Wysłany: Pon Lis 15, 2010 22:30 [R600] Oponki na zimę
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
posiadam 600ke 2.0 SDi 99', zastanawiam się nad oponkami zimowymi, model już mam Goodyear UltraGrip 7+, ale kwestia rozmiaru;/
185/60R15
185/60R15
czy
195/60R15
195/65R15
obecnie w autku mam 195/65R15, jeździ się komfortowo i dość "miękko" co sobie cenię na naszych drogach zależy mi aby było cicho, miękko, i przyjaźnie dla użytkownika
posiadam też dwie opony zimowe w dobrym stanie w rozmiarze 195/60R15 i zastanawia mnie czy nie do kupić do nich 2ch na tył, póki co jakieś dobre używki, zawsze mniejszy kosz by był, czy gryzły by się gdybym miał z przodu 195/60R15 a z tyłu 195/65R15 lub odwrotnie?
pozdrawiam
_________________ Rover 600 2.0 SDi 99'
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 11:12, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 15, 2010 22:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no dzięki na pewno się przyda, ale nie rozwiewa to moich wątpliwości, bo w sumie przekopałem już forum i różne strony z doborem opon, bo
niby zalecane są 195/60R15, a mi na 65 jeździ się bardzo dobrze, ale czy nie lepiej powrócić do fabrycznego zalecenia? czy to będzie miało różnicę w ogóle?
Różnica średnic podanych kół wynosi
20 mm
Różnica wskazań prędkościomierza: plus 3.1 %
(Nowe koła mają mniejszą średnice i obracają się szybciej)
ale, gdy wszystkie 4 był by 195/60R15 to problem znika, pytanie czy nie będzie już ciut twardziej? roverkiem jeździ się jak limuzyną, cicho i mięciutko nie chciałbym tego zmieniać, ale że dostałem prócz tych w aucie 195/65 jeszcze 2 zimowe 195/60 to już sam nie wiem... a przecież zimowe to powinno się i wąższe kupić, więc może to 185/ na ileś tam ?
Silnik(i): 620 SDi Silnik(i): 620 SDi
Pasujące rozmiary opon:
Rozmiar Indeksy Ciśnienie
185/65R15 88 H 2.2/2.1 - 2.6/2.5
195/65R15 91 H 2.1/1.9 - 2.5/2.3
195/60R15 88 H 2.3/2.1 - 2.6/2.5
205/50R16 87 V 2.3/2.2 - 2.8/2.6
patrząc ekonomicznie to mógłbym zrobić tak że 2 najlepsze 195/60 dać na przód, a 2 z bieżnikiem około 4mm (na ten sezon tylko) dać na tył, ale one mają 195/60, wtedy pozostaje tylko koszt stalówek, a zimę może jako by przejeździło się
1) lepsze opony na tył
zalety:
auto lepiej zachowuje się w zakrętach, gdyż podsterowność (uciekanie przodu) łatwiej jest opanować
wady:
trudniejsze ruszenie na śliskim, gorsze hamowanie
2) lepsze opony na przód
zalety:
łatwiej ruszyć, zatrzymać się czy wygrzebać ze śniegu
wady:
łatwiej wpaść w poślizg na zakręcie jeśli ktoś nie umie poruszać się nadsterownym autem
Osobiście odradzam używania zimą opon o wyraźnie różnej przyczepności na poszczególnych osiach. Zawsze wiąże się to z utrudnionym poruszaniem się w trudnych warunkach. Niby można zaoszczędzić trochę kasy kupując komplet tylko na jedną oś, jednak nie mówiąc już o tym, że zdrowie i życie są bezcenne, to najmniejsza nawet przygoda zimowa może generować większe koszty niż zakup pary opon.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum