Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 00:35
Skoro shaolinek, odkopał temat to zadam pytanie tak z czystej ciekawości o hamowanie biegami.
Przy ilu obr./min. zmieniacie biegi aby wyhamować auto? 2 tyś, 2,5 tyś, 3 tyś ?
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Ja hamuje biegami w dość prosty sposób - używam tylko tego biegu który akurat mam wrzucony i tak do zatrzymania.
Nie jest to szczyt ekonomii ale przynajmniej oszczędze synchronizatory w skrzyni.
A jak ktoś robi przygazówki przy redukcji to chyba w ogóle nie ma sensu, bo spali więcej niż oszczędzi.
W wypadku jazdy górskiej, gdzie istnieje ryzyko przegrzania hamulców, pewnie trzeba stosować lepsze techniki hamowania silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Sro Gru 15, 2010 08:12, w całości zmieniany 1 raz
jak jadę na 4 i widzę, że licznik pokazuje 50 km/h to wrzucam 3, przy 40 km daję 2 i na niej z reguły dojeżdżam już do końca. Staram się żeby przy hamowaniu silnikiem na poszczególnych biegach obroty nie były poniżej 1,5 tysiaka na danym biegu. Czasem wrzucam jedynkę ( w zimie, jak wiem ,że jest ślisko ). Czasem jak się kulam cytryną ojca, to mi komp pokazuje że do 1200 obrotów jest 0.0 spalania, a poniżej skacze na jakieś 0.8 litra.
Mylisz się kolego shaolinek - polecam lekturę PoRD, bo może większą ilości przepisów zapomniałeś od czasu kursu.
Na autostradach nie ma "prędkości minimalnej", a jest tylko zakaz poruszania się po nich pojazdów, którzy konstrukcja uniemożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 40 km/h.
Innymi słowy, nie można wjechać na autostradę pojazdem, którzy "o własnych siłach nie potrafi" jechać szybciej niż 40 km/h, ale o prędkości minimalnej na autostradzie nie ma słowa w przepisach.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Przepis o prędkości minimalnej byłby bez sensu, bo zmuszałby do kierowców do szaleńczej jazdy w niesprzyjajacych warunkach.
Moim zdaniem twórcy PoRD ciekawie z tego wybrneli (jeżeli jest tak jak pisze Maciej). Posiadacze wolnych pojazdów nie wjadą, a posiadacze szybszych pewnie nie będą chcieli sie toczyć jak furmanka - jeżeli sie da.
piter34 : a ty jesteś prokuratorem że tylko w głowie Ci podstawy prawne?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum