Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 116 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lip 23, 2010 17:48 [R200] Pytanko. Co to jest za element??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam. Trochę dziwny temat, ale mam nadzieje, że przejdzie
W nawiązaniu do moich hamulców oraz związanymi z nimi problemami opisywanymi w tym temacie.
Generalnie chodzi mi o b. miękki hamulec. Dodam, że hamulce odpowietrzałem, rozkręcana była pompa, ale zaciekawił mnie jeden element. Jest on w wężyku wychodzącym z kolektora i łączącym serwo. Element ten jest zaznaczony w niebieskim kółku, prawie centralnie nad kolektorem na środku. Zdjęcie poniżej (zdjęcie zaporzyczone od jednego z forumowiczów)
jak by bylo zatkane to mialbys pedal hamulca twardy ( nie dzialalo by ci wspomaganie )
jak masz wiecznie miekki hamulec i sprawne zaciski ( i ew cylinderki z tylu - nie wiem czy masz tarcze czy bebny ) to jedyna przyczyna moze byc padnieta pomp ahamulca ( brak mozliwosci odpowietrzenia )
znika ci plyn ham. ?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 116 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lip 23, 2010 18:54
flapjck1 napisał/a:
jest szansa ze jakas gumke zalozyles odwrotnie
raczej nie, ponieważ przed rozbieraniem pompy pedał był również miękki. Teraz trochę pojeździłem i jest ciut twardszy, ale w porówaniu do innych aut to jest mega miekki.
_________________ POZDRAWIAM
jupik [Usunięty]
Wysłany: Pią Lip 23, 2010 20:40
Co do odpowietrzania rozumiem że zaczynałeś od koła znajdującego się najdalej pompy hamulcowej?
A nie wymieniałeś klocków hamulcowych? Albo nie cofałeś tłoczków czy coś w tym rodzaju? Bo u mnie po zmianie klocków i tarczy pedał układał się około 5dni
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 116 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lip 23, 2010 21:41
jupik napisał/a:
że zaczynałeś od koła znajdującego się najdalej pompy hamulcowej?
ma się rozumieć
Nowal napisał/a:
A nie wymieniałeś klocków hamulcowych? Albo nie cofałeś tłoczków czy coś w tym rodzaju?
wymieniałem klocki ale jakiś miesiąc temu
tak długo to by się chyba nie układał.
Generalnie ten miękki pedał mi nie przeszkadza, na przeglądzie siła hamowania ok, także jestem spokojny. Mimo wszystko wolałbym twardszy a co za tym idzie bardziej "czulszy" pedał hamulca... Jakieś sugestię i pomysły mile widziane.
Jak już pisałem w poprzednim temacie tak też napiszę i tutaj bo mam podobny problem. W tym tygodniu zregenerowałem wszystkie zaciski. Ręczny się poprawił, o wiele poprawiło się toczenie auta bo już nic go nie trzyma, hamulce też się troszkę poprawiły ale w dalszym ciągu jest problem z miękkim pedałem tak jak by układ był zapowietrzony. Jutro rano jadę inter carsu odebrać zestaw naprawczy do pompy i jak mi się uda ją rozebrać i złożyć to w niedzielę napiszę czy coś się zmieniło czy dalej to samo.
[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 23:10 ]
kubski84 napisał/a:
yorker napisał/a:
wolałbym twardszy a co za tym idzie bardziej "czulszy" pedał hamulca...
Z reguły w R200 są słabe hamulce i raczej ciężko to zmienić
Nie wiem jak koledze ale mi akurat nie chodzi o to jakie są te hamulce bo jak podpompuję pedał to staje dęba. Tylko problem właśnie w tym że pedał jest miękki tak jak by układ był zapowietrzony.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lip 23, 2010 22:26, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 116 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lip 24, 2010 16:25
Tobi_lbn napisał/a:
Nie wiem jak koledze ale mi akurat nie chodzi o to jakie są te hamulce bo jak podpompuję pedał to staje dęba
czyli mam rozumieć, że przed każdym zatrzymaniem dusisz pedał ze 3 razy
Ja też tak mam, że jak podpompuję to jest lepiej, ale chyba jednaj wolałbym, aby tak łapał za pierwszym a nie za kolejnym
Tobi_lbn napisał/a:
Tylko problem właśnie w tym że pedał jest miękki tak jak by układ był zapowietrzony.
Dokładnie tak. Dopiero gdy wcisnę hamulec 2 czy 3 razy to hamuje tak jak powinien. Wczoraj zostały wymienione wszystkie gumki w pompie i hamulce powróciły. Po tych wszystkich zabiegach hamulce zrobiły się bardzo dobre ale wciąż pozostał problem tego pedała, który w dalszym ciągu zachowuje się jak by układ był zapowietrzony. Może ktoś z kolegów lub koleżanek podpowiedziałby w jaki sposób odpowietrzyć ten układ w Roverku? Lub ile razy trzeba to zrobić? Tylko proszę o konkretne podpowiedzi a nie takie typu podpompuj, trzymaj, a ktoś odkręci odpowietrzniki.
Z tym odpowietrzaniem faktycznie są problemy . Ja w swoim zmianiłem pompę na używkę ale wstawiłem nowe gumy , potem męczyliśmy się z odpowietrzaniem we dwóch kilka razy . Chyba pomogło odpowietrzanie pod maską przy pompie ABS bodajże . W każdym razie odpowietrzanie było żmudne i długie , nie tak jak w większości instrukcji że do momentu gdy przestaną lecieć pęcherzyki powietrza bo te pęcherzyki przez spory czas nie lecą a potem znowu są więc trzeba cierpliwie odpowietrzać do skutku jeżeli pompa jest dobra i układ szczelny .
Z tym że nadal nie jestem zadowolony z hamulca ale odpuściłem na razie. U mnie pedał na początku wchodzi bez oporu parę cm a potem jest twardy tak jak chyba powinien być.
Siła hamowania słaba bo też mam słabe hamulce tylnie chyba i przy hamowaniu przechyla się do przodu więc wg mnie trzeba zrobić tylnie hamulce. Póki co wymiana bębnów nic nie dała .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum