Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160 1.8 VVC 2002r.] check engine+woda w tłumiku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:30
[MG ZR 160 1.8 VVC 2002r.] check engine+woda w tłumiku
Autor Wiadomość
WOOCASH 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 13:07   [MG ZR 160 1.8 VVC 2002r.] check engine+woda w tłumiku

Witam! Jest to mój pierwszy temat na forum więc jeśli coś nie tak jest z moim postem to proszę o wyrozumiałość i pomoc:). Otóż mam taki problem: zakupiłem od jednego z forumowiczów MG ZR 160 w czerwcu tego roku i jak czytałem w ogłoszeniu sprzedaży auta na Allegro było napisane m.in., że była robiona uszczelka pod głowicą i to u bardzo polecanego na tym forum mechanika Pana Miodowicza. Wszystko z autem było wporządku tylko najpierw jakieś 2 miesiące temu zauważyłem, że kopci trochę na biało, ale akurat zrobiło się chłodniej na zewnątrz i wilgotno. Słyszałem też, że jak kopci na biało to możliwe, że kiepskie paliwo. Następnie ok. miesiąca temu zauważyłem, że z tłumika kapie woda a jak przegazuje mocniej to chlapie wodą nieprzesadzając ok pół albo nawet szklanka wody wyleci :/ Ale to znów przeczytałem między innymi na naszym forum, że woda w tłumiku jest produktem dobrego spalania, albo że jak jest katalizator to jest woda w tłumiku. I już prawie się przestałem przejmować, aż do dziś rano kiedy zauważyłem, że świeci mi się kontrolka silnika (check engine) i zaczynam się martwić szczególnie, iż wyczytałem, że ktoś przy takich objawach w MG ZR check engine + woda w tłumiku oznaczało problem z uszczelką pod głowicą :( Czy miał ktoś podobny problem? Jak się to skończyło? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
_________________
MG ZR?? I'll show you ;D
http://www.youtube.com/watch?v=trQTCmQCCvE
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 22, 2010 13:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 13:20   

Cześć, co do wody w tłumiku i kopcenia na biało nie masz się co przejmować. Mi auto tak kopci przez 40tys bez żadnych najmniejszych objawów HGF. Natomiast co do Checka to musisz to szybko sprawdzić. Albo mechanik albo taki interfejs http://allegro.pl/interfe...1276964566.html
Działa b.dobrze z ZR, wszystkie podstawowe rzeczy możesz sobie spawdzić. Aha jak masz checka to najlepiej nie jeżdzij nim na razie, do czasu wyjasnienia.
 
 
WOOCASH 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 14:06   

A czy ten interfejs wskaże mi czy jest to np. uszczelka pod głowicą czy jedynie, że jest problem z silnikiem albo tylko jakaś awaria kontrolki? THX :)
_________________
MG ZR?? I'll show you ;D
http://www.youtube.com/watch?v=trQTCmQCCvE
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 15:56   

Wskaże ci część błędów (nie wskazuje wszystkich - to tylko T4 np. PhJowi) i być może akurat przyczynę zaświecenia kontrolki. Na HGFa wskazują inne objawy - przegrzewanie silnika, nierówna praca, problem z zapalaniem, ubywanie płynu, przybywanie oleju, lub zmiany ich konstystencji - np. słynne masło pod korkiem zbiorniczka płynu chłodniczego. Broń Panie Boże nie odkręć go przypadkiem na gorącym silniku żeby sprawdzić :mrgreen:
 
 
WOOCASH 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 16:28   

Dzięki wielkie:) zamówię sobie taki interfejs bo i tak jest to przydatna rzecz. A jutro rano jadę po kolegę do mechanika bo zostawia autko do naprawy to i ja przy okazji jeszcze zapytam co on o tym myśli. W każdym razie dziękuję bo przynajmniej z tym kopceniem i wodą w tłumiku mnie uspokoiło :) mam nadzieję, że kontrolka też okaże się niczym poważnym :)
_________________
MG ZR?? I'll show you ;D
http://www.youtube.com/watch?v=trQTCmQCCvE
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 16:41   

Woda i kopcenie na biało uznałbym za normalne.
Czy poza świecącą kontrolką CHECK ENGINE nie masz innych niepokojących objawów? Auto normalnie odpala, płynnie przyspiesza, silnik równo pracuje, płynów nie ubywa?

Pozwolę sobie zadań pytanie poboczne: czy ten interfejs pasuje też do mojego R?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
WOOCASH 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:39   

Poza kontrolką nic nie zauważyłem, ale to opinia jedynie od strony kierowcy bo na mechanice to kompletnie się nie znam :/ płyn w zbiorniczku wyrównawczym kontroluję od dość dawna bo niepokoiła mnie ta woda w tłumiku i podobnie jak olej cały czas na tym samym poziomie. Silnik pracuje równo a i samochód na tyle co dzisiaj przejechałem do pracy i z powrotem ok 6km to przyspieszało normalnie.
_________________
MG ZR?? I'll show you ;D
http://www.youtube.com/watch?v=trQTCmQCCvE
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:47   

Skoro nie ma żadnych innych objawów, to trudno cokolwiek wywnioskować.

Spróbuj może zresetować ten błąd, nie wiem czy w MG zresetuje się po odpięciu akumulatora czy trzeba jechać na komputer? A może tym interfejsem się da. Zobaczysz czy znowu się pojawi...
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
WOOCASH 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:50   

Spróbuję jutro jeszcze faktycznie ten akumulator odpiąć i zobaczę czy się zresetuje a jak nie to dopiero po zakupie interfejsu
_________________
MG ZR?? I'll show you ;D
http://www.youtube.com/watch?v=trQTCmQCCvE
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:53   

a nie zauwazyles podwyzszonego spalania ??
 
 
WOOCASH 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 19:09   

Wydaje mi się, że nie, praktycznie cały czas jeżdżę po mieście (pomijając 160KM :P ) więc pali dużo , ale raczej nie zaobserwowałem wzrostu spalania
_________________
MG ZR?? I'll show you ;D
http://www.youtube.com/watch?v=trQTCmQCCvE
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 21:31   

chlodniej jest wiec to calkiem normalne zjawisko, skoro nie zauwazyles wzrostu spalania jest okej ...
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 23:18   

ArekL napisał/a:
Pozwolę sobie zadań pytanie poboczne: czy ten interfejs pasuje też do mojego R?
Nie mam pojęcia, ale chyba niestety nie. OBD II wprowadzali do aut gdzieś od 2001. Musisz poszukać/ popytać na forum
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 23, 2010 08:01   

sorki za offtopic, czy tym ELMem obskocze ZS'a? 75tka jest na liście zgodności, ale 45/ZS już nie, ma ktoś jakieś doświadczenie?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 08:14   

Markzo napisał/a:
sorki za offtopic, czy tym ELMem obskocze ZS'a?
Oglądałem jakieś pół roku temu pod Łodzią pięknego bordowego ZS z 2005, który okazał się totalnym, powypadkowym szrotem i jeszcze śmierdziało w nim jakąś zdechliną ;) W każdym razie połączyłem się, ale nie widzialem żadnych błędów w silniku, co chyba samo w sobie podejrzane było bo auto trup totalny. U mnie też to trochę dziwnie działa bo nie widać np. było błędu fantomu który jest podobno w każdym ZR160 - P1520. Ale jak np. wypiąłem TPS to już odpowiedni błąd się pojawił. Nie jest też w stanie odczytać wszystkich czujników - na pewno pokazywał mi obroty, kąty zapłonu, podciśnienie, temp powietrza i płynu chłodniczego i coś jeszcze. Najważniejsze że kosztuje 80-90zł a nie tysięcy.
 
 
WOOCASH 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 10:04   

Dzisiaj byłem u mechanika i podobnie jak koledzy z forum stwierdził, że kopcenie i woda to norma:) Ponadto stwierdził, że nie jest to uszczelka bo jak stwierdził z wydechu wydostaje się woda a nie płyn. Jak zakupie interfejs to napisze co mi wskazał:) pozdr

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 11:04 ]
Witam znalazłem dzisiaj w instrukcji R25 po angielsku coś takiego odnośnie kontrolki check engine:
Check engine - AMBER
The light illuminates as a bulb check when the starter
switch is turned to the second position and extinguishes
when the engine is started. If the light illuminates while the engine
is running, this indicates the detection of a fault by the engine
management system.
If the light illuminates and the car drives normally: Contact your
local dealer to arrange a service appointment at your earliest
convenience - YOU MAY STILL DRIVE THE CAR.
If the light flashes and/or the car does not drive normally: Avoid
high speeds and seek immediate assistance from your dealer.

A więc wydaję mi się jakby wskazywało to tak jakby na przegląd? Czy wie ktoś czy możliwe aby MG wskazywał coś w rodzaju przeglądu serwisowego , wymiany płynów?
_________________
MG ZR?? I'll show you ;D
http://www.youtube.com/watch?v=trQTCmQCCvE
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 20:48   

Markzo
Cytat:
sorki za offtopic, czy tym ELMem obskocze ZS'a? 75tka jest na liście zgodności, ale 45/ZS już nie, ma ktoś jakieś doświadczenie?


Mam ELMa327 i bez problemów połączyłem się z 45-tką, nie miał błędów (i super), a co do wskazań to odczytał kilka różnych danych z czujników - mogę wysłać na priv zrzut ekranu jeżeli jesteś zainteresowany. Przyznam, że kupiłem go tak z ciekawości (tylko 65 zł) i ze względu na brak czasu nie mam możliwości przetestować go w pełni (a dodatkowo pech : padł lapek), więc na pełne poznanie jego możliwości poczekam do "chwili" wolnego czasu i nowego lapka (obecnie wystarcza mi poczciwa skrzyneczka). A tak na marginesie to chyba najważniejszy jest program do jego obsługi.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:09   

a poprosze :) a jakiego Ty programu używałeś? czy razem z ELMem dostane jakiś program?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 10:04   

Markzo napisał/a:
czy razem z ELMem dostane jakiś program?
Dorzucają parę darmowych, które do zastosowań domowych wystarczą.
IROLA napisał/a:
Mam ELMa327 i bez problemów połączyłem się z 45-tką, nie miał błędów (i super)
No właśnie to trochę podejrzane, w ZR160 zawsze jest błąd P1520 (w każdej jednej sztuce) ale przez ELM nie widać tego błędu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214 si 98r]woda(wygląda jak woda)w tłumiku
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Kwi 01, 2008 14:09
Misioslaw666
Brak nowych postów [R25] - check engine
Pawel_T Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 01, 2015 22:50
BigBoyPL
Brak nowych postów [r25,1.6,lpg,02r] Check engine
po regulacji wtrysków gazu
morris Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Sie 03, 2007 10:01
maciej
Brak nowych postów [R25] Check engine
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 23, 2013 15:09
RAKU_44
Brak nowych postów [MG ZR] EGR i check engine
Svirus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Kwi 12, 2013 07:24
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink