Wysłany: Pią Paź 16, 2009 19:58 [R45] Wymiana czwartej świecy tej za pompą
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Z racji że w ostatnie znacznie zimniejsze dni zauważyłem że chwile dłużej muszę pokręcić rozrusznikiem zanim zapali mój Roverek postanowiłem wymienić świece. W trakcie okazało się że druga i czwarta są zupełnie padnięte. Czytałem kiedyś o problemach z czwartą świecą ale jakoś zapamiętałem tylko o tym że problem jest z wykręceniem, jednak jak się okazało wykręcenie było mniejszym z problemów, większy problem to jej wyjęcie. Z racji że i tak już kupiłem cztery świece i poświęciłem sporo czasu na wykręcenie właśnie tej czwartej świecy postanowiłem iść dalej i odkręcić pompę aby wymienić świeczkę za nią. Zaznaczyłem sobie aktualną pozycję na pasku i na kołach. Zdjąłem pasek, odkręciłem już koło od pompy jednak muszę poczekać do jutra aby pożyczyć klucz do odkręcenia śrub mocujących pompę (wygląda jak odwrotność torx'a) dwie u góry i chyba jedna na dole. Chciałem się zapytać osób które już demontowały pompę czy czegoś nie pominąłem. Zapewne będę musiał poodkręcać jeszcze przewody ciśnieniowe wtryskiwaczy.
edit
A i jeszcze jak najlepiej napiąć później pasek
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Gru 04, 2010 09:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 16, 2009 19:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jestem laikiem w tej dziedzinie i osobiście nie ruszałbym pompy bez pomocy mechanika.
Wymieniłem tylko trzy świece i muszę powiedziec że nawet w największe mrozy minionej zimy auto nie mialo większych problemów z odpaleniem.Dodam tylko że auto stoi na ulicy.
W najgorszym wypadku jeśli przestawię na pompie kąt to nie zapali, zresztą mój ojciec prowadzi warsztat diesla wiec w razie czego będę miał wsparcie
Nasze silniki maja o tyle dobrze że pompa jest na osobnym pasku.
edit
Kurde, utknąłem w martwym punkcie. Odkręciłem trzy śruby mocujące pompę do kołnierza, wykręciłem dwie które trzymały łapę przykręconą do bloku aby podtrzymywała pompę od strony króćców ale nadal nie mogę wysunąć pompy z kołnierza, jak gdyby coś ją jeszcze trzymało. Próbowałem szukać jakiejś informacji w Rave'ie ale jakoś trudno mi się połapać gdzie co tam jest i nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Pomóżcie
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Sob Paź 17, 2009 14:09
Jordan87 z pompą VP- 30 Boscha, miałem troszkę przejść w czerwcu i powiem Ci krótko- lepiej sobie daj spokój z tą 4 -tą świecą- to po pierwsze.
Piszesz, że:
,,Zaznaczyłem sobie aktualną pozycję na pasku i na kołach. ''
...ale nie piszesz, czy zablokowałeś rozrząd, bo wg. mnie znaczenie paska, koła bez zablokowania rozrządu mija się z celem- możesz więcej namieszać w swym silniku, niż poprawić wymianą tej czwartej świecy.
Następnie, piszesz, że :
,,W najgorszym wypadku jeśli przestawię na pompie kąt to nie zapali, zresztą mój ojciec prowadzi warsztat diesla wiec w razie czego będę miał wsparcie
Nasze silniki maja o tyle dobrze że pompa jest na osobnym pasku.
edit
Kurde, utknąłem w martwym punkcie. Odkręciłem trzy śruby mocujące pompę do kołnierza, wykręciłem dwie które trzymały łapę przykręconą do bloku aby podtrzymywała pompę od strony króćców ale nadal nie mogę wysunąć pompy z kołnierza, jak gdyby coś ją jeszcze trzymało. Próbowałem szukać jakiejś informacji w Rave'ie ale jakoś trudno mi się połapać gdzie co tam jest i nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Pomóżcie ''
Powiem z własnego doświadczenia, zrobiłem jak Ty, czyli miałem odkręcone wsio, coby mogło ją trzymać, ale ona mocno siedzi w tym właśnie kołnierzu ( może konieczny jest do jej wypchnięcia jakiś ściągacz, itp, itd ) i dałem sobie spokój, bo w między czasie okazało się, że padnięty jest sterownik pompy, a nie, że padła mechanicznie, więc poskręcałem ją i luz.
A tak na koniec- ojciec robi diesle, to pomoże
Pozdrawiam.
Nie wiem czy to prawda ale słyszałem to już od kilku mechaników,że czwarta świeca może być nawet nie sprawna a i tak Roverek powinien pięknie palić,a nawet słyszałem,że w starszych silnikach Roverowskich było tylko trzy świece.
Udało mi się w końcu ją kawałek przesunąć pompę co umożliwiło mi wyjecie starej i wsadzenie nowej świecy. Wcześniej nie zauważyłem że ta łapa z lewej trzymająca pompę ma oprócz dwóch śrub u góry jeszcze dwie na dole. Po ich wykręceniu udało się. Złożyłem już prawie całość oprócz obudowy i przewodów powietrza. Auto zapaliło bez problemu . Tylko mam jedno pytanie, bo jeszcze nie podłączyłem przepływki a po zapaleniu samochodu świeci mi się kontrolka silnika, mam nadzieje że przez to
yyy chyba wypiąłem z podłączonym aku, bo podłączyłem przepływomierz i kontrolka nadal świeci. Nawet jeśli nie włączałem wtedy zapłonu komp wychwycił usterkę? Trudno, kiedyś jak będzie okazja to się skasuje, i tak muszę sczytać u siebie kod immo.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 48 Skąd: PCIM
Wysłany: Sob Paź 17, 2009 15:59
witam.
w związku z tym kodem do immo... (dodam jeszcze że jestem w tych sprawach laikiem)
Skąd go można zczytać, jeśli w ogóle można te numerki gdzieś znaleźć?
Z góry dzięki z odpowiedź
witam.
w związku z tym kodem do immo... (dodam jeszcze że jestem w tych sprawach laikiem)
Skąd go można zczytać, jeśli w ogóle można te numerki gdzieś znaleźć?
Z góry dzięki z odpowiedź
jak poprzedni wlasciciel auta nie dal kodu immo to musisz podpiąć do komputera...ponoć 150 pln kasują za odczyt kodu immo
Sczytują go z komputera samochodu, mogą też zmianić na dowolny, ale trzeba mieć do tego specjalny sprzęt T4 do Roverków. Ja kodu błędu się już pozbyłem
Byłem u męża kuzynki który zajmuje się diagnostyką i udało nam się go skasować, co mnie bardzo zdziwiło.
Ostatnio zmieniony przez Jordan87 Sob Paź 17, 2009 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pią Gru 03, 2010 18:03
Jordan87, to co pisałem Sob Paź 17, 2009 14:09 jest już nieaktualne
Wymieniłem 4 świecę i efekt jest spory, szczególnie teraz w zimie.
Tu masz tutka jak to zrobić:
http://roverki.pl/zrob-to...nikach-idt.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum