Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 21:14 [R214] cały czas bogato na rozgrzanym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Problem jest taki. Po odpaleniu na zimnym auto chodzi dobrze i sonda jest bogata bo tak ma być i czas wtrysku na jałowym jest około 5.1ms. W miarę nagrzewania się auta ilość wtryskiwanego paliwa powinna się zmniejszać i sonda powinna falować. Czasy wtrysku na rozgrzanym zmniejszają się tylko do 4.9ms gdzie o ile pamiętam powinno zejść do około 2.5ms. Sonda cały czas pokazuje bogato a świece są zakopcone. Podejrzewam czujnik temp cieczy chłodzącej ale nie wiem który za co jest dokładnie odpowiedzialny bo są tam 2 obok siebie. Ten zamontowany w pionie brązowy z dwoma kablami ma oporność około 2.2Kohm w temp. pokojowej czyli jak kolega azor77 pisał jest ok o ile mówił o tym czujniku. Zaraz obok pod spodem jest jeszcze jeden z niebieską wtyczką i jednym przewodem i jego oporność w temp. pokojowej wynosi 1.1ohm więc jak dla mnie ten czujnik jest padnięty. Za co dokładnie są odpowiedzialne te 2 czujniki i czy jak jeden byłby walnięty to auto mimo rozgrzewania się nadal mogło by pracować w pętli otwartej i ECU będzie wtryskiwał tą samą dużą ilość benzyny jak na zimnym?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 00:02, w całości zmieniany 1 raz
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam.
Jaką oporność powinien mieć ten niebieski czujnik temp. wkręcony pionowo do dołu z jednym przewodem podłączonym do niego.
Czy oprócz tego czujnika i tego brązowego zaraz obok jest jeszcze jakiś czujnik temp. cieczy chłodzącej?
[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 13:11 ]
Dodam że właśnie przetestowałem i ten niebieski czujnik nie zmienia oporności w funkcji temp. i cały czas ma około 1.8ohm bez względu na to jak jest nagrzany.
Czy ktoś może sprawdzić jaką oporność powinien mieć ten niebieski czujnik, będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 13:28, w całości zmieniany 1 raz
Po co zakladasz kilka tematow jak mozesz wszystko w jeden wrzucic. Opornosc cewki nie ma znaczaenia za bardzo bo nie diagnozuje sie cewek w ten sposob, w zasadzie nie ma sposobu sprawdzenia cewki jesli nie jest kompletnie padnieta w warunkach "domowych". Po co ci opornosc czujnika do wskaznika temperatury , jak wskaznik dziala to jest oki i tyle. Ten czujnik nic wiecej nie robi. Na czujnikach lepiej czasem sprawdzic napiecie nie opornosc.
Tu wartosci do czujnikow:
http://img146.imageshack....05122010315.jpg
Sprawdzajac napiecie na czujnikach musisz sie wpiac w obwod, najlepiej iglami przy wtyczce.Pozdr.
I jeszcze jedno ,w zasadzie nie wiem na 100% czy to ma znaczenie ,ale orginalne czujniki do wskaznika temperatury sa niebieskie ,ale w R25/45 i chyba czarne w R200/400. Jak kupowalem zamiennik czujnika temp. (tego do ECU) do R25 to wlasnie kolor mial znaczenie. Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez keczu Nie Gru 05, 2010 17:30, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 20:44
Ok. Sorry za rozrzutność ale nie mogę sobie poradzić z tym autem a potrzebne mi jest jak woda rybie.
Pytanko na temat walniętej sondy lambda bo podejrzewam że ona jest walnięta, czujniki temp. są dobre bo wskaźnik temp. dobrze pokazuje i wentylator też się załącza.
Czy walnięta sonda może pokazywać cały czas napięcie około 0.9V?
Czy walnięta sonda może pokazywać cały czas napięcie około 0.9V?
Jasne ze moze . Ale pytanie jest czy jest walnieta ,czy wtryskiwacze podaja za duzo paliwa i pokazuje caly czas 0.9V. Zeby to sprawdzic wez wepnij sie igielkami w lambde. Odpal silnik i jak sie rozgrzeje odepnij jeden wtryskiwacz na pracujacym silniku. Obcinasz w ten sposob dawke paliwa o 25% i zobacz co sie dzieje z napieciem na lambdzie. Jesli nie spada lub zajmuje to jej troche czasu to wlasnie sie dowiedziales ze jest padnieta. Jesli spadnie od razu to problem moze byc w ECU co jest rowniez czesta usterka . Pozdr.
Dodam że właśnie przetestowałem i ten niebieski czujnik nie zmienia oporności w funkcji temp. i cały czas ma około 1.8ohm bez względu na to jak jest nagrzany.
Czy ktoś może sprawdzić jaką oporność powinien mieć ten niebieski czujnik, będę bardzo wdzięczny.
Ten niebieski czujnik jest od wskazań na desce rozdzielczej, więc jego awaria skutkowałaby jedynie brakiem odczytów na zegarach.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 22:26
Co jedynie przetestowałem na sondzie to przełączałem na gaz i specjalnie skracałem czasy wtrysku gazu i silnik pracował dużo lepiej ale nie zmieniały się odczyty sondy.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 22:31
Trzeba było zacząć od tego, że auto ma gazownie.
O prototypach się nie wypowiadam, bo jak każdy prototyp nie ma w nim typowych usterek.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 22:46
Gazownia jest sekwencja więc jak przełączone jest na benzynę to nie ma to żadnego wpływu.
Cały problem z sondą i bogatą pracą silnika jest na benzynie na co nie ma wpływu gazownia.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 07:15
fassi1 napisał/a:
Gazownia jest sekwencja więc jak przełączone jest na benzynę to nie ma to żadnego wpływu.
Cały problem z sondą i bogatą pracą silnika jest na benzynie na co nie ma wpływu gazownia.
Gazownia podłączona jest do:
- układu chłodzenia,
- układu zasilania paliwem,
- elektroniki.
Więc jedyne na co nie ma wpływu, to:
- układ kierowniczy,
- zawieszenie,
- hamulce
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 20:10
Mimo że jest podłączona do układu chłodzenia to wpływu na niego nie ma bo przez reduktor płyn jedynie przepływa więc ani go nie odcina ani nie ma wpływu na czujniki. Wpięcie jest jedynie pod sygnał wtryskiwaczy ale i tak wszystkim steruje ECU benzyny a już tym bardziej jak chodzi na benzynie, gazownia jest nowa półroczna. Tym bardziej gazownia nie ma żadnego wpływu na odczyty sondy lambda jak chodzi na benzynie bo sekwencja nie rusza sondy lambda, nie emuluje jej jak to jest w IIgen z pętlą zamkniętą.
[ Dodano: Pon Gru 20, 2010 20:10 ]
Powracam do tematu czujnika temp. wskaźnika na zegarach, mam niebieski.
Wskaźnik niby idzie do góry i wskazówka dochodzi do poziomego położenia i stoi.
Do niego jest podłączony tylko jeden niebieski przewód.
Na forum znalazłem to:
http://www.mgfcar.de/sensor/
i tu są oporności czujników.
Mój ten niebieski od wskaźnika temp. na zegarach przy rozgrzanym silniku po normalnej jeździe zaraz sprawdzając po zatrzymaniu ma oporność około 3,4ohma, przy temp. około 70stC ma około 3ohmy. Coś te opory nie zgadzają się z tym co w tej tabelce.
Drugi ten brązowy ma idealne odczyty oporności jak w tabelkach.
Dodam że ECU po lekkim rozgrzaniu przechodzi w tryb awaryjny i wtryskuje dużo więcej paliwa, auto słabe i oczywiście pali jak smok.
Pozostałe czujniki mają oporności jak w tych tabelkach a sonda lambda założona nowa.
Co o tym myślicie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum