Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Postanowilem w koncu wymienic tak glosno omawiany na forum filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej,niestety od rovera nie moge dostac a w bmw nie wiedza ktory bedzie pasowac bo kod jaki znalazlem na forum tego silnika M47N nic im nie mowi bo ponoc tu gdzie mieszkam (wlochy) uzywaja innych kodow,wie ktos od jakiego dokladnie silnika BMW bedzie pasowac? czy to ten 150 konny? moze jakis numer seryjny
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 15:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
BMW Stary typ 11 12 7 791 552 Właśnie ja kupiłem ten typ i nie pasowały mi śruby jakby inny rozstaw ale przełożyłem cały środek do starej obudowy raze z filterkiem i chadzia chyba?
Ostatnio zmieniony przez marcin270779 Pią Lut 05, 2010 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:19
menior, tak M47N to jest właśnie ten 150 konny silnik. W R75 miał oznaczenia CDT, M47R. Ten w BMW to silnik z innym sterownikiem i troche innym osprzętem oraz troche modyfikacji zrobiono w dolocie, ale chyba niezbyt dobrych.
Ale do sedna. Ten właśnie od tego 150 konnego pasuje. Odczytaj sobie numery na odmie i podaj im, tak na pewno dostaniesz.
[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 20:19 ] menior, tak, bo CDTi i CDT, to ten sam silnik.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 22:05
menior, apples, dokładnie. Bo ten silnik w BMW był "ulepszony" był mocniejszy, ale bardziej awaryjny, bo w dolocie zamontowano klapki, które "zapobiegały" dostawaniu się oleju z turbiny po przez dolot. Efekt był taki, że po jakimś czasie syf zacinał klapki, albo się urywały i wpadały do silnika robiąc... burdel.
BMW 1 : 118d, 120d, w silniku M47N (122 KM, 163 KM)
BMW 3 E46: 318d, 318td, 320d, 320cd, 320td
w silniku M47N (118 KM, 150 KM)
BMW 3 E90/E91: 318d, 320d, w silniku M47N2 (122 KM, 163 KM)
BMW 5 E60/E61: 520d w silniku M47N2 (163 KM)
BMW X3 E83: w silniku M47N2 (163 KM)
Ps. poszukujędo CDTi z 2005 roku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja kupiłem 1112 7 799 224 i pasuje do mojego R75, więc do twojego też będzie
teoretycznie ta powinna być odpowiedniejsza
1112 7 791 552
Ta z seperatorem plastikowym jest nowsza i zastapiła tą z wkładem "wełnianym". Starego typu lubiały się zapychać.
Osobiście uważam, że ta z seperatorem plasikowem jest bezobsługowa i nie trzeba jej myć, bo własciwie nie ma czego myć.
Zaleca się natomiast wymianę odmy, w różnych źródłach piszą o 150k km, ze względu na zaworek, który ma ograniczoną trwałość.
Rozkręciłem u siebie odmę i w środku jest wkład tkaninowy, czy można do mojej obudowy dokupić sam wkład plastikowy i będzie ok czy musiałbym kupić cały zestaw ? jeśli ten wkład plastikowy jest sprzedawany oddzielnie to może ma ktoś nr katalogowy ? i namiary na sprzedawce ?
bo w dolocie zamontowano klapki, które "zapobiegały" dostawaniu się oleju z turbiny po przez dolot
Klapki nie do tego służą.
Klapki realizowały zmienną geometrię kolektora dolotowego. Do każdego cylindra są dwa osobne kanały dolotowe o całkowicie innej geometrii. Jeden kanał po linii śrubowej drugi klasyczny. Kiedy jest małe zapotrzebowanie na moc i na małych obrotach, klapki się zamykały i mieszanka trafiała do cylindra jednym kanałem. Jednym słowem ekologia.
http://www.bmwland.co.uk/...pic.php?t=63917
Johnny napisał/a:
czy można do mojej obudowy dokupić sam wkład plastikowy i będzie ok czy musiałbym kupić cały zestaw ?
u mnie nowy plastikowy wkład nie pasował do starej obudowy
A ja mam takie pytanie: czy po przez zaolejony filtr odmy olej ma prawo dostać się do EGR? Dziś sprawdzając węże miałem olej w wężu spod przepływomierza do turbiny, turbina uwalona olejem, kolanko wąż od turbiny do intercoolera zaolejony oraz wąż z intercoolera do EGR zaolejony, EGR w środku olej. A teraz jeszcze pytanko czy to wszystko może mieć wpływ na moc bądź ogólną kondycję silnika? Czy wymyć to wszystko? Jak tak to czym?
z tego co było na forum to jak zapchana odma to ciśnienie wywala olej przez turbo... gdybyś rozbierał zobacz czy intercooler nie ma dużo oleju w srodku. co do mocy zerknij czy kolanko nie wyskoczyło z intercoolera. a bagnet od oleju wypycha?
longer86 jestem w trakcie wymiany sprzęgła i zauważyłem że turbina jest cała w oleju dlatego wczoraj czekając na części zacząłem oglądać cały układ opisany wyżej. Bagnet nie wiem czy wypychało bo nie zwracałem uwagi. Około miesiąc temu zajrzałem do ODMY bo wyczytałem o tym filtrze na forum, oczywiście był tak uwalony że nie puszczał powietrza więc nieco go wymyłem i włożyłem do wczoraj kiedy włożyłem nowy. strat mocy nie wyczuwam, albo moja du.. się przyzwyczaiła. Jedyne co kiedyś zauważyłem to jadąc na równym gazie niską prędkością miał takie chwilowe podrywy mocy jakby chciał mocno przyspieszyć. Ale najbardziej i tak mnie martwi olej którego nie powinno chyba być w układzie od odmy do EGR. Czy mam racje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum