Wysłany: Nie Paź 24, 2010 18:08 [r45 2.0 Diesel] OLEJ
Witam,
Panowie czeka mnie pierwsza wymiana oleju w moim roverku,
w ksiazce serwisowej mam wpisany, ze od poczatku byl lany olej shell 5-30
co sadzicie o tym oleju? warto go wlewac? przebieg autka 197tys. ciezko jest wymienic? ile wchodzi? jak tam z dostepem do filtru oleju? z gory dziekuje i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez karooo Nie Paź 24, 2010 18:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 18:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 19:08
karooo, skoro był taki olej lany to nie widzę sensu zmieniać.
Ja wlewam Castrola 5W40.
Co do wymiany to prosta sprawa, odkręcasz osłonę silnika od spodu, korek itd.
Zakładasz nowy filtr OP580/2, przed założeniem filtra zalej go nowym olejem , zakręcasz korek spustowy i wlewasz nowy olej w ilości 5.5L i to wszystko
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
z tego co widzialem to mam taka dodatkowa klapke by nie sciagac calej oslony, filtr oleju lekko schodzi? a i jeszcze jak jest z filtrem paliwa? zalewac go?
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 19:51
Filtr paliwa ma taką śrubkę odpowietrzającą, odkręcasz ją i pompujesz gruszką paliwo, jak zacznie lecieć paliwo to znaczy, że filtr jest odpowietrzony.
Filtr oleju powinno się dać odkręcić spokojnie ręcznie
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
ok, panowie powiedzcie mi jeszcze czy wiecie jak domowym sposobem sprawdzic swiece? odkrecilem pokrywe i sa one niby widoczne, tylko w sumie nie wiem czy ciezko bedzie je wykrecic czy nie.
[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 21:22 ]
Panowie a duza jest roznica miedzy olejem 5-30 a 5-40? widze duzo jest na allegro castrola np.:)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:28
Bez wyjmowania to można sprawdzić miernikiem każdej oporność lub podpiąć amperomierz i sprawdzić pobór prądu.
Jeśli chcesz je wyjąć to trzy powinieneś wyjąć a czwartą za pompą jest problem z wyjęciem ale jest metoda podana w tym temacie
klik
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum