Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie.
Jeżeli zatrzymuje auto i wrzucam z D na P to czy mam robić to szybko czy po kolei zatrzymuje się na chwilę na N, R i dopiero P ?
Jeżeli zrobię to szybko to teoretycznie skrzynia nie musi wrzucać po kolei N R i P tylko wrzuci od razu P... tylko czy to nie uszkadza skrzyni czy lepiej robić to powoli z krótkimi postojami na N i R i dopiero wrzucić P ?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 23:49, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 03, 2010 09:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja zawsze wrzucam od razu z "D" na "P" i nigdy nie spotkałem się z takim zachowaniem, aby robić przerwy na każdej pozycji.
Niektórzy uważają, że lepiej dla skrzyni wrzucać jest z pozycji "D" na "N" i tak zostawiać na postoju (oczywiście wraz z zaciągniętym hamulcem ręcznym), jednak nowsze auta nie "oddadzą" kluczyka, jeżeli dźwignia skrzyni jest w innej pozycji niż "P".
Tak na zdrowy rozum to totalnym bezsensem było by przełączanie z Drive, na "luz", potem "wsteczny" i dopiero po tym na parking
Mniej więcej tak jakby w manualu jadąc na 5 biegu po zatrzymaniu sie przerzucać po kolei biegi - na 4, 3, 2 i dopiero na 1
Nie wiem nie znam sie, ale ja tam zawsze przełączam od razu na parking i jakoś Roverek sie nie skarży
No to jak to w końcu jest? Trzeba przerzucać stopniowo czy od razu na P
Szanowni Panowie Najlepiej, kierując się tylko lgicznym myśleniem i jestem pewien, że to nie zaszkodzi w żaden sposób skrzyni biegów zrobić tak :
Po dojechaniu na miejsce wybrać "N" zaciągnąć ręczny,
Wyłączyć silnik,
Przy wyłączonym silniku i siłą rzeczy nie pracującej już skrzyni biegów wybrać za pomocą lewarka pozycję "P".
Wysiąść, zamknąć auto, porzegnać się z bólem serca ze swoim autem do następnego dnia całusem w maskę.
Pozdrawiam.
Nie wylancza sie auto na P nigdy na N.
Na N-ce skrzynia fakt nie jest na biegu ale pompa podaje dalej cisnienie , wylaczenie silnika w tej pozycji pozostawia skrzynie pod cisnieniem co doprowadzi do szybszego jej zuzycia. Tak samo przelanczanie biegow bez uruchomionego silnika nie jest zdrowe dla skrzyni.
Pozycja P blokuje skrzynie biegow i rozlacza hydraulike, jest to prawidlowa pozycja do wylaczenia silnika.
Powinno sie plynnie przelaczyc na P nastepnie wylaczyc auto.
N-ka sluzy raczej do odciazania silnika i oszczedzania paliwa podczas dlugiego stania na swiatlach lub w korkach.
Sorki za brak polskiej czcionki, nowy lapek i jeszcze nie wszysko zainstalowane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum