Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 10 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 11:29 [R45]Specyfikacja układu chłodzenia
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000
Mam problem:/ Poszła uszczelka pod głowicą - tak nagle, wymieniłem na nową (cały komplet uszczelek) odpowietrzyłem układ chłodzenia. Na pierwszy rzut oka działa OK ale nie włącza się wentylator chłodnicy... Może to było przyczyną jej uszkodzenia??
auto na biegu jałowym rozgrzewa siedo tego stopnia, ża bulgocze w rurze prowadzącej do chłodnicy.
Czytałem dużo tematów na forum i zrobiłem taką diagnostykę:
1. wszystkie węże maja taką samą temperaturę
2. termostat raczej sprawny (otwiera duzy obieg- chłodnica jak silnik się rozgrzeje)
3. rezystancja czujnika temperatury sterującego wentylatorem przy 94*C wynosi 0,22kOhm przy 67*C wynosi 0,7kOhm (więć chyba sprawny)
4. po odpięciu kostki z czujnika (gdy silnik pracuje) wentylator natychmiast się włącza na MAX i wyje non stop dopiero po wyłączeniu silnika popracuje jakies 15 sekund i wyłączy się
5. dziwne bo wskaźnik temperatury nawet przy temperaturze cieczy 96*C nie przechodzi powyżej połowy skali
Co jeszcze mogę sprawdzić?? czy diagnostyka komputerowa (sprawdzenie błędów) może wyjaśnić uszkodzenie??
Aha, przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator??
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 11:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To jak Ci wskazowka nie idzie do gory to nie masz sie czym martwic ze wentylator sie nie wlacza, gorzej gdyby sie przegrzewal. jak po odpieciu kostki wentylator sie wlacza (tryb awaryjny) to moim zdaniem wszystko ok.
W tych autkach wentylator włącza się niezwykle rzadko, a przy obecnie panujących temperaturach wątpie abyś go w ogóle usłyszał. Najlepiej po dość długiej jeździe zaparkuj auto i nie wyłączaj silnika. Wentylator powinien włączyć się po kilku minutach. Jeszcze raz przypomnę - weź pod uwagę że mamy ujemne temperatury a silnik jest dosyć specyficznej konstrukcji i doboru materiałów, przez co sam dość dobrze oddaje ciepło.
Mi jako użytkowniki z prawie dwuletnim stażem usłyszeć wentylator chłodnicy zdarzało się niezmiernie rzadko - głównie w lecie, po dość szybkiej jeździe, kiedy pakowałem się w jakiś większy korek.
Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 10 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 14:46
co do włączania się wentylatora kolega ma racje rzadko się włączał jednak mysle ze powienien się włączyć przy około 95*C jak pisze kolega kilka postów wyżej a jednak mimo 100*C nic nie było. Pod uwagę biore też błąd termometru ale jednak niepokoi mnie to.
Dla pewności pojadę na komputer zobaczę co tam słychać.
tak z innej beczki gdzie mam szukać złącza diagnostycznego w moim roverku??
załączanie wentylatora według rave to 104 stopnie czyli blisko 3/4 na wskaźniku ostatnio podłączałem pod komputer więc naocznie to stwierdziłem więc głupotą jest stwierdzenie w wielu tematach iż podniesienie się skali grozi HGF no chyba że nam się wentylator nie załączy wskazówka trzyma się poziomu 2mm poniżej skali do 90 stopni w granicach 95 jest już centralnie przy momencie załączenia wentylatora widać 2 fale u dołu i wskaźnik jest niemal na równi z ostatnią kreską nad falami. Taki obrazkowy przekaz. A jak ktoś nadal będzie nadal się upierał że wskazówka nie ma prawa drgnąć to zapraszam na komputer...popatrzyć jak rośnie temperatura i jak pokazuje wskaźnik.
Co do HGF to mam to za sobą kilka dni temu mimo że uważałem jak debil.
Co do wypowiedzi że silnik osiągnął 110 stopni hmmmm to pewnie się nieco przegrzał ale nie powinieneś wyłączać silnikainnym faktem jest to w jaki sposób odczytałeś 110 stopni chyba że miałeś podpięty pod komputer bo na wskaźniku raczej tak dokłądnie tego nie określe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum