Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200]Nawiew w kabinie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200]Nawiew w kabinie
Autor Wiadomość
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



  Wysłany: Pią Lis 19, 2010 21:00   [r200]Nawiew w kabinie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam
Mam problem z nawiewem w kabinie.
Wentylator po przekręceniu pokrętła czasami się nie włącza, a czasami działa bez zarzutów na wszystkich biegach.
Jak się nie chce włączyć, to muszę kopnąć nogą w obudowę, co wskazuje na podwieszanie szczotek.
Bywa jednak też tak, że włącza się od razu, ale po kilku minutach zaczyna zwalniać, "tyrkotać" i się zatrzymuje. Mija jakiś czas i ponownie się włącza na kilka minut i tak w kółko.
Nie ma znaczenia czy zimne powietrze czy ciepłe.

Próbowałem się dobrać do tego wentylatora, ale nie da się go wyjąć, bo po odkręceniu śrub i próbie opuszczenia do dołu opiera się na przetłoczeniu nadkola i d...a.

Czy ktoś z was miał taki problem?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 19, 2010 21:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Pią Lis 19, 2010 21:12   

A sprawdzałeś może oporniki? Może jest któryś przepalony i czasem tylko załapuje?
_________________
Pozdrawiam!
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Sob Lis 20, 2010 09:27   

Gdyby to była wina oporników to by się kręcił albo nie. Tak mi się wydaje, a on jak się włączy to po kilku minutach zaczyna zwalniać, aż się zatrzyma i trwa to też ze 2-3 minuty.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 20, 2010 10:10   

Coś z silnikiem, może faktycznie szczotki się skończyły.

Trzyma się na 3 śrubach pod spodem, ale większym problemem jest go wyciągnąć, za mało miejsca, wychodzi tylko do połowy.
Obawiam się że cały tunel trzeba wyciągać.
 
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Sob Lis 20, 2010 10:29   

Może ma ktoś jakiś schemat jak do tego się zabrać.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lis 20, 2010 13:21   

duklos napisał/a:
Gdyby to była wina oporników to by się kręcił albo nie

Opornik mozna sprawdzic bo latwy dostep. Mialem spalony opornik w R25 ktory raz dzialal, a raz nie. Przepalil sie zwoj opornika tak ze czasem jeszcze zalapywal. Ciezko bylo nawet sie dopatrzec ze jest spalony. Wiec dla swietego spokoju zaczynamy od rzeczy prostych i latwo dostepnych, potem mozna brac sie za silnik dmuchawy. Pozdr.

[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 13:21 ]
duklos napisał/a:
Może ma ktoś jakiś schemat jak do tego się zabrać.

Moze to cos pomoze.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001091
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Sob Lis 20, 2010 17:15   

Dobrałem się do tego wentylator. Ciężko go wydostać, a włożyć to po prostu tragedia.
Szczotki były jeszcze ok (1/2 długości), ale wirnik miał luzy w tulejach na boki i góra dół.
I tu pytanie do was:
Nie ma tam zwykłych tulejek jak np: w rozruszniku, tylko okrągłe tzn. po zewnętrznej ma kształt kuli i siedzi w gnieździe, co pozwala jej na kręcenie.
Czemu one służą?
Może to tuleje mają się kręcić razem z wirnikiem na zasadzie łożyska, a nie wirnik w tulejach?
Ponieważ miały one(tuleje) luz wzdłużny więc sklepałem trochę gniazdo i go wyeliminowałem.
Ale i sam wirnik miał luz wzdłużny w tulejach ok 4mm, co wydawało mi się wadą i dołożyłem jedną podkładkę na zewnątrz obudowy i też go wyeliminowałem.
Wyczyściłem jeszcze komutator i przetarłem papierem część stykową szczotek bo były trochę "zorane" i skręciłem.
Podłączyłem pod kostkę i działał ok, ale gdy założyłem wiatrak i umieściłem go w budowie(tunelu) to strasznie głośno pracował i słabo wiało z kratek. Tunele raczej złożyłem szczelnie-męczyłem się z tym dwie godziny.
Po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło dmuchać trochę lepiej i tak się zastanawiam, czy owe tuleje nie działają na zasadzie łożyska, a ja redukując luzy tak je sklepałem, że stawiają opór i powodują ten hałas.

Jak by nie było to czeka mnie jeszcze jeden dzień zabawy i chyba kupię na szrocie wentylator za 20 zeta i go wymienię. Ale mimo to interesuje mnie co mogłem skopać i czy dobrze rozumiem zasadę działania tych tulei.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [SDI 220] Słaby nawiew w Kabinie
mattrecords Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Cze 18, 2015 15:49
mattrecords
Brak nowych postów [R200] Woda w kabinie
toxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lis 06, 2013 19:25
BlackD
Brak nowych postów [R200 1,4Si 99] głośno w kabinie i krople paliwa w wydechu
peka1980 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Sob Cze 07, 2008 15:03
R-200
Brak nowych postów [R200] brak oświetlenia w kabinie i pozycji z lewej strony
lukash1312 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Maj 20, 2009 09:20
R-200



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink