rozrzad ? Kazdy sprzedajacy pisze ze wymienil. Polecam koniecznie wymienic olej ,filtry. Potem ewentualnie polecam pasek od klimy jesli masz , pasek od wspomagania(jesli sa w zlym stanie , popekane itp, bo jesli w dobrym to nie ma sensu), hmm sprawdz tarcze klocki ...
Jeśli nie wiesz przy ilu został wymieniony olej, to wymień go na półsyntetyk, do tego filtr oleju, paliwa i powietrza.
Pasek rozrządu też lepiej wymienić, pieniądz niewielki w porównaniu z konsekwencjami jakie wiążą się z zerwaniem paska...
Odkręcić świece i zobaczyć ich stan, czy nie powypalane oraz ustawić przerwę na nich 0.85mm.
W nocy odpalasz silnik i patrzysz czy z kabli zapłonowych nie przeskakują iskry gdzieś, jeśli tak to kable zapłonowe także do wymiany.
Odkręcasz kopułkę i patrzysz czy w niej grafit luźno chodzi na takiej sprężynce (jest po środku), oraz czy palec nie jest zaśniedziały, jeśli tak to pilnikiem trochę mu tego spiłować.
A dla świętego spokoju możesz też przeczyścić silnik krokowy (na forum jest jak to zrobić, wiele razy to opisywałem) oraz zdjąć gumę która idzie na przepustnicę i wyczyścić ją szmatką łącznie z motylkiem.
Do tego dodałbym jeszcze : sprawdź przewody wysokiego napięcia czy nie mają przebić, odkręć i wyczyść kopułkę i palec rozdzielacza.
Sprawdź też wiązkę tylnej klapy.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 151 Skąd: Przemyśl / Kraków
Wysłany: Wto Lis 30, 2010 22:40
ADI-mistrzu napisał/a:
Odkręcić świece i zobaczyć ich stan, czy nie powypalane oraz ustawić przerwę na nich 0.85mm.
Konieczne jest ustawianie przerwy? Ostatnio jak mechanik mi wymieniał to nie ustawiał, a jak go zapytałem czemu nie ustawia, powiedział, że ważne jest to czy elektrody nie są połączone. Jaką przerwę mają domyślnie ustawione świece? (moje świece to NGK V-line 28, BRK6E)
Konieczne jest ustawianie przerwy? Ostatnio jak mechanik mi wymieniał to nie ustawiał, a jak go zapytałem czemu nie ustawia, powiedział, że ważne jest to czy elektrody nie są połączone. Jaką przerwę mają domyślnie ustawione świece? (moje świece to NGK V-line 28, BRK6E)
Nie trzeba sprawdzac przerwy w nowej swiecy. Moze inaczej, nie trzeba regulowac przerwy w nowej swiecy, sprawdz ic mozna tylko czy np .ktos w sklepie nie wyjmowal swiecy i mu nie spadla czy cos. Zalecenie producenta to jedno ( chyba 0.9 czy 0.95) to dla swiecy fabrycznej (champion byl ostatno) .Nowe swiece maja juz przerwe ustawiona. Te NGK jakos tak 1.05 lub 1.1 i producent reczy za to ze beda optymalnie pracowaly z taka przerwa. Nowe swiece maja fabrycznie ustawione rozne przerwy w zaleznosci do jakiego auta sa zalecane. Pozdr.
Tak jak pisze kolega, ustawiać nie trzeba, ale jak trochę chodziły to powstają odkształcenia temperaturowe i np. jedna świeca będzie miała przerwę 0.65mm a druga 1.2mm.
Producent zaleca 0.85mm, ale nie trzeba tego ściśle się trzymać, czasem można powiększyć przerwę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum