Forum Klubu ROVERki.pl :: [r216 coupe 97'] Przegląd hamulce - siła hamowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:13
[r216 coupe 97'] Przegląd hamulce - siła hamowania
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:12   [r216 coupe 97'] Przegląd hamulce - siła hamowania

Witam,
Dziś w Poznaniu była taka fajna akcja, że we wszystkich stacjach przeprowadzających przeglądu można był za darmo zrobić przegląd hamulcy, ogumienia, óświetlenia oraz zawieszenia.

Pół roku temu wymieniałem klocki hamulcowe na przodzie a w zeszłą sobotę wymieniałem tylne piasty oraz szczęki hamulcowe.

Wszystko jest igła hamulca bardzo dobrze hamują tyle że lewa strona zarówno przód jak i tył (hamulec nożny oraz ręczny) jest słabsza od prawej o dokładnie 16% jak pokazał komputer.

Co może być przyczyną?

oczywiście zaciski oraz cylinderki czyściłem przy wymianie. Dodam tylko że mam stary płyn hamulcowy (nie wiem jak stary ale raczej to nie ma znaczenia do rozkładu siły hamowania)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:41   

Nie bierz sobie tego tak do glowy. Rolki hamulcowe to srednio dokladne urzadzenie. Ma byc szybkie i dla tego limit roznicy jest az 30%. Wynik testu zalezy od przyczepnosci kol na rolkach jak i sprawnosci hamulcy tak 50/50. Wynik jest jeszcze w miare normalny. Gwarantuje Ci ze jak mam auto na przegladzie to moge zrobic trzy rozne testy i bede mial za kazdym razem inny odczyt. Zalezy czy jest mokro, zuzycia opon po kazdej stronie auta, cisniemia powietrza w oponach, i stanu samych rolek (chropowata powierzchnia czasem platami odpada z rolki), kola musza byc idealnie prosto. Wiec jak mam odczyt 16% to dla mnie jest oki, auto nie sciaga itp. Poza tym ciekawe czy to odczyt przy max wcisnietych hamulcach, jesli tak i nie ma ABS-u to tym bardziej nie dokladny jak zblokowalo kola. Wiec sprawdz czy auto nie ciagnie w ktoras strone przy hamowaniu, rzuc okiem na hamulce i nie przejmuj sie. Pozdr.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:53   

Auta nie ściąga w żadna stronę. Opony są nówki sztuki. Rolki na hamowni były raczej w 100% sprawne ich powierzchnia wyglądała jakby była równo pokryta bardzo grubo ziarnistym papierem ściernym. Jak wcisnął na rolce hamulec na maksa i zablokowało koła to rolki wyrzuciły samochód.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:56   

Jak nie ściąga ściąga przy hamowaniu, to myślę, że absolutnie nie ma się czym przejmować. A przy następnej okazji warto wymienić przewody, zalać nowym płynem i odpowietrzyć. Ja płyn wymieniam co 2-3 lata, taką mam zasadę :) Chociaż niektórzy i 15 jeżdżą bez wymiany.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:08   

Vesper416 napisał/a:
Jak wcisnął na rolce hamulec na maksa i zablokowało koła to rolki wyrzuciły samochód.

Jak robi sie przednia os to na recznym hamulcu zeby rolki nie wyrzucily auta, przeciez sprawdza sie sile hamowania a nie sile jaka potrzebna jest do wyskoczenia auta z rolek . Najpierw sprawdza sie bicie na tarczach ( hamulec tak na 1/4 z 5-8 sek ,widac skoki sily hamowania) i w ten sposob rowniez auto dobrze ustawa na sie na rolkach.
Nie wiem , nie widzialem jak to robili wiec nic wiecej nie moge powiedziec. :bezradny:
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:38   

jak wyrzuciło samochód to tył był na rolkach i zaciągał ręczny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:50   

Napisz konkretnie czy to przednie hamulce ,czy tylne i czy reczny tez?
Vesper416 napisał/a:
Pół roku temu wymieniałem klocki hamulcowe na przodzie a w zeszłą sobotę wymieniałem tylne piasty oraz szczęki hamulcowe.

Wszystko jest igła hamulca bardzo dobrze hamują tyle że lewa strona zarówno przód jak i tył (hamulec nożny oraz ręczny) jest słabsza od prawej o dokładnie 16% jak pokazał komputer.

Bo ciezko wylapac o co chodzi. Nie ma takiej opcji ze wyszlo rowno 16% dla wszystkich hamulcy.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:59   

Nie wiem co tu jest nie zrozumiale napisane. Lewa strona słabiej hamuje przód i tył. Wyszło 16% a w woli ścisłości To wartości w N były odpowiednio wieksze bądź mniejsze.

Przykładowo bo dokładnie nie pamiętam to prawy tył miał 1280N a lewy miał 1075,2N a zprzodu sytuacja była taka że 1320N na prawej stronie a na lewej 1109,8N.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 19:10   

Jak wyszlo 16 % dla hamulca przedniego i tyle samo dla tylnego i tyle samo dla recznego to mozesz im powiedziec ze cos maja z rolkami spier. Nie ma takiej opcji. To dla przykladu mam wydruki z moich dwoch autek wiec Rover przod 3%, tyl 7% i reczny 18%. Honda przod 0% , tyl 5% i reczny 11% . Rover w zime testowany ,mokro bylo. Nawet nowe auta z salonu jak jeszcze robilismy taxi nie hamuja 0,0,0% i nigdy rowno szczegolnie z recznym, Reczny zalezy jak sa linki poprowadzone i to bardzo, nawet przy niektorych autach sprawdza sie oddzielnie kazde kolo .Tyle odemnie jakos widocznie nie rozumiem. Jedz niech naprawia ci hamulce ,najlepiej do tych samych cwaniakow ze stacji diagnostycznej .Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216 Coupe] - Hamulce, Centralny zamek, ECU
slax Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
16 Sro Wrz 11, 2013 20:56
Wojtek88
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 20:27
Wojtek88
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 21:05
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink