Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:45
[r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?
Autor Wiadomość
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 12:56   [r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?

Witam!!!
W moim roverze był zmienany silnik na silnik z poldorovera.
Po wymianie silnik odpala ale gubi masę. Mechani k powiedział, że uszkodzony jest sterownik, coś o impulsach, dokładnie nie potrafię wytłumaczyć. Czujnik położenia wału sprawdzony.
Oznaczenie komputera, jaki był do tej pory w roverku to MC 103510, jaki ewentualnie zamiennik by pasował? Czy od poloneza będzie dobry?
Nadmienię, że z roverka wyjęta jest centralka alarmu, nie ma immo. Z tego co się orientuję w komputerze nic nie było zmieniane, ale mogę się mylić. Czy może to być jakimś problemem przy wymianie?
Ostatnio zmieniony przez makupl Czw Paź 21, 2010 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 21, 2010 12:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 14:32   

jedyne co moglo sie wydarzyc to mogli cos zj..ć wymieniacze

jak silnik byl sprawny to musi chodzic - niezaleznie czy wczesniej pracowal w poldku czy w r.

pewnie porwali gdzies instalacje - niech szukaja
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 17:41   

flapjck1 napisał/a:
jedyne co moglo sie wydarzyc to mogli cos zj..ć wymieniacze

jak silnik byl sprawny to musi chodzic - niezaleznie czy wczesniej pracowal w poldku czy w r.

pewnie porwali gdzies instalacje - niech szukaja




Silnik wymieniałem ja sam :mrgreen: . Kilka razy udało mi się odpalić i raz przejechać z 10km,ale szarpał miał jakieś zaniki być może tej masy??

Kiedyś, przy usuwaniu immo, mechanik powiedział, że dostała się do środka woda. W każdym bądź razie mimo tego samochód jeździł. W tej chwili nie działa i mechanik mówi, że zaniki masy spowodowane są właśnie przez komputer.
Pytanie teraz takie. Czy jeśli wymienię komputer, to czy automatycznie nie będę miał samochodu z immo? W tej chwili centralka alarmu jest całkowicie wyjęta, nawet nie wiem gdzie jest.
Czy są jakieś kompy bez immo? Te od poloneza na przykład? Czy w przypadku braku immo numeracja komputera ma znaczenie? MKC 103610 by pasował? Wcześniej miałem MKC 103510.
 
 
 
makthom 



Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 10
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 20:24   

Taki mały update (makupl to brat):
silnik odpala jak mu przyłożyć bezpośrednio masę, popracuje chwilę i gaśnie.
Nie chcę wydawać kasy na komputer, w szczególności, że:
po pierwsze będzie miał immo a to mi do szczęścia niepotrzebne a sam komplet sporo kosztuje
po drugie może to być coś innego.
Było sprawdzane:
wymienione kable, kopułka, panel, główny przekaźnik (taka czarna skrzyneczka), cewka.
czujnik wału (na innym bez zmian).
Jakieś inne możliwe przyczyny?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 20:33   

a masa do kompa podlaczona? powinna byc przykrecona gdzies w okolicy dzwona skrzyni przy roruszniku - pojedynczy cienki czarny przewod z oczkiem na koncu :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
makthom 



Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 10
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 20:35   

Masa podłączona więc to nie to.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 20:41   

ale masa od aku czy masa kompa?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 21:05   

flapjck1 napisał/a:
ale masa od aku czy masa kompa?


Masa jest podłączona od kompa do bloku silnika, jeśli o to Ci chodzi.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 21:26   

silnik gasnie bo konczy sie iskra czy paliwo?

sprawdz jeszcze czy dobrze zapieta wtyczka na kompie jest
no i czy robiles kalibracje przepustnicy?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:18   

Nie robiłem kalibracji przepustnicy, a na czym to polega?

A co do 1 pytania to nie wiem.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:27   

wlaczasz zaplon>>uchylasz przepustnice na max 5x >>powinienes uslyszec prace silnika krokowego >> wylaczasz zaplon

probowales odpalic z wcisnietym gazem?


a co do iskra/paliwo ustal czy masz iskre czy pompa paliwo pompuje

musisz droga eliminacji dzialac :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 19:56   

a to wycięte immo nadal jest wycięte??
zakładam, że przy wymianie serca akku było odłączone, przez co immo w komputerze trochę się mogło "zresetować". To się zdarza po usuwaniu :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Poznandembiec 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:09   odpowiedź

Ufam ,że sprawdziłeś instalację pod kątem poprawności podłączeń , bezpieczniki, włącznik uderzeniowy? jeśli tak to
sprawdź wszystkie sygnały na wtyczce ecu jest bardzo duża szansa że komputer się wysypał .
Co do resetu immo o czym ktoś wyżej pisał ja w ciągu roku kalendarzowego robię ok 100 sterowników pod kątem immobilisera i zaręczam że jeśli immo jest zdjęte prawidłowo nie ma prawa samo się wtórnie załączyć nawet przy zdjęciu klem od akumulatora ( podane w poście dane są poglądowe nie stanowią reklamy ale są autentyczne )
_________________
HANS
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 22:05   

Jeśli chodzi o kompy z Poloneza, to mogę podpowiedzieć tyle, że były 2 rodzaje:
MKC 101610
MKC 103610 (od 1996 roku i w Plusach).
Ja miałem jeszcze Caro 96 i miałem już wersję z Plusa, a więc 103610. W tym kompie coś się uszkodziło po stłuczce, nie wiem co, ale miał zwarcie, nie rozłączał przekaźnika pompy paliwa po wyłączeniu zapłonu i ciągnął przez cały czas prąd, a poza tym pompa nie podawała paliwa po przekręceniu kluczyka, bo komp tak jakby myślał, że cały czas pompa pracuje (przekaźnik zapięty). Tego kompa wymieniłem na 101610 i pasował bez najmniejszego nawet problemu. Oba te kompy nie mają immo.

Coś mi świta, że jakbyś przekładał kompa od Poldka, to chyba czujnik położenia wału też musisz wziąć od Poldka, ale nie pamiętam już jak to było...

Co dokładnie zmieniałeś? Sam blok? Coś jeszcze? Może czujnik położenia przepustnicy powoduje takie rzeczy?

Na początek zrób adaptację silniczka krokowego, jak masz wyżej napisane.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.4 103KM] ile pali wam lpg na 100km
pio322322 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Cze 02, 2009 15:13
Gość
Brak nowych postów [R400] nie odpala p zmianie uszczelki
Pawel-T Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Gru 14, 2011 22:42
truten23
Brak nowych postów [R400 1.6 111KM] Po zmianie aku nie zapala
adicjusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 20, 2009 18:18
szoso
Brak nowych postów [R400] - Problem po zmianie zbiornika paliwa
Leszek_Turniak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Cze 04, 2014 15:42
Leszek_Turniak
Brak nowych postów [R400 1,6 16V 1996r] Klekot, który jest zagadką
manjag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Sie 29, 2010 13:51
polocolo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink