Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ogrzewanie - działa tylko lewa strona
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ogrzewanie - działa tylko lewa strona
Autor Wiadomość
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 15:52   [R75] Ogrzewanie - działa tylko lewa strona
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Wiem, temat wielokrotnie omawiany, jednak sprawdziłem chyba wszystkie wyszukane warianty i nie ma poprawy :
Test klimatronika : FC 00 - brak błędów
Silniczki oba działają: nie wiem czy to normalne ale przy obiegu wewnętrznym oba maja jakby 2 stopnie regulacji: max w 1 i 2 stronę, dopiero przy obiegu zewnętrznym regulacja działa prawidłowo
Układ niby szczelny- przynajmniej po odkręceniu odpowietrznika leci tylko petrygo
Pozostał jeszcze jeden mankament: czasem potrafi ubyć nagle z 200ml płynu i nie jest to regularny wyciek bo w miarę regularnie sprawdzam jego stan. W zbiorniczku czysto, korek od oleju też masła od spodu nie ma więc to raczej nie będzie uszczelka. Nieszczelności samej też nigdzie nie zauważyłem i korek też jest sprawny :neutral:

Może macie jakieś sugestie co sprawdzić, szukać bo mi powoli ręce opadają :sad:
_________________
była..600-tka ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 26, 2010 15:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:12   

seyfer napisał/a:
Wiem, temat wielokrotnie omawiany, jednak sprawdziłem chyba wszystkie wyszukane warianty i nie ma poprawy :
Test klimatronika : FC 00 - brak błędów
Silniczki oba działają: nie wiem czy to normalne ale przy obiegu wewnętrznym oba maja jakby 2 stopnie regulacji: max w 1 i 2 stronę, dopiero przy obiegu zewnętrznym regulacja działa prawidłowo
Sprawdź jak nagrzewnica się nagrzewa. Są przypadki na forum że nagrzewnica się zakamieniła i nie grzał jednej strony. http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
seyfer napisał/a:
Układ niby szczelny- przynajmniej po odkręceniu odpowietrznika leci tylko petrygo
Pozostał jeszcze jeden mankament: czasem potrafi ubyć nagle z 200ml płynu i nie jest to regularny wyciek bo w miarę regularnie sprawdzam jego stan. W zbiorniczku czysto, korek od oleju też masła od spodu nie ma więc to raczej nie będzie uszczelka. Nieszczelności samej też nigdzie nie zauważyłem i korek też jest sprawny
Zobacz króciec wody http://forum.roverki.eu/v...p=409512#409512 i http://forum.roverki.eu/v...p=498689#498689
Może też puszczać na obudowie termostatu. Sprawdzisz tak: Skręcasz koła w lewo na max. Schylasz się z prawej strony (strona pasażera) obok koła i patrzysz w okolice koła pasowego i metalowej rury układu chłodzenia. Jeżeli cieknie to będzie mokro lub będzie zaciek od płynu na obudowie rozrządu. Prościej jest podjechać gdzieś na podnośnik lub kanał.
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:22   

nagrzewnice sprawdzę jutro po pracy bo dzisiaj juz nie bardzo dysponuje czasem :/ żeby się do niej dostać to podobne czynności jak przy odgrzybianiu, włącznie z ta "klapką " i ręką sprawdzić czy jest ciepła, tak ?
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
jesse 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 121



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:40   

powoli cieknie nagrzewnica i dlatego jest mały ubytek płynu
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:52   

seyfer napisał/a:
nagrzewnice sprawdzę jutro po pracy bo dzisiaj juz nie bardzo dysponuje czasem
Zanim może jednak zaczniesz ją sprawdzać to dolej płynu do układu chłodzenia i dobrze odpowietrz układ. Może to być też przyczyna słabego ogrzewania z jednej strony.
seyfer napisał/a:
żeby się do niej dostać to podobne czynności jak przy odgrzybianiu, włącznie z ta "klapką " i ręką sprawdzić czy jest ciepła, tak ?
Nie dojdziesz tak. Tam jest parownik. Możesz sprawdzić tylko jak grzeją rurki (od strony kierowcy) lub zdemontować nagrzewnicę i ją wyczyścić.
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 18:46   

stan płynu na bieżąco jest zarówno sprawdzany jak i uzupełniany. Dostępu do kanału raczej nie posiadam a nagrzewnice najpierw muszę w rave poszukać gdzie co i jak :oops:
Dodam, że same powietrze ze sprawnej strony też temperaturą nie grzeszy, u matki w corsie to po 10 min się dusiłem a tu jakoś szału nie ma :shock:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:48   

seyfer napisał/a:
stan płynu na bieżąco jest zarówno sprawdzany jak i uzupełniany.
Powinieneś jednak odpowietrzyć układ. :wink:
seyfer napisał/a:
Dostępu do kanału raczej nie posiadam a nagrzewnice najpierw muszę w rave poszukać gdzie co i jak
http://forum.roverki.eu/v...p=369839#369839 :wink:
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 15:38   

apples, dzieki :ok:
wczoraj właśnie czytałem ten temat i byłem na etapie poszukiwania :)
Dzisiaj mrozi trochę ale tak czy tak zerknę do tej nagrzewnicy :/

Co do samego układu to odpowietrzałem go przedwczoraj, przynajmniej tak mi sie wydawało: nagrzałem silnik do optymalnej temperatury po czym popuściłem ten korek odpowietrzający przy webasto. Ktoś kiedyś chyba grzebał z tymi wężami bo odpowietrznik zamiast na webasto znajduje się pod nim

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 16:38 ]
apples napisał/a:
Możesz sprawdzić tylko jak grzeją rurki (od strony kierowcy) lub zdemontować nagrzewnicę i ją wyczyścić.

sama nagrzewnica jak i obie rurki do niej prowadzące są na tyle ciepłe że prawie poparzyłem sobie paluchy.
Odpowietrznik jak odkręcam to leci tylko gorący płyn i żadnego powietrza a ogrzewania z prawej strony nadal nie ma :/
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 15:48   

Zobacz czy na pewno silniczek z prawej strony otwiera klapkę. Możesz też spróbować ręcznie otworzyć i zobaczyć czy daje ciepłym powietrzem.
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 16:23   

otwiera i zamyka ale tylko tą dla zimnego powietrza :/ klapki dla ciepłego powietrza jakos nie mogę zlokalizować
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 16:49   

seyfer napisał/a:
klapki dla ciepłego powietrza jakos nie mogę zlokalizować
Prosto zlokalizować. Rozkręcasz prawą i lewą maskownicę obok nóg. Przełączasz opcje nadmuchu oraz temperatury i patrzysz co się rusza z każdej strony. Do sterowania są pociągnięte przewody zasilania. :wink:

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 17:49 ]
schemat http://forum.roverki.eu/v...p=369839#369839
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 18:18   

możliwe że kamień w chłodnicy nagrzewnicy , częsty przypadek
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 18:55   

PHJOWI, teraz juz pozostaje mi przytaknąć . Prawa strona obudowy też zimna, podobnie jak kanały wentylacyjne. Dużo zabawy jest z wyciąganiem nagrzewnicy ? :cry:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 19:07   

seyfer napisał/a:
Dużo zabawy jest z wyciąganiem nagrzewnicy ?
Pytaj kolegi mike-l jest aktualnie w temacie. :wink:
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 20:28   

wiem wiem, on tez jeszcze jest przed zabiegiem :)
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 20:46   

http://forum.roverki.eu/v...ght=nagrzewnica

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 21:46 ]
seyfer napisał/a:
Dużo zabawy jest z wyciąganiem nagrzewnicy ?
ściągnąć osłonę od stronę panelu kierowcy ,podłozyć folię i naczynie na płyn albo go trochę upuścić , rozpiąć połączenia przewodów nagrzewnicy i ich mocowanie , wyciągnąć nagrzewnicę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 28, 2010 06:33   

w jedno popołudnie pewnie niewykonalne zeby wymontować :cry:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 17:16   

Właśnie wymontowałem nagrzewnicę, załączam zdjęcie z oznaczeniem:
-na czerwono - opaski które należy odkręcić i zsunąć z połączenia
- na zielono - zaciski, które można (jeśli zajdzie potrzeba!) bardzo ostrożnie poluzować
- na niebiesko - śruba od łapki trzymającej rurki
Trzeba uważać bo sporo płynu wypływa, polecam jakąś małą plastikową buteleczkę na zbieranie go z rozpinanych rurek.
Dolny przewód łatwo rozdzieliłem (wysuwasz jeden z drugiego_, górny był bardzo oporny, nie było miejsca na "manewrowanie", dlatego poluzowałem tę łapkę oraz górny zacisk. I w końcu się udało
Potem wyjmujemy nagrzewnicę.

Polecam wszystkim przeczyszczenie tego elementu, posiada on bowiem wadę - wlot i wylot wody są umiejscowione obok siebie a powinny na przeciwko, tak aby wymusić jak najdłuższy przepływ wody i tym samym zapobiec osadzaniu kamienia. W tej nagrzewnicy najpierw blokują się najodleglejsze "żeberka" a potem coraz bliższe do wlotu i wylotu wody.
A nam w zimę będzie cieplej ;)

Ps: uwaga po montażu, te śrubki od zacisków (zaznaczone na czerwono) są słabej jakości i przy drugim czy trzecim dokręcaniu ich gwint się uszkodzi. Dlatego najlepiej od razu zrobić na nich gwint na śrubokręt płaski przy pomocy np brzeszczota.
Ostatnio zmieniony przez mike-l Sro Lis 03, 2010 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 29, 2010 16:01   

mike-l, dzięki wielkie za foto co i jak ;) jak pójdzie dobrze to jutro i ja sie za to zabieram :)

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 17:01 ]
nagrzewnica zdemontowana, cała prawa strona jest zapchana, teraz czas na udrażnianie :/
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Paź 29, 2010 17:14   

Ciekawe, czy w 45- ce też się tak dzieje ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Światła - Nie działająca lewa strona.
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Wrz 16, 2010 21:26
emerka
Brak nowych postów [R75]Wymiana wkładu lusterka (lewa strona)
saikwon Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Sty 02, 2014 17:32
Dziadek
Brak nowych postów [R75] Stuki w przekładni kierowniczej / lewa strona
Foczes Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Maj 10, 2012 07:03
kacper
Brak nowych postów [R75] Nie działa jedna strona ogrzewaania
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Gru 14, 2014 19:24
arczi220
Brak nowych postów [R75] Ogrzewanie tylko od strony kierowcy
Memphisto1 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lis 30, 2014 16:18
Memphisto1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink