Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z czujnikiem podcisnienia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:45
[R416] Problem z czujnikiem podcisnienia
Autor Wiadomość
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 14:16   [R416] Problem z czujnikiem podcisnienia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Cześć. Od niedawna mam spory problem. Samochodem strasznie szarpie na rozgrzanym silniku, falują obroty, strzela w tłumik. Wzrosło spalanie. Byłem na diagnostyce komputerowej i wykryło mi błąd czujnika podciśnienia który jest wewnątrz komputera. Czasem wszystkie objawy ustępują po jakimś czasie znowu wracają. Mam takie pytanie czy to może komputer tak świrować? Miał ktoś podobny problem?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 14, 2010 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 22, 2010 14:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 15:00   

Mój mechanik ostatnio mi opowiadał, że miał klientkę z 400, której różne cuda się w aucie działy, koniec końców okazało się, że jakiś pin w komputerze był uszkodzony, więc widać może być on przyczyną takich historii z autem. Ale to tylko takie luźne skojarzenie.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:08   

Wypnij na chwilę ten przewód od komputera, czyli ten gumowy od czujnika i sprawdź jak się zachowuje auto. Jak ja kiedyś wypinałem to zaczynał jakoś tak lekko niespokojnie pracować i chyba w końcu gasł. Nie pamiętam dokładnie. Sprawdź u siebie i opowiedz jak się zachowuje, a może będzie bez różnicy, to też o czymś świadczy.

Sprawdź też sam przewód, może ma jakieś uszkodzenia, może źle jest przymocowany z jednej bądź drugiej strony.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 17:17   

po wyciągnięciu wężyka z komputera silnik powinien od razu zgasnąć. To prawda że czujnik jest wewnątrz kompa ale przypatrz sie tej puszcze odfiltrującej olej " pułapka olejowa" czy jakoś tak sie to nazywało żeby syf nie szedł do czujnika. Przy zawalonym czujniku samochód dostaje czkawki, pzerywa itp.

Jeśli masz problem z silnikiem gdy jest ciepły to sprawdź czujnik położenia wału. Oraz czujnik temperatury cieczy chłodzącej dla ECU.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:03   

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej dla ECU może leżeć obok Ciebie i nie powinno mieć to żadnego wyczuwalnego wpływu na pracę silnika, poza tym że nie będzie ssania, więc zimny w taką pogodę będzie odpalał dopiero za ok. 10 razem :) Sprawdzone dawno temu, kiedy mechaniory mi połamali obudowę tego czujnika i przez 3 tygodnie sobie dyndał na przewodzie, a ja się zastanawiałem dlaczego auto nie odpala :/

Ale dla świętego spokoju można sprawdzić.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:24   

Zdjęcie wężyka podciśnienia, idącego do czujnika podciśnienia podczas pracy silnika powinno powodować jego zgaśnięcie.
Kiedyś bawiłem się tak, ściągając go prawie z króćca, który idzie do kompa. Gdy tylko pojawiała się szczelinka, silnik kaszlał i prawie tracił stabilność pracy. Pracował na LPG, które jest wrażliwe na "lewe" powietrze - ale na benzynie chyba też tak być powinno.

Wypadałoby zdobyć skądś - choć na chwilę - czujnik podciśnienia autonomiczny (np. z Opla, Nexii, Espero, Lanosa, itd..) i sprawdzić, jak chodzi silnik na tym czujniku - o ile da się go wpiąć logicznie w pajęczynologię czujników kompa silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 18:34   

ArekL napisał/a:
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej dla ECU może leżeć obok Ciebie i nie powinno mieć to żadnego wyczuwalnego wpływu na pracę silnika, poza tym że nie będzie ssania, więc zimny w taką pogodę będzie odpalał dopiero za ok. 10 razem :) Sprawdzone dawno temu, kiedy mechaniory mi połamali obudowę tego czujnika i przez 3 tygodnie sobie dyndał na przewodzie, a ja się zastanawiałem dlaczego auto nie odpala :/

Ale dla świętego spokoju można sprawdzić.


Trochę nie trafiłeś! Po wypięciu czujnika temperatury od ECU silnik bez przerwy będzie pracował na ssaniu. Uwierz mi ja tak jeździłem przez 3 misiące i wiem jakie miałem wtedy spalanie....

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 19:34 ]
acha i czujnik nie ma żadnej plastykowej obudowy poza wtykiem do wtyczki aby można było go złamać....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pablo230383 



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Suwałki



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 19:20   

mój 400 ma identyczne objawy i u mnie jest padnieta sonda, więc może sprawdź ją..
powodzenia
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 21:35   

Vesper416, nie wiem, ja tak to sobie wytłumaczyłem, poza tym tak mi wytłumaczyli znajomi z innego forum, bo nie chciał odpalać w październiku i listopadzie. Kręciłem rozrusznikiem 15-20 minut zanim odpalił, a potem jeszcze 3-4 minuty musiałem trzymać gaz, żeby nie zgasł. Potem szarpał i jako tako jechał. Tak wygląda praca na ssaniu? Chyba nie...

Vesper416 napisał/a:
acha i czujnik nie ma żadnej plastykowej obudowy poza wtykiem do wtyczki aby można było go złamać....
Właśnie o tym mówiłem.

mirasomo, podaj jakie masz wolne obroty na ciepłym silniku i na zimnym.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 22:51   

Obroty na zimnym jakos 1100 na ciepłym 900 :) Gdzie ma znależć czujnik cieczy chłodzącej?

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 23:46 ]
Ja już kombinowałem z tym weżykiem i po odpięciu samochód gasł:( Denerwujące jest też to strzelanie w tłumik i wysokie spalanie;( Dzisiaj praktycznie jak jechałem było dobrze, nie szarpało no może troszkę ale po jakimś czasie wogóle:) Coś się musi przestawiać może rzeczywiście piny w komputerze. Jak można sprawdzić ten komputer? A najgorsze jest to że nie może kilka dni stać w garażu. Po dwóch dniach cięzko zapala. Niedawno nie jeździłem miesiąc, to potem probowałem go odpalać przez tydzień aż w końcu się udało:)

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 23:51 ]
Chciałbym w końcu poczuc jak wygląda normalna jazda samochodem bez żadnych szarpań:)
Aha jeszcze takie pytanko. Co to za czujnik który ma zieloną wtyczke i znajduję się zaraz obok wtryskiwaczy?
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 16:13   

mirasomo napisał/a:
Gdzie ma znależć czujnik cieczy chłodzącej?
Spróbuj poszukać z prawej strony silnika, pod kopułką. Brązowa wtyczka z tego co pamiętam.

mirasomo napisał/a:
Co to za czujnik który ma zieloną wtyczke i znajduję się zaraz obok wtryskiwaczy?
To jest chyba czujnik temperatury powietrza.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
staszekPZN 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Poznan



Wysłany: Pon Gru 13, 2010 20:35   

mam problem po odłączeniu kabelka podciśnienia silnik nie gaśnie ?? ??ktoś pomoże
_________________
Rover 214si
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 416]- Problem z czujnikiem podciśnienia
mirasomo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Pon Lip 25, 2011 21:34
dawidd
Brak nowych postów [R416] Problem z czujnikiem temperatury
bobi_vip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Wrz 01, 2008 09:12
bobi_vip
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Problem z czujnikiem temperatury
moro545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 07, 2013 12:18
Adrian
Brak nowych postów [R416] Czujnik podciśnienia
etimark Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Pią Wrz 05, 2008 21:52
AndrewS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 400 99' 1.4 16v] problem z czujnikiem wentylatora
marian_666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 08, 2010 14:41
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink