Wysłany: Sob Lis 06, 2010 14:12 [R200] 6x9 w półce, co dalej?
Witam! Czytałem na forum, że ktoś był zachwycony głośnikami JBL GTO938 w tylnej półce. Cytuję:"Myślałem, że koleś ma tubę w bagażniku". Takie też głośniki wrzuciłem do siebie i mam to pod radiem Clariona 4x50. Gra to tak sobie, pewna poprawa jest. Da się jeszcze coś zrobić, żeby to lepiej grało? Przodu na razie nie chcę ruszać. Co pomoże bardziej, wzmocnienie półki, kupno wzmacniacza, wygłuszenie bagażnika, a może coś innego? Proszę o poradę.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 14:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 14:29
Kh4mell napisał/a:
Przodu na razie nie chcę ruszać. Co pomoże bardziej, wzmocnienie półki, kupno wzmacniacza, wygłuszenie bagażnika, a może coś innego? Proszę o poradę.
A właśnie od przodu powinieneś zacząć- dobry odseparowany zestaw pod samym radiem czyni cuda. Wzmak na pewno poprawi ich brzmienie i wygłuszenie, ale nie tylko samego bagażnika. A zamiast tych głośników w półkę, sprawę elegansio by załatwił subik, tylko w Twoim przypadku to tak ok. pół bagażnika wtedy znika Więc jak już jest jak jest, wycisz bagażnik, dołóż tym elipsom wzmak i będzie lepiej niż jest.
No właśnie, a bagażnik potrzebny cały czas...sądziłem, że mam mniejsze wymagania słuchowe, a jednak jestem zawiedziony. Czym ten bagażnik okleić? Mata bitumiczna i jakaś gąbka?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 15:03
Na bagażnik spokojnie możesz użyć Soudal, ale np. w drzwi się juz nie nadaje- lubi spłynąć. Gąbki nie pakuj- chłonie wilgoć, i po jakimś czasie będzie Ci walić zgnilizną w aucie.
Na bagażnik spokojnie możesz użyć Soudal, ale np. w drzwi się juz nie nadaje- lubi spłynąć. Gąbki nie pakuj- chłonie wilgoć, i po jakimś czasie będzie Ci walić zgnilizną w aucie.
Sorki kolego, ale trochę bzdury piszesz, niby jakie włąsciwości akustyczne ma Soudaband? To jest materiał budowlany, taśma dekarska i do tego jest najlepszy, a jedynym jego atutem przemawiającym, że mógłby się sprawdzić jest warstwa aluminium zapewniająca sztywność, choć jest ona jest zdecydowanie zbyt znikoma do sensownych zastosowań w instalacjach. Notabene aluminium zapewniające sztywność jest atutem pozwalającym na zastosowanie tej taśmy właśnie przy zaklejaniu otworów technologicznych w drzwiach. Co do spływania to wszystko zależy od montażu, dekarka jest materiałem bitumicznym i aby dobrze związał potrzebna jest temperatura, czyt montaż z użyciem opalarki
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie chociażby mat GMS-04, wygłuszając parę drzwi można się zmieścić w przedziale 150-200zł a efekt jest taki jak być powinien. Żeby nie było porównywałem obydwa rozwiązania organoleptycznie
Co do gąbek też pasowałoby to wyjaśnić. Jedyny sens zastosowania w samochodzie mają gąbki zamkniętokomórkowe, gdyż one właśnie nie chłoną wilgoci, jednak w/w przypadku nie widzę dla nich racji bytu, można je zastosować wewnątrz konstrukcji drzwi (na zewnętrzym poszyciu, na wartswie materiału bitumicznego) w celu rozproszenia fal akustycznych. W bagażnikach używa się materiałów akustycznych generalnie po to, aby usztywnić konstrukcję blach, żeby te nie wpadały w rezonanse, gąbka napewno blachy nie usztywni, a w dodatku myślę, że przy cywilnym systemie nie ma to zupełnie sensu, zwyczajny przerost formy nad treścią...
Wracając do meritum tematu myślę, że niepotrzebnie się pospieszyłeś z jajkami w półkę, bo zdecydowanie nie tędy droga przy tworzeniu systemu i jak widzisz Twoich oczekiwań to nie spełniło. Od siebie polecę lekturę FAQ Car Audio autorstwa Bartka Nazara dostępnego w sieci, pozwoli to uzmysłowić sobie co i jak powinnno poprawnie wyglądać W małym skrócie plan działania powinien wyglądać tak: sprzedaż jajek, wygłuszenie drzwi, montaż na dystansie sztywnie związanym z konstrukcją drzwi wooferów jak i reszty zestawu odseparowanego i żeby uzupełnić efekt zasilenie tego jakimś skromnym wzmacniaczem. Obecne budżetowe zestawy potrafią wiele zaoferować, nie to co ich cenowe odpowiedniki jeszcze parę lat temu, teraz to to nawet gra Subwoofer radziłbym traktować jako wisienkę na torcie w całej instalacji i finalny jej etap, muzyki nie słucha się w paśmie sub niskotonowym i uzupełnienie własnie tych częstotliwości powinno się traktować bardziej marginalnie
Tyle ode mnie, mam nadzieję, że dzięki mojemu postowi uda się zaoszczędzić kolejne niepotrzebnie wydane złotówki autora tematu
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 16:56
balcer napisał/a:
Sorki kolego, ale trochę bzdury piszesz, niby jakie włąsciwości akustyczne ma Soudaband? To jest materiał budowlany, taśma dekarska i do tego jest najlepszy, a jedynym jego atutem przemawiającym, że mógłby się sprawdzić jest warstwa aluminium zapewniająca sztywność, choć jest ona jest zdecydowanie zbyt znikoma do sensownych zastosowań w instalacjach. Notabene aluminium zapewniające sztywność jest atutem pozwalającym na zastosowanie tej taśmy właśnie przy zaklejaniu otworów technologicznych w drzwiach. Co do spływania to wszystko zależy od montażu, dekarka jest materiałem bitumicznym i aby dobrze związał potrzebna jest temperatura, czyt montaż z użyciem opalarki
Otóż sprawę z Soudalem przerobiłem na własnym autku stąd moja rada. Układany był na porządnie odtłuszczoną powierzchnię z użyciem mocnej suszarki. W tegoroczne upalne lato w/w Soudal-ka częściowo spłynęła w drzwiach. W bagażniku siedzi dalej i idealnie spełnia swoje zadanie. To tyle w kwestii ,,bzdur''.
Pisząc o gąbce nie wiemy co kolega miał na myśli, ale zapewne myslał o najzwyklejszej gąbce,która jak wiemy chłonie wodę stąd moje odradzenie kładzenia jej gdziekolwiek w aucie.
Tak jak piszesz są gąbki zamknięto komórkowe- polietylenowe, które wody nie chłoną i są stosowane do wygłuszania.
Oczywiście, że istnieją materiały stworzone do zastosowań car audio w różnym przedziale cenowym, ale o tym to sobie kolega już zapewne poczyta w artykułach, do których zamieściłem linki.
Od siebie również moge polecić lekturę FAQ Car Audio autorstwa Bartka Nazara- dobry poradnik, z którego korzystałem przy swoich modach
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lis 06, 2010 19:46
hmm, polece Ci z czystym sumieniem głosnik earthquake db12, efekt podobno megasny i roznosi auto:D
Mam do sprowadzenia z Angli te głosniki w cenie 350-390zł, ale jedno ale
transport z Angli mam tylko dwa razy do roku...
Tak wogole mam u siebie zmienione niedawno głosniki z przodu na HELIX DARK BLUE 62.1 jestem z nich zadowolony, ale cały czas czuje lekki niedosyt, dlatego kupuje ten głosniczek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
VanOrtega, EQ db jest ok, ale też bez przesady. Ok 2 lata temu nowe kosztowały u PL dystrybutora coś ok 289zł, jest to sensowny głośnik, ale bez szału jest wiele lepszych. Co Ci pędzi te Helixy DB, jak masz przygotowane drzwi, może tu leży cały problem? Po drugie wydaje mi się, że 12" sub jest zbyt duży do auto gabarytowo jak Twoja 25-tka. U mnie w 400 mam obecnie 8". Miałem już wiele subów 10" i 12", uważam, że 8 jest w zupełności wystarczająca jako uzupełnienie pasma, w tej chwili dostaje co prawda dobrze ponad 0,5kW, ale myślę, że jak się to rozbije na 2x8" przyszłościowo to będzie dobrze i ze ze sporym zapasem ciśnienia i głośnośni. Kolejną kwestią jest jeszcze kto czego oczekuje od suba, u mnie pełni on rolę dopełniacza całego pasma, cenię sobie w miarę liniowy przekaz całości pasma z pazurkiem na dole, mimo to jak wspomniałem 8" wystarcza i w dodatku ma trochę zapasu (6-8/14 rozkręcona na skali w radiu).
VanOrtega, widzę, że jesteś z Krakowa, ja tu również studiuję, można się gdzieś kiedyś ustawić posłuchasz sobie i mogę Ci coś podpowiedzieć, w którą stronę iść, żeby zbytnio nie wtopić
Blisko Twojego typu, HS200, ten sam układ magnetyczny co w każdym HS'ie i może dlatego opinie, że 8" gra najlepiej, jak na 8" robi wrażenie, u-dim RM208SL przegrał w moich oczach z nim w środę w Katowicach podejmę drugą sztukę HS200 i leci to póki co z MTX'a Thunder 2300, podobno 750W w mostku, a za niedługo Kenwood 1021 pod 2 sztuki.
Grzesiek, jak chcesz to noname jest na sprzedaż, z tego co pamiętam bardziej Ci siadł niż HS250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lis 07, 2010 14:30
balcer, w sumie mozna sie ustawic, bo ja jestem praktycznie zielony jesli chodzi o car audio.
a jaki sprzet do mnie polecisz? Wmontowac w polke czy skrzynia z tyłu wystarczy?
Mam radio pioneer deh 2220 ub ( 4 x 50W)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Półkę zostaw w spokoju, jest po to, żeby zakrywać bagażnik i ja bym ją w tej roli widział do końca jej dni
Po pierwsze do standardowego cywilnego słuchania Twoje głośniki są ok, przynajmniej na początek, niestety radio nie daje wielu możliwości i jest zdecydowanie słabym punktem (17-18W z końcówki mocy radia nie jest w stanie wykarmić nawet Helixów DB). Polecam zmianę radia na coś sensowniejszego (Alpine CDA, Clarion, Kenwood, może jakiś wyższy JVC), przygotowanie drzwi jak należy i zasilenie tego jakimś wzmacniaczem, np starszą Alpine, albo Sony. 40-50W na kanale starczy, żeby Helixy pokazały co potrafią. Dobrą opcją byłaby też 4-kanałówka, np w swojej cenie moim zdaniem bezkonkurencyjne są Philipsy DAP6040 (bliźniak XP-640). Można kupić za 200-250, a obsłuży przód i w przyszłości jakiegoś niezbyt wymagającego suba. Co do suba musisz sam posłuchać co Cię bardziej kręci, czy jakość i poprawność, ciśnienie, łomot. Suba bym traktował jako kwestię zdecydowanie drugorzędną
Wstępnie zapraszam we wtorek o 20:00 na parking przy Decathlonie obok CH Plaza, planujemy mini zlot Car Audio. Jakby się coś miało zmienić dam Ci znać
Pozdr.
balcer, czyli Patryka sprzęt posiadasz
kurcze właśnie bym widział u siebie 2xHS i nawet wtedy by 200`ki wystarczyły. Jakby były dwa te noname to bym się zastanawiał a tak jedna sztuka mnie nie urządza. Muszę zabudować oba boczki
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Skoro drugi też musi być zabudowany to może tam zmieniarkę poślesz?
Zobaczymy czy drugi hs będzie potrzebny bo narazie jeden daje radę, ale wiadomo, z dwoma to i by kopyto pewnie było, potestujemy, zobaczymy Dwie 10" to moim zdaniem sporo za wiele jak do R400, może chcesz noname na testy? Jakbym miał więcej grosza to bym sobie zostawił i jego, ale niestety, wybór padł na hs ze względu na kubaturę skrzynki/ek pod 200'tki. Takiego HS'a aż będzie się chciało w boczek spakować
Zmieniarka musi być z przodu ze względu na odtwarzacz który jest wybredny.
Subwooferem zajmę się w okolicach grudnia/stycznia jak dopieszczę inne rzeczy. Wtedy 'tylko' sub i koniec z audio w R
Jakby drugi HS u Ciebie był zbędny to może ja się zaopiekuję.
Ale śmietnik tutaj zrobiłem.
Sorki.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum