Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214si '96] Dokręcenie głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 08:59
[R214si '96] Dokręcenie głowicy
Autor Wiadomość
K_O_Z 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:20   [R214si '96] Dokręcenie głowicy

Witam, właśnie zakupiłem żonce takiego roverka i jako że nie miałem wcześniej styczności z tym autem mam parę pytań:


- Auto jest po wymianie uszczelki. Poprzedni właściciel powiedział że po 1000 km trzeba bedzie dokrecić głowicę- Prawda to? szukałem na forum i nic w tym temacie nie mogłem znalezc, bo było tylko o dokrecaniu przy wymianie uszczelki: czy zasada jest ta sama, czyli dokrecenie do 55Nm? ( jeśli można to prosił bym o opis)


-Dodatkowo muszę wymienić płyn w chłodnicy (tzn trzeba wylać wodę i zalać płyn)- z tego co wyczytałem na forum to: 1) wylewam wodę przez najniższy wąż przy chłodnicy 2) zalewam płynem (od razu pytanie ile tego powinno wejść) 3) jak sie rozgrzeje odpalam dmuchawe+ ciepłe powietrze aż zassie duży obieg i dolewam płynu (wszystko przy odkreconym korku)
4) odpowietrzam przez zawór przy chłodnicy zciskając jeden z przewodów.


- auto jest głośne powyżej 3tys obr. czy to normalne?

z góry THX za pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Lis 14, 2010 13:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:46   

K_O_Z napisał/a:
Poprzedni właściciel powiedział że po 1000 km trzeba bedzie dokrecić głowicę- Prawda to?

Nie prawda. Nic nie trzeba dociagac.
K_O_Z napisał/a:
czy zasada jest ta sama, czyli dokrecenie do 55Nm? ( jeśli można to prosił bym o opis)

Dokreca sie nowa uszczelke przy wymianie tylko, 20Nm i 2razy po 180 stopni.
K_O_Z napisał/a:
1) wylewam wodę przez najniższy wąż przy chłodnicy

Tu sie zgadza.
K_O_Z napisał/a:
2) zalewam płynem (od razu pytanie ile tego powinno wejść)

Caly uklad ma 5,3l ,ale zalew serwisowy to ok 4,8l.
Zalej najpiewrw uklad i odkrec srubke odpowietrzajaca ,jest na przewodzie chlodzenia pomiedzy silnikiem, a puszka filtra powietrza .Zalewaj plyn az zacznie z niej wylatywac. Zakrec i napelnij uklad do konca . Reszta moze byc jak napisales tylko tego korka otwartego nie trzymaj. W ukladzie jest cisnienie zeby plyn sie nie gotowal ,a wentylator wlacza sie przy 104 stopnich wiec plyn sie zagotuje do tego momentu. Poprostu troche popuszczaj korek ,na sekunde i z uwaga. Nagrzewnica musi byc otwarta na max cieplo tylko wentylator na "0" :wink:
K_O_Z napisał/a:
auto jest głośne powyżej 3tys obr. czy to normalne?

Znaczy sie jest silnik glosniejszy ,ale troche :/
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:50   

głowice najlepiej dokręcić, choć jak mnie robili to nie mówili o tym, a po za tmy nie wiem ile nm :razz:
co do wymiany płynu, wszystko ładnie jest napisane na str.,
ogrzewanie od razu dajesz na max,bo musi być otwarta nagrzewnica, a nie chodzić silnik dmuchawy
ile płynu też jest napisane, :wink: (mnie wesżło chyba 5l, bo całego płynu nie spuścisz )
co do odpowietrzania to jest taka magiczna śrubka, przez która się odpowietrza, ale też trzeba naciskać wąż,żeby płyn wleciał do chłodnicy, a powietrze uciekło
 
 
 
K_O_Z 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 12:04   

no widzę że zdania co do dociągnięcia głowicy są podzielone :/
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 12:51   

K_O_Z napisał/a:
no widzę że zdania co do dociągnięcia głowicy są podzielone

Znajdz cos co wyszlo od producenta auta lub nawet producenta uszczelek (roznych firm) lub samych srub odnosnie dociagania glowicy. To glupota ktora ktos zrobil i teraz niektorzy powtarzaja. Sruby w Roverze K-seri rozciagaja sie przy dokrecaniu i wlasnie te rozciagniete lekko sruby gwaranyuja wlasciwa sile dociskajaca uszczelke. Po dociagnieciu przeciagnieta sruba bedzie trzynac z mniejsza sila . Dlatego mierzy sie sruby jesli chce sie jeszcze raz uzyc (lepiej nowe). Poza tym masz zespol srub co musza byc idealnie rowno dokrecone i nie masz gwarancji ze przy dosc wysokim momencie kazda stawia ten sam opor. Dlatego glowice dokreca sie na stopnie. Zaraz ktos napisze ze dokrecal i jest oki to niech poda jakies wartosci (Nm) i skad je ma , ale ktos kto dokrecil i spieprzyl sprawe w ten sposob sie nie odezwie. Rob jak chcesz , wymienialem niedawno uszczelke i nie zamierzam dociagac srub. Pozdr.
 
 
K_O_Z 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 12:55   

Namówiłeś mnie :)
dzieki
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 13:00   

Wydaje mi się że to dokręcanie śrub wzięło się z czegoś innego.
Po latach jak się jeździ to śruby się wyciągają nieco i głowica jest słabiej dociśnięta, dlatego można nieco śruby dokręcić, ale to robi się po latach pracy silnika, a nie po wymianie uszczelki.
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 13:29   

np. w maluchu trzeba dokręcić po 1000, z
keczu napisał/a:
Sruby w Roverze K-seri rozciagaja sie przy dokrecaniu i wlasnie te rozciagniete lekko sruby gwaranyuja wlasciwa sile dociskajaca uszczelke.

a tego to nie wiedziałem i dlatego tak napisałem :wink:
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 14:01   

Harry napisał/a:
np. w maluchu trzeba dokręcić po 1000

Spoko ,ja tez slyszalem ze po jakims przebiegu w niektorych autach sie dociaga sruby, ale to raczej o starszych silnikach i od starszych mechanikow :razz: . Byc moze ,ale napewno nie w K-seri (to silnik jedyny w swoim rodzaju-dlugie sruby, nawet w jez. angielskim w nazwie maja ze sa rozciagliwe ) i przy uszczelkach w kilku innych autach co robilem nie dociagalem (glownie peugeot i renault i jeden VW :wink: -w dokumentacji tech nie ma ani slowa o dociaganiu). Z reszta przy kazdej uszczelce kazdego producenta jest instrukcja montażu. Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 14, 2010 14:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 14:03   

jak dokrecil na 55 to nic nie ruszaj. dokrecanie na 20Nm i 2X180* daje od okolo 45-55Nm [czasami 40]
jesli to byl pierwszy HGF to szpilki na 99,9% byly dobre. nic nie ruszaj!
 
 
 
K_O_Z 



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 14:08   

polofix napisał/a:
jak dokrecil na 55 to nic nie ruszaj. dokrecanie na 20Nm i 2X180* daje od okolo 45-55Nm [czasami 40]
jesli to byl pierwszy HGF to szpilki na 99,9% byly dobre. nic nie ruszaj!


zostawiam jak jest i niech sie dzieje wola nieba, mam nadzieje ze poprzednik zrrobił wszystko na cynę, w końcu miał swój warsztat :/ (tyle że zajmował się maglownicami) i z racji wieku doświadczenie w temacie mechaniki miał.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 10:30   

Dociąganie głowicy stosowane było w starych silnikach, gdzie była gruba uszczelka, która dopiero po przebiegu 1000-1500km "układała się", w związku z czym występowała konieczność kompensacji nadmiernego "luzu" ;) .
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 10:35   

Ja w swoim Poldoroverze sprawdzałem szpilki w lipcu 2009 r, które przy naprawie w październiku 2006 roku HGF'a dokręcałem radzieckim kluczem wychyłowym, kończąc na 55 Nm. Okazało się, że tylko jedna śrubka, środkowa po stronie wydechu "popłynęła" o niewielki kąt, ale po nastawieniu kluczyka na 80 Nm.
Tak więc ten radziecki kluczyk był mocno 'przeskalowany', skoro po prawie trzech latach trzymał po 80 Nm.
O dziwo, jak zdejmowałem mu głowicę w lipcu tego roku, to wszystkie szpilki pięknie dały się odkręcić i żadna nie jest wyciągnięa, wszystkie mają taką samą długość, nie jest przekroczona.
Myślę, że dla tego, że dokręcałem głowicę w siedmiu etapach, kierując się momentem dokręcania, a nie kątem ich wkręcenia.
W silniku HGF'a nie było zupełnie, ale musiałem ściągnąć głowicę w celu dotarcia zaworków, po 100 kkm na LPG wydechowe miały już pierścienie z siarki na przylgniach i wżery, które całe szczęście, dały się skasować ręcznym docieraniem.

Za to w Nexii 1.5 SOHC, którą teraz jeżdżę, a która miała robioną uszczelkę pod głowicą gdzieś w 2005 roku, śruby jej dały się dokręcać już od 30 Nm, co druga-trzecia płynęły już od tej wartości. Dociągnąłem je w etapach do 100 Nm i malutki wyciek cieczy chłodzącej, o który podejrzewałem pompę wody oraz śladowe ilości masłą pod korkiem oleju - zniknęły i jak narazie, od roku, nie ma ich. Zrobiłem przez ten czas jakieś 15 - 17 kkm.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 1.4, 103KM, rok 96] planowanie głowicy
kasiapila Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Maj 20, 2008 23:35
bandieta
Brak nowych postów [r214si 98r.]Planowanie głowicy po HGF + temat śrub
walka z hgf w toku
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Lut 27, 2009 19:16
jaro92
Brak nowych postów [r214Si'97] Pomoc w wyborze uszczelki głowicy
storm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Wrz 12, 2008 12:28
storm
Brak nowych postów [R25] Tulejki głowicy.
JohnyWalker Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Lut 19, 2017 20:19
JohnyWalker
Brak nowych postów [R 216] Śruby do głowicy
igi123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Maj 14, 2007 14:45
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink