Forum Klubu ROVERki.pl :: Pytanie do Elektrykow :D Silnik do hydroforu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie do Elektrykow :D Silnik do hydroforu
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 15:54   Pytanie do Elektrykow :D Silnik do hydroforu

Witam,

Szybkie pytanie do kolegów znający fach elektryka :wink:

Mam taki problem, ponieważ szukam nowego silnika do hydroforu, stary się przepalił po został zalany i przewijanie się nie opłaca bo koszty są większe niż nowego :neutral: Kupa rdzy z tego starego jest :mrgreen:

Stary był 1,5kW 1410 obr./min 3-fazowy, wysokość H (od ziemi do oski) ~97-98mm, rozstaw śrub na łapach od środka 165mm

Najbardziej jaki podchodzi pod stary to jest silnik Tamel firmy z Tarnowa, ponieważ inne silniki z Bielska i jakaś tam inna firma nie pasuje całkiem bo sa za małe od starego. Tzn. 1,5kW silniki innych firm maja za niskie wysokości H oraz rozstaw śrub.

Silniki Tarnowski Tamel 3SG100L o mocy 2,2kW i 1400 obr./min pasuje jak ulał na miejsce mojego starego. Tylko pytanie czy nie za silny to jest jak na hydrofor. Teoretycznie ma te same obroty wiec nic złego się nie powinna stać.

Dlatego pytanie do was czy można taki zamontować czy coś złego się będzie działo :ok: :bezradny:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 21, 2010 15:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azor77 




Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 17:08   

Remi55 napisał/a:
Dlatego pytanie do was czy można taki zamontować czy coś złego się będzie działo :ok: :bezradny:


Nic złego nie będzie się działo poza zwiększonym zużyciem energii.

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 17:08 ]
A jeszcze jedna ważna sprawa, jakie zabezpieczenia miałeś zastosowane na tym starym silniku ??
Jak zastosujesz silnik 2.2kW to wypadałoby dobrać inne zabezpieczenie :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 17:13   

azor77, Zabezpieczanie były korki na każda fazę 16A i tyle :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
azor77 




Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 18:08   

Ogólnie takie silnik powinien posiadać zabezpieczenie zwarciowe i przeciążeniowe (termiczne). Jeśli miałeś 16A na tym starym to się nie dziwię, że zabezpieczenia nie spełniły swojego zadania.
Według moich pobieżnych obliczeń, ponieważ brak mam danych z tabliczki znamionowej silników to na silniku 1.5KW, powinno być +-10A zabezpieczenie topikowe.
Jak zastosujesz silnik 2.2 KW to zabezpieczenie topikowe 16A, będzie odpowiednie i będzie spełniać swoje zadanie. Oczywiście pasowałoby zastosować dodatkowe zabezpieczenie przeciążeniowe (termik) :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 18:31   

azor77, Nie wiem tak było zawsze, zostało jeszcze założone zabezpieczanie zaniku jednej fazy ze silnik nie działa w tedy.

Działało tak 25lat :roll: :mrgreen: Az silnik zalało przez te ulewy co były w lecie :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
azor77 




Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 19:42   

Skoro jest zabezpieczenie zanikowe to chwała.
Działał tak 25 lat, i załatwiła go woda no tak. Jakby miał odpowiednie zabezpieczenie, ponieważ warunki pracy tego silnika zapewne są nieciekawie wilgotne, to dałoby się go jeszcze uratować.
Swoją drogą jak był tak skorodowany, to niema pewnie czego żałować :neutral:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 19:54   

azor77, No powiem tak wygląda tragicznie, rdza rdza :neutral:

Ten silnik z tego co wiem był już 6 razy przewijany ale tym razem już się nie opłaca chyba. Łożyska powiedziały tez papa i się nawet już oska nie kreci bo łożyska zablokowane :neutral: Tam by trzeba było wszystko piaskować. Po drugie ta górna obudowa gdzie się kabel montuje jest tez nie szczelna i się tamtędy chyba woda wlewała, bo jak go wyciągnąłem do góry to jakieś 1 liter wody się z niego wylał. A ta woda musiała długo w nim już być , ze się aż tyle nazbierało.

Jest facet w okolicy co przewija taki silnik za 170zl ale mówił ze reszta kosztuje ekstra i mnie w sumie wydaje się wyjdzie to więcej niż 320zl tyle kosztuje nowy :sad:
A pasowało by jeszcze wypiaskować część obudowy, bo sam korpus jest z Alu mi się wydaje.

Przewijanie 170zl
Łożyska 40zl (najlepiej by było wsadzić tam łożyska ceramiczne)
Piaskowanie malowanie 100zl
Nowa puszka 30zl
= 340zl :razz:

Choć sam nie wiem, boje się ze to przewijanie może nie być takie dobre :bezradny: Sam już nie wiem i wydziwiam :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
azor77 




Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 21:06   

No tak, koszty naprawy są zdecydowanie nieopłacalne, lepiej kupić nowy i dostajesz jeszcze 2 lata gwarancji :neutral:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Tomek1212 




Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 22:28   

Ja od siebie moge tylko dodać, że tarnowskie silniki TAMEL sa bardzo dobre i cieszą się dobrymi opiniami, zakładaj taki i będziesz miał spokój na lata.
 
 
 
Paul 




Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 22:32   

Tomek1212 napisał/a:
zakładaj taki i będziesz miał spokój na lata.
Popieram.
Dobierz dobrze bezpieczniki, zabezpieczenie termiczne i zabezpieczenie przed zanikiem fazy, dobrze uszczelnij wejście przewodu do puszki silnika i samą puszkę. Będziesz mógł na parę lat zapomnieć, że masz tam jakiś silnik :mrgreen:
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 22:32   

Tomek1212, Ja jeszcze mam Tamel nowke 3,0KW co ma również ponad 25lat ale nie był ani raz używany. A ze niestety ma ośkę za wysoko mi nie wjedzie na miejsce starego. :neutral:

Dziękuje za opinie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mombrey 




Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 22:50   

azor77 napisał/a:

Nic złego nie będzie się działo poza zwiększonym zużyciem energii.

Ja uważam, że nie będzie większego zużycia energii (może minimalnie). Przecież pompa hydroforu pozostaja ta sama, czy chcesz jakąś większą założyć?
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 23:14   

Mombrey, Nie pompa zostaje ta sama bo działa jak trzeba. Teoretycznie ten silnik 2,2kW nie będzie w pełni swoja moc wykorzystywał i tyle :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mombrey 




Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Lis 22, 2010 00:01   

Remi55 napisał/a:
Mombrey, Nie pompa zostaje ta sama bo działa jak trzeba. Teoretycznie ten silnik 2,2kW nie będzie w pełni swoja moc wykorzystywał i tyle :wink:

No to pobór prądu będzie na podobnym poziomie. Moc silnika jest więkasza ale prace wykonuje tą samą. P=W/t
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 23:51   

Indukta robi tez dobre silniki

http://www.cantonigroup.com/pl/motors/indukta/
moze od nich cos dopasujesz
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 04, 2010 21:31   

Dzis odebrałem silnik o przewijania :wink:

mówił mi elektryk ze nie był najgorszy w środku ale się pytał czy go po powodzi mam :mrgreen:

Wymienił łożyska na nowe i lepsze oraz zrobił puszkę na styki bardziej szczelna, i jak wiadomo przewina silnik :razz:

niestety mrozy to nie będę wchodził do studni ale silnik działa jak nowy :mrgreen:
Cala ta usługa 215zl i 3 dni czekania :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kolegów elektryków prosze o pomoc, lampki bez wtyczek.
hvil Offtopic 12 Wto Paź 26, 2010 16:25
Gość
Brak nowych postów Pytanie do was
Torturnik Offtopic 2 Pon Cze 28, 2010 09:52
Torturnik
Brak nowych postów pytanie o epc
piotrekM Offtopic 6 Wto Kwi 10, 2007 15:46
piter34
Brak nowych postów [R75 2.0CDT 04r] Pytanie.
staf Offtopic 1 Pią Cze 26, 2009 07:32
Rowan
Brak nowych postów Pytanie o neostradę
problem techniczny?
Mayson Offtopic 29 Wto Mar 24, 2009 06:58
azer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink