Grzebiac dzis przy aucie zauwazylem ciekawa rzecz.
Ze sciany grodziowej wychodzi linka w pancerzu i ona powinna przesuwac zawor nagrzewnicy. Co bym nie robil - nagrzewal auto, zmienial temperature nawiewu, to ona sie nie rusza.
Zimne powietrze wieje, cieple tez wieje a ta linka ani drgnie. Co jest nie tak?
Jak linka jest na maksa wciagnieta i ledwo co wystaje z pancerza to zawor nagrzewnicy jest otwarty czy zamkniety?
I jeszcze jedno pytanie. Gdzies wyczytalem, ze uszkodzenie termostatu mozna wykryc dotykajac weza gornego chlodnicy kilka minut po odpaleniu auta - powienien byc zimny i rozgrzac sie dopiero jak termostat sie otworzy i wskazowka bedzie na polowie pola. U mnie jest tak, ze waz sie robi cieply a wskazowka jeszcze stoi w miejscu...
Ostatnio zmieniony przez xtek Pon Paź 18, 2010 17:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 13:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 14:17
No wlasnie nie wiem, bo w RAVE jest:
As temperature increases the thermostat gradually
opens, bleeding cool fluid into the cylinder block and
allowing hot coolant to flow to the radiator via the top
hose (4), balancing the flow of hot and cold fluid to
maintain temperature. As the thermostat opens
further so the full flow of coolant is drawn through
the radiator.
Czyli dopiero kiedy termostat sie otworzy to przez gorny waz poplynie goracy plyn.
A dolny to chyba zawsze powinien byc zimny, przeciez po to jest chlodnica
Ale to nie temat na dzis, bo i tak nie mam innego termostatu. Bardziej ciekawi mnie ten zawor nagrzewnicy.
Dolny wąż sie nie grzeje szybko ale jak auto stoi na postoju i silnik pracuje to najpierw sie nagrzewa chłodnica i dochodzi do dolnego węża. Jak sie zrobi juz na całosci obieg gorąca to wentylater wtedy ma pole do popisu:)
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 17:26
Taa wentylator i pole do popisu. Odkad mam to auto to ani raz sie nie wlaczyl wentylator. Podlaczalem go na probe zeby zobaczyc czy sprawny i dzialal. Wg RAVE wlacza sie chyba przy 105st. C, co znaczy, ze moje auto nie osiagnelo nigdy takiej temperatury.
A jak diesel stoi na postoju, to nie ma bata zebys go w ogole zagrzal. Twoja odpowiedz jest bardzo pomocna i na temat, nie ma co.
A co do zaworu to zagadka rozwiazana.
Od daaawna ten zawor sie w ogole nie ruszal, wiec mialem nagrzewnice zablokowana zawsze otwarta - dziwilem sie zawsze w lecie co tak goraco w tym aucie, ale OK.
Mechanizm zaworu byl zardzewialy, ale go odczyscilem ladnie. Pancerz od strony kokpitu wyskoczyl z mocowan i zamiast linki chodzil caly pancerz - poprawilem. I teraz nareszcie moge zamknac dostep plynu do nagrzewnicy ustawiajac zimny nawiew. Fajnie, bedzie sie szybciej zima nagrzewac.
As temperature increases the thermostat gradually
opens, bleeding cool fluid into the cylinder block and
allowing hot coolant to flow to the radiator via the top
hose (4), balancing the flow of hot and cold fluid to
maintain temperature. As the thermostat opens
further so the full flow of coolant is drawn through
the radiator.
Czyli dopiero kiedy termostat sie otworzy to przez gorny waz poplynie goracy plyn.
A dolny to chyba zawsze powinien byc zimny, przeciez po to jest chlodnica
wynika z tego że masz rację
sprawdzę to u siebie
w termostacie są 3 wyjścia, jeśli termostat nie trzyma to wszystkie 3 przewody na termostacie powinny być ciepłe, a jeśli trzyma to jeden powinien być zimny do czasu jego otwarcia
no najprostszy sposób sprawdzenia termostatu tak mi się wydaje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum