (ale nie wiem, czy jest w sondzie połączona z jej korpusem). Jest to sonda jednovoltowa, tj. zakres jej wskazań mieści się w granicach 1 volta. Im wyższe jej napięcie - tym mieszanka bogatsza - i odwrotnie.
Poprawność działania sondy, abstrahując od innych elementów i urządzeń automatyki i czujników silnika, miarodajnie można sprawdzić tylko oscyloskopem, odpowiednio nastawionym.
Pomiar miernikiem (tylko elektroniczne się nadają, z racji małego obciążania sprawdzanego obwodu) - jest tylko potoczny, właściwe sprawdzenie działania sondy lambda - tylko oscyloskop. To samo tyczy się czujnika położenia wału w tych silnikach.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Odłącz tymczasowo sondę. Komputer wtedy przestawia się w tryb awaryjny i podaje chyba uśrednione dane. Dodatkowo sprawdź, czy Ci odbiją prawidłowo hamulce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum