witam poszukuje osoby która by mi wpasowała alufelgi do mojego roverka.
i powiedzcie jakie są różnice eksploatowania pojazdu na 15" felach i na 17"
kiedyś znajomy mówił że na dużej feldze bardzo szybko się wybija zawieszenie.
a o to felgi i mój roverek.
p.s. przypominam że chce kupić jakieś ładne alufelgi jak ktoś ma proszę pisać, ew. jak ktoś ma dekielki do tych alufelg MG rover 17"
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 20, 2010 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no to podoba mi się, naprawdę zacnie, tylko dekielki będę musiał zarzucić a te ciężko dostępne i drogie. chyba pojadę w sobotę po te felgi.
swoją drogą, jakie zawieszenie ma ZS, bo nie mogę znaleźć na internecie jakiś kompletów amorków itd. są tylko komplety do civica albo same sprężyny -40/-40
a i jedno pytanko jeszcze,
na 17-stkach nie wybija się szybciej zawieszenie?
na allegro przecież za amory+springi do zs'a ma niższe, pewnie o jakies 30/35mm od 400, seryjnie wychodził na 17tkach, mój ma 150 tys przelotu i nic nie stuka i nie puka, w Coupe miałem 17tki, w 75tce też mamy 17tki i jakoś nic nie siada szybciej
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Bardziej niż o wielkość koła chodzi o profil opony. Wiadomo im mniejszy tym bardziej dostaje po tyłku zawieszenie i buda. Łatwo to odczuć po zmianie z zimówek na letnie.
Markzo, z tego co widzę to u Ciebie jest mniej więcej taka odległość koła od nadkola jak u mnie przy -30mm. Z tym że ja mam 15`ki. Dlatego wydaje mi się że ZS ma inną twardość sprężyn i amorów a wysokość bardzo podobną. Choć pewnie błotniki też troszkę się różnią.
Ps. Jakby co to możemy zmierzyć jaka jest odległość od środka piasty do nadkola gdy autko stoi na kołach. Wtedy będzie mniej więcej wiadomo choć Ty masz więcej masy z przodu a ja z tyłu
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Markzo, też mam progresywne sprężyny H&R
ja mam już zima setup więc mogę zmierzyć w każdej chwili
pdasiek, jakbyś też zmierzył (jeśli masz ori zawieszkę) to byśmy mieli kilka fajnych danych
Cytat:
Opony 225/45/17, spoko będzie na takiej oponie?
Na seryjnym zawiasie powinno być ok. Choć to kawał opony i przy max załadunku może być coś słychać.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
czyli jednak zalecało by się opony np 204/45 ?
no to muszę się zastanowić bo jak wyłożę kasę na Fele to na razie nie będę miał na oponki.... no ale może nie będą trzeć
obliczyłem w kalkulatorze online że przy takiej feldze i oponie różnica prędkości wynosi 7%, tyle samo mam na zimówkach (r15/195/65) i na zimówkach nic tam mi się nie działo przy załadowanym itd, jedynie co to przy maksymalnym skręcie kół tarły one o nadkola na przodzie, rozumiem że na tych 17 jeśli takie same jest przekłamanie to będę miał takie same efekty tak?
rozumiem że na tych 17 jeśli takie same jest przekłamanie to będę miał takie same efekty
Niestety nie.
Weź pod uwagę, że na felgach 17" będziesz miał opony sporo szersze. Rozmiar 205/45/17 jeszcze powinien podejść a i tak może zdarzyć się że opona obetrze o nadkole z przodu w skrajnych sytuacjach. U mnie przy 195/60/15 ma to miejsce jak chcę szybko zrobić "nawrót" i przednie zewnętrzne koło jest mocniej obciążone, wówczas potrafi zahaczyć o nadkole.
Rozmiaru 225/45/17 osobiście nie widzę w tym aucie, gdyż opona nie tylko będzie szersza, ale jeszcze koło ma większą średnicę. 225/40/R17 może dałoby radę, jednak z takim profilem ciężko na nasze drogi... Miej też na uwadze że wraz ze wzrostem szerokości opony tracisz na osiągach auta.
pdasiek, ja ci polecę nie przekraczanie 205 szerokości jako przykład weź np. moją konfigurację mam org. felgi od MG ZR 16" z oponą 195/45 i ET 45 i gdy max jest skręcone to lekko obetrze po nadkolu od środka
Tak czy siak ja na nowy sezon zmieniam wszystkie 4 oponki na coś z większym profilem bo 45 jak dla mnie za twardy no i za duża dziura między oponą a nadkolem Myślę nad profilem 50 + zawieszenie od MG ZS ale od 1,8 l pojemności
pdasiek, wydaje mi się że 225/45/R17 będą tarły również z tyłu. Średnica koła jest tu prawie identyczna jak dla 195/65/R15 przy których przy mocno obciążonym aucie już mogą być problemy a weź pod uwagę, że 225/45 są jeszcze o 3 cm szersze.
Może wypowie się ktoś, kto takie kółka próbował kiedyś zakładać... ale szczerze wątpię aby znalazła się osoba która jeździ na czymś takim w R400/R45.
no szkoda, bo tanio znalazłem te alufelgi bo z oponami za 650 zł... popatrze może znajdę jakieś tanie opony ale raczej najtańsze jakie są to 100 zł za sztukę, a na mam przeznaczony na to wszystko ~800 zł także ciężko będzie. chyba poszukam jakiś 16"
[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 20:18 ]
a wpasujcie mi te koła na zdjęcie (zdjęcie wyżej) trochę ciężko będzie perspektywe zachować bo jest Rant. te drugie zdjęcie wykorzystajcie do przedniego koła na zdjęciu.
[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 11:09 ]
no i znalazłem felgi takie same na oponkach 205/45/17. czyli te powinny być ok?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum