Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Czy opłaca sie zasłaniać chłodnice na zimę ????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:43
[R214] Czy opłaca sie zasłaniać chłodnice na zimę ????
Autor Wiadomość
ziomek30 




Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 36
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 20:42   [R214] Czy opłaca sie zasłaniać chłodnice na zimę ????
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: wszystkie

Witam serdecznie tak sie ostatnio zastanawiałem czy opłaca sie zasłaniać na zimę chłodnicę??
Kiedyś widziałem chyba w Daewoo takie nakładki plastikowe na grill .
Ale czy nie można przez to przegrzać silnika ?? ??
_________________
Życie ma uroki kiedy wpinam sie w bloki .
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 20, 2010 20:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 20:51   

nie, nie zakłada się ,ponieważ najpierw silnik działa na tzw. małym obiegu chłodzenia,a później na dużym, przy dużym płyn idzie przez chłodnice, jeżeli jedziesz trasą to czym Ci sie schłodzi silnik ? a poza tym gdy silnik jest nie dogrzany przegrzany to i tak dla niego jest źle, i jeszcze jedno w roverach silniki sa tak zrobione,że szybko się nagrzewają
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 22:06   

nic nie zakładaj, głupoty ludzi starej daty którzy pamiętają jelcze, uazy, moskwicze, syrenki, polonezy i inne zabytki :) wszystko jak pisze kolega wyżej. Śmiać mi się chce jak widzę te kartony na grilach ;] silnik i tak się nagrzeje, bez kartonu 4 sekundy później.
_________________
Pamparampam
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 07:17   

To wcale takie głupie nie jest, niektóre auta bardzo wolno się nagrzewają, przez co gdy w silne mrozy jedziemy, on praktycznie w ogóle nie może się nagrzać.

Tam miał znajomy poruszający się meganką, silnik pracował pół godziny a wcale nie był ciepły (jedna z mroźnych nocy poniżej -20°C).

U nas to nie grozi, mamy trochę lepiej rozwiązaną tą kwestię i silnik bardzo dobrze z tym sobie radzi, szczerze to nawet nie zauważyłem aby dłużej się nagrzewał w mrozy :wink:
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 07:25   

Opłaca sie tylko jeżeli mamy uszkodzony termostat. Ale i tak lepiej wymienić termostat...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 07:51   

ADI-mistrzu napisał/a:
niektóre auta bardzo wolno się nagrzewają

np. Rover diesel
nie wiem może i źle myślę ale podczas jazdy pęd powietrza wychładza nam chłodnicę tak? a jakby była przesłona...
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 07:56   

Ale chłodnica nie wychładza silnika, gdy termostat jest zamknięty.
W małym obiegu temperatura zawsze jest w miarę stała jeżeli działa on prawidłowo.

Natomiast wychładza komorę silnika, a tym samym silnik od zewnątrz i tutaj można coś ugrać :)

Jeżeli nagrzewa sie pół godziny, to pół godziny wentylacji powietrzem -20C na pewno ma wpływ na szybkość nagrzania nawet małego obiegu. Zwłaszcza jeżeli jedziemy w trasie i proces jest dość intensywny, a silnik mało wysilony.

Ale to właściwie tylko wtedy ma sens, gdy silnik produkuje mało ciepła. Serie K i T grzeją sie jak głupie. Ale nawet niektóre benzynki grzeją sie dość długo, np Ecotec V6.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Czw Paź 21, 2010 08:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 08:04   

sobrus napisał/a:
Ale chłodnica nie wychładza silnika, gdy termostat jest zamknięty.

wiem, mi chodziło o to jak już jest otwarty
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 08:05   

No ale jeżeli za bardzo schłodzi chłodnice, to termostat znowu sie zamknie i silnik sie nie wyziębi.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 11:28   

sobrus napisał/a:
Serie K i T grzeją sie jak głupie. Ale nawet niektóre benzynki grzeją sie dość długo, np Ecotec V6.

Na szybkie nagrzewanie się silnika do temperatury roboczej ma głównie wpływ sprawność silnika (inaczej mówiąc % spalonego paliwa do wytworzonej pracy). Generalnie każdy silnik benzynowy się szybko nagrzewa bo jego sprawność nie przekracza 40% reszta zamieniana jest w ciepło. Nowoczesne diesle mają sprawność ponad 40%. Weźmy na przykład takie 1,4 HDI koncernu PSA. W zimę tak przy -10 na biegu jałowym w ogóle nie osiąga temperatury roboczej! I nie pomaga mu wcale żaden karton za chłodnicą. Dlatego na zimę do diesla dogrzewacz powietrza obowiązkowy.
Każdy zrobi jak uważa ale ja zdecydowanie odradzam takie metody w obecnych autach(chyba że HGF mu nie straszny :mrgreen: ), no chyba że ktoś jeździ jeszcze starym żukiem.....
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 11:44   

_papa_, mnie tym postem przekonałeś. Choć rok temu załozyłem sobie na dolnej siatce kartonik :) a tym roku tak nie bedzie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 11:53   

_papa_ napisał/a:
ja zdecydowanie odradzam takie metody w obecnych autach(chyba że HGF mu nie straszny :mrgreen: )

opierasz się o jakieś dowody, czy to tylko twoje przypuszczenia? :wink:
rozumiem jeśli latem ktoś jeździ z kartonem ale zimą?
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 21, 2010 12:21   

O dowody. gdzie mój brat w oplu miał taki karton przed chłodnicą. Z trasy wpadł do miasta w korek i zagotował silnik.....
Ale powiem tak:
Jak ktoś ma diesla i robi trasy tylko po mieście max 10km. to może się w takie rzeczy bawić, posiadaczom aut benzynowych odradzam.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 09:39   

Dokładnie tak jest, diesle słabo sie grzeją.

Chociaż moja K-Seria ostatnio po wymianie termostatu też sie oziębiła - choć bardzo szybko sie nagrzewa, to termostat sie leniwie otwiera (wcześniej był zacięty, to nawet sie przegrzać umiał).

Ba, po przejechaniu 10km po mieście i zaparkowaniu nawet mi sie wentylator nie kręcił na chłodnicy. Temp otoczenia 6 st, ale chłodnica ledwo żyje (kruszy sie).

Jeśli ktoś ma diesla i po mieście robi trasy 10km to kupił sobie zły samochód ;)
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 09:42   

papa - dokładnie jak piszesz:) co do wentylatora post niżej, w zimę przy prawdziwej zimie wentylator włącza się sporadycznie... :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 13:38   

sobrus napisał/a:
Jeśli ktoś ma diesla i po mieście robi trasy 10km to kupił sobie zły samochód

Bardzo dużo osób tak robi bo "diesel mało pali" i obecnie jest trendy. :lol:
A kto nie chce być trendy :razz:
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 13:42   

Zgadza sie, a juz najlepsiejsze z najlepsiejszych, super oszczędne, najszybszez z najszybszych i mega niezawodne jest TDI.
Cokolwiek kupujesz, czy to VW Polo czy Audi A8, TDI jest da best :P

Traktor (okreslenie nadane przez znajomych uzytkownikow) idealny na każdą okazję :D
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 13:46   

schodzicie z tematu i po co? by się wyśmiewać z diesli? :wink:
to takie zabawne że ktoś ma diesla?
nie chcesz nie kupuj, proste :neutral:
 
 
jarekft 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 73
Skąd: Sulechów

Rover 600

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 15:06   

Pozwolicie że i ja dodam 2 grosze mam wprawdzie 620 sdi i w obu moich samochodach przysłaniam do połowy chłodnice ,autka w trasie bardzo sie wychładzają i niema tu winy w złym lub niesprawnym układzie chłodzenia .Po prostu są dobrze "wentylowane",na mieście nigdy zimą wskazówka nie podskoczyła wyżej niż 3/4 skali a temp połowę skali mam po jakiś 15-20 km od startu.Zbaczam z tematu w autkach benzynowych nigdy nie stosowałem żadnych maskownic , benzynki szybciutko sie nagrzewają i wytracić temp w benzynce jest dość trudno dlatego ważne jest aby mieć sprawny termostat i układ chłodzący
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 15:08   

Ja zawsze zaslanialem chlodnice na w Polsce . Ale w taki sposob ze latwo dawalo sie ja wyjac (nie na stale) i tylko jak do pracy jezdzilem tak ok 7-8km i tylko tak 75% powierzchni. Duzo szybciej sie auto nagrzewalo ,a przeciez ogrzewanie wnetrza tez odbiera cieplo z silnika. Nie mowie ze wlaczalem grzanie na full zaraz po starcie ,ale juz tak w polowie drogi grzalo na maxa, bez tektury dojezdzalem zmarzniety :śnieg: . Zawsze wyjmowalem tekture jak robilem inna trase niz do pracy, tak jak juz ktos wspomnial ,nawet w zime mozna zagotowac silnik przy 100% zaslonietej chlodnicy.Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Przekładka - opłaca się?
Dodatkowy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Maj 26, 2017 16:10
nanab
Brak nowych postów [R214SI '99] chłodnice - wersja z klimatyzacją
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Lip 08, 2007 21:48
Paul
Brak nowych postów [R 200 1.4 16v] Sypać proszek, czy od razu ymienić chłodnicę
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Paź 26, 2009 18:10
duklos
Brak nowych postów [R214SI '99] chłodnice - czy można jeździć z jedna ?
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 04, 2007 07:56
giewu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160 VVC 1,8 '03] Opony na zime?
proszę o poradę
radek411 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Paź 20, 2009 08:47
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink