Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 07:18
[R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy
Autor Wiadomość
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Nie Maj 17, 2009 22:11   [R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam,
problem polega na tym że silniczek krokowy dziwnie działa co objawia się spadjącymi obrotami poniżej 900 obr. albo brakiem podwyższonych obrotów na zimnym silniku.
Silniczek krokowy już wymieniłem na inny... sprawny ale cały czas jest tak samo...
Jest możliwość że to wina komputera który nie ustawia silniczka krokowego w stan rozruchu ??

Kiedyś czytałem na forum że po przekręceniu stacyjki aż zapalą się wszystkie kontrolki i 7 razy wychyli się przepustnice na maxa czyli pedał w podłogę, silniczek ustawia się od nowa i rzeczywiście u mnie po takiej operacji działa wszystko ok... tylko jest to wqrwiające :( (( bo to dzieje się często...

Byłem na komputerze i nie ma takiego czegoś jak błąd silniczka krokowego...

Nie wiem co robić POMOCY !! !
Ostatnio zmieniony przez Paul Sob Lis 20, 2010 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 17, 2009 22:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 13:32   

salam, wymien przepustnice lub sam czujnik przepustnicy...
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 14:51   

Może wystarczy wyregulować śrubkę na przepustnicy? Jeśli była dotykana to na pewno.
_________________
Tom
 
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 18:11   

NEOSSS, mam jeszcze jeden bo przepustnice wymieniłem na metalową i założyłem stary czujnik ale wymienie go ale nie wydaje mi się że to bedzie to...
Mayday, przepustnica powinna być zamknieta i tak jest zrobione także dobrze jest wyregulowana, chyba że trzeba zrobić to inaczej to prosze napisz mi
 
 
 
merlin11228 



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 26
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 18:26   

90 procent to czujnik polozenia przepustnicy sprawdz go omomierzem czy działa,jezeli to nie to, to czujnik temperatury (jego tez mozna sprawdzic omomierzem) od niego zalezy właczanie tak zwanego ssania czyli okolo 1100 obrotow
 
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 19:09   

TPS przy zamknietej przepustnicy powinien mieć 595 om. Tak wyczytałem na forum. Tylko nie wiem które piny powinno się sprawdzić ?? pomoże ktoś ??
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 19:10   

te ;) czyli dwa dolne
 
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 19:13   

dzięki wielkie :) ide mierzyć :)
 
 
 
szymon1986 



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 20:07   

ja miałem podobny problem z obrotami,wymieniłem kopułkę i palec i tyka ładnie :) na zimnym 1500 na rozgrzanym ok 900 na oko

p.s aha i silniczek też wymieniłem zapomniałem dodać
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 20:35   

jak zdjąłem wtyczkę i zmierzyłem miernik pokazywał 477ohm.... ja ustawiłem na jakieś 597ohm to obroty wisiały na 2500 :/ próbowałem to ustawić ale marnie mi szło i postanowiłem założyć czujnik te który był przy metalowej przepustnicy i ustawiłem znowu na jakieś 598ohm ( inaczej się nie dało ) obroty wisiały tym razem na 2000 :/ ale wyjąłem silniczek i przekręciłem kluczykiem do zapalenia światełek i odkręciłem spowrotem i bolec wyleciał :cool: Później ten sam manewr i przytrzymując palcem wkręcił się i włożyłem go w jego miejsce i działa :cool: obroty ładnie opadają, nie wieszają się, tylko czasami delikatnie jeszcze spadną poniżej 900 ale jak narazie działa OK jeszcze sprawdzę jak będzie na zimnym silniku.
Na zdjęciu pokazane jest, że między 1 a 3 stykiem we wtyczce powinno być napięcie 5V, a u mnie jest 7,4V :?: :?: :?:
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 21:09   

Olej napięcie, ja ustawiłem oporność i już dłuuugo jest ok. Wyczyść jeszcze dokładnie w kolektorze rowek w który wsuwa się trzpień silniczka krokowego. U mnie to powodowało zawieszanie się obrotów. Ewentualnie przesmaruj na nowo śrubę silniczka.
_________________
Tom
 
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 12:05   

pojeżdziłem i rzeczywiście jest o niebo lepiej :) teraz to mogę powiedzieć że jeździ się normalnie :)

ps. a wiecie, że jak wyciągniecie guzik od świateł awaryjnych i odepniecie wtyczkę nie będziecie mieli kierunkowskazów ?? ? :D
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 12:26   

wciśnij magiczny przycisk "pomógł' :D
_________________
Tom
 
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:45   

Mayday, to było wymuszone :P hehehe :grin:
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:47   

Ale za to jak motywuje :D
_________________
Tom
 
 
 
merlin11228 



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 26
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 15:08   

hihi mydey dzieki ze zaliczyłes" pomogł" dzieki mojej radzie i lechosa :D :D :D
 
 
 
wpietruszewski 



Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 18, 2010 19:16   

Odświeżę stary temat. Czy po wymianie silniczka krokowego, trzeba zresetować komputer i wyregulować wolne obroty pozostawiając auto na wolnych obrotach, aż nabierze nominalnej temperatury?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25]Obroty, silniczek krokowy
Micik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Nie Lut 26, 2012 18:17
kangaroo69
Brak nowych postów [214Si 1.4 16v] silniczek krokowy
czy ten silniczek nie jest założony do góry nogami ?
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Maj 20, 2008 22:03
Ciufa
Brak nowych postów [214Si 1.4 16v] silniczek krokowy
czy silniczek jest symetryczny ?
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Kwi 15, 2008 08:14
bandieta
Brak nowych postów [R200 Si] Silniczek krokowy z 25
oizo64 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 04, 2010 13:40
oizo64
Brak nowych postów [R200 1.4SI 98r] Silniczek krokowy
smoczas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lip 16, 2010 19:41
Ciufa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink