Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Za duże wolne obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 08:54
[R416] Za duże wolne obroty
Autor Wiadomość
lamtrop 



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 11:34   [R416] Za duże wolne obroty
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam,
Zakładam nowy temat, choć na forum dużo już o tym pisaliście, ale nie mogę sobie z tym poradzić.
Od 2 lat jeżdżę Roverem 416 (benzyna) i właściwie nie byłoby się do czego przyczepić gdyby nie wydało mi się pewnego razu, że (na ucho) mam za wysokie wolne obroty – około 1100 – 1200.
Nie wiedziałem jakie powinny być. Zacząłem wtedy grzebać na forum i idąc za Waszymi radami przeczyściłem przepustnicę, silnik krokowy i regulując śrubką od wolnych obrotów osiągnąłem 1000 obr/min. Był to dla mnie sukces, ale spalanie się nie zmniejszyło 11/100 po mieście 8/100 w trasie (w lecie) Czytam dalej i coraz bardziej się wkurzam na ten samochód.
Obroty powinny być mniejsze, spalanie też.
Samochód pracuje bardzo równo, nie ma żadnego falowania obrotów, ładnie wchodzi na obroty, ale...
W między czasie była wymieniana uszczelka pod głowicą, miałem przygode w trasie ze zgubieniem całego płynu chłodzącego, ale i wcześniej i teraz nie mogę zejść poniżej 1000 obr, no i za duże spalanie.

Jeszcze jedna informacja – wydaje mi się, że nawet gdy przepustnica jest całkowicie zamknieta, obroty stabilnie utrzymuja się na takim poziomie (regulując śrubkę wolnych obrotów obserwowałem położenie przepustnicy i póżniej, przy chodzącym silniku nawet gdy mechanizm opiera się na tej śrubce silnik pracuje równo na 1000obr)

Co z tym zrobić?
Jak obniżyć wolne obroty?
Co jeszcze na nie wpływa?
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 15, 2010 11:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 11:41   

Za wolne obroty odpowiada silnik krokowy - na przepustnicy jest bypass, dzięki czemu, nawet kiedy przepustnica jest zamknięta powietrze dociera do silnika. Być może krokowiec jest do wymiany
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 11:51   

Ja bym sprawdził także czujnik temperatury.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:46   

Silniczek krokowy jest tylko elementem wykonawczym. Za wielkość jego wysunięcia odpowiada przede wszystkim czujnik temperatury w sprzężeniu zwrotnym z obrotomierzem, oraz, oczywiście, czujnikiem podciśnienia w dolocie i sondą lambda.
Sam czujnik to zwykły termistor i może przekłamywać, wystarczy, że jest zasyfiony, albo jego przewód nie kontaktuje jak trzeba.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
lamtrop 



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 13:52   

Dzięki za porady.
Powiedzcie mi, jak sprawdzić czy silnik krokowy jest do wymiany, skoro wsuwa się i wysuwa reagując na włączenie zapłonu? Może wysuwać się za mało albo za dużo? Jak to sprawdzić?

Jeżeli to czujnik temperatury, to który: powietrza czy płynu chłodzącego? Czy jest jakiś inny? Gdzie on jest i jak go sprawdzić?

Tak sobie myślę, że jeżeli to czujnik temperatury, to samochód powinien „myśleć” , że jest stała temperatura i utrzymywać stałe wolne obroty, a ssanie działa, bo na zimnym silniku obroty są wyższe i w miarę nagrzewania spadają (ale tylko do 1000). Albo w ogóle wariować falując obrotami, a tak nie jest.
Dobrze myślę?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 18:14   

Kiedyś zrobiłem taki test i odpiąłem wężyk który służy do odprowadzania oparów oleju z silnika. Po zapaleniu silnik trzymał cały czas za wysokie obroty, ale pracował równo.

Proponował bym sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, czyli wszystkie wężyki które do niego idą oraz wyczyścić wężyk podciśnienia (zaznaczone na zdjęciu poniżej).


Pozdrawiam
 
 
 
Grzem 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 37
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 09:41   [R45 2001 16V 1.4]

Podobny problem miałem ze swoim roverkiem. Krokowca czyściłem 3 razy, za trzecim razem zostawiłem go płynie czyszczącym na 24 godziny i wtedy sie problem praktycznie skończył. Wyszło na to, że można czyścić i nie wyczyścić. Płynem może być wszystko co syf rozpuszcza i ma właściwości penetrujące. Przed ponownym zamontowaniem należy krokowca przedmuchać dokładnie ot i wszystko. Sprawdzenie szczelności przewodów jest jak najbardziej wskazane , zwłaszcza wtedy gdy roverek był w "obcych rękach". :razz:
_________________
Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
 
 
lamtrop 



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 15:42   

Dziękuję wszystkim za rady, na pewno zastosuję sie do wskazuwek ADI-mistrza i Grzema, ale czy moglibyście odpowiedzieć na moje pytania (3 wpisy wyżej) ? :-)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 16:10   

1. Nie da się w prosty sposób sprawdzić, jeśli się wsuwa i wysuwa to na razie zakładamy że jest sprawny.
2. Nie wiem jaki jest skutek niedziałania czujnika temp powietrza, możesz go wykręcić i wyczyścić (ostrożnie wacikiem), jest w kolektorze dolotowym pod przepustnicą taki zielony.
3. ...

Na razie zrób to co napisane już.
 
 
 
Grzem 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 37
Skąd: Mielec



Wysłany: Sro Lis 17, 2010 09:23   

lamtrop,
Ad.1. Ja poradziłem sobie zamieniając na drugi sprawny z Anglika który na kołach przyjechał, potem go oddałem bo nie było potrzeby kupować.
Ad.2. i Ad. 3. Jeżeli ssanie funkcjonuje prawidłowo to czujnik płynu można sobie na początku darować. Czujnik temp. powietrza można na żywca odłączyć i zaobserwować na zimnym silniku co się dzieje. U siebie w roverku nie badałem jak to funkcjonuje, więc mogę się mylić, ale zazwyczaj czujnik jest po to by komp wzbogacił mieszankę gdy powietrze jest zimne(czytaj_żeby silnik nie zgasł) podczas dodawania obrotów. Gdy będzie odłączony komp powinien uznać, że temp jest ok i podczas dodawania obrotów nie będzie ubogacał mieszanki i silnik po gwałtownym zmniejszeniu obrotów gdy jest zimny powinien zgasnąć a po podłączeniu czujnika raczej nie. Nie jest to takie proste jak napisałem bo komp zbiera sygnały z sondy lambda i czujnika podciśnienia, ciśnienia, temp. płynu chłodniczego, położenia wału, wałka rozrządu. Ale np. odłączenie go na rozgrzanym silniku może pokazać że jest z nim źle gdy obroty spadną do minimalnych. Powtarzam, na roverku tego nie ćwiczyłem, mogę się mylić. :/
_________________
Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si] Problem - falują wolne obroty
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Nie Paź 10, 2010 02:02
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sob Gru 11, 2010 12:10
ccycekk
Brak nowych postów [R416] Info o aucie, wolne obroty, rozrząd
irena Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Mar 03, 2009 09:53
truten23
Brak nowych postów [R45] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy
reed Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Czw Paź 23, 2008 17:37
Hablo
Brak nowych postów [R420] Za wysokie wolne obroty w upał
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Maj 02, 2008 13:28
arczi83



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink