Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Dojeżdżanie na luzie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Dojeżdżanie na luzie
Autor Wiadomość
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 21:49   

popieram przedmówcę.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 22, 2008 21:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
shaolinek 



Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 23:32   

maciej napisał/a:
piter34 napisał/a:
jak np. na autostradzie

Na autostradzie nie ma prędkości minimalnej, chyba że jest ustalona znakami pionowymi.



JEST PRĘDKOŚĆ MIN. i jest to 40 km/h :mrgreen:

maciej: poprawiłem cytowanie.
Ostatnio zmieniony przez maciej Sro Gru 15, 2010 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 00:35   

Skoro shaolinek, odkopał temat to zadam pytanie tak z czystej ciekawości o hamowanie biegami.
Przy ilu obr./min. zmieniacie biegi aby wyhamować auto? 2 tyś, 2,5 tyś, 3 tyś ?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 08:01   

Ja hamuje biegami w dość prosty sposób - używam tylko tego biegu który akurat mam wrzucony i tak do zatrzymania.

Nie jest to szczyt ekonomii ale przynajmniej oszczędze synchronizatory w skrzyni.
A jak ktoś robi przygazówki przy redukcji to chyba w ogóle nie ma sensu, bo spali więcej niż oszczędzi.

W wypadku jazdy górskiej, gdzie istnieje ryzyko przegrzania hamulców, pewnie trzeba stosować lepsze techniki hamowania silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Sro Gru 15, 2010 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 15, 2010 08:12   

jak jadę na 4 i widzę, że licznik pokazuje 50 km/h to wrzucam 3, przy 40 km daję 2 i na niej z reguły dojeżdżam już do końca. Staram się żeby przy hamowaniu silnikiem na poszczególnych biegach obroty nie były poniżej 1,5 tysiaka na danym biegu. Czasem wrzucam jedynkę ( w zimie, jak wiem ,że jest ślisko ). Czasem jak się kulam cytryną ojca, to mi komp pokazuje że do 1200 obrotów jest 0.0 spalania, a poniżej skacze na jakieś 0.8 litra.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 15, 2010 09:08   

Cytat:
JEST PRĘDKOŚĆ MIN. i jest to 40 km/h :mrgreen:

Mylisz się kolego shaolinek - polecam lekturę PoRD, bo może większą ilości przepisów zapomniałeś od czasu kursu.

Na autostradach nie ma "prędkości minimalnej", a jest tylko zakaz poruszania się po nich pojazdów, którzy konstrukcja uniemożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 40 km/h.

Innymi słowy, nie można wjechać na autostradę pojazdem, którzy "o własnych siłach nie potrafi" jechać szybciej niż 40 km/h, ale o prędkości minimalnej na autostradzie nie ma słowa w przepisach. :]
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 09:51   

Przepis o prędkości minimalnej byłby bez sensu, bo zmuszałby do kierowców do szaleńczej jazdy w niesprzyjajacych warunkach.

Moim zdaniem twórcy PoRD ciekawie z tego wybrneli (jeżeli jest tak jak pisze Maciej). Posiadacze wolnych pojazdów nie wjadą, a posiadacze szybszych pewnie nie będą chcieli sie toczyć jak furmanka ;) - jeżeli sie da.
 
 
ccycekk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 42
Skąd: Białystok

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 15, 2010 10:27   

piter34 : a ty jesteś prokuratorem że tylko w głowie Ci podstawy prawne?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 10:43   

piter34 nie jest prokuratorem ... a podstawa prawna to dobra rzecz ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Gaśnie na luzie
andrzejgisz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 03, 2013 21:41
redcloud
Brak nowych postów [416] wysokie obroty na luzie
muscl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lip 11, 2012 11:28
adamek.o2
Brak nowych postów [R45] problem z obrotami na luzie
bartoslaw1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 26, 2016 22:43
Brabciu
Brak nowych postów [R400] Gaśnie na luzie
Qbek_1992 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Sie 18, 2011 19:56
Koju
Brak nowych postów [R416] Samochód GAŚNIE na luzie!!
problem z zapalaniem i gaśnięciem silnika na luzie
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Sie 09, 2008 08:30
danterape



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink