a po co ci gaz do takiego auta ? 8/9 L to dużo ? jeździsz dziennie po 100-200km że to Ci się zwróci ? gazowanie rovera to jak gazowanie forda mustanga.
Proponuje instalacje sekwencyjną, ale proś wg mnie najlepiej jakiś polski - dobry sprawdzony komputer/sterownik
( nowy ZENIT byłby wg mnie bardzo dobry) - żeby potem nie było jaj że gaziarze zamontują Ci jakies dziwne ustrojstwo a jak zwiną interes to potem nigdzie tego nie zserwisujesz.
najważniejsze zalety ZENIT-a:
- sekwencyjne przełączanie z benzyny na gaz czyli załączanie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych indywidualnie
- funkcja "Max Power" - przełączenie z gazu na benzynę po przekroczeniu zadanej prędkości obrotowej silnika oraz automatyczny powrót do zasilania gazowego po spadku obrotów
- możliwość odłączania bądz załączania pojedynczych wtryskiwaczy benzynowych, co pozwala na dokładną weryfikację stanu wtryskiwaczy gazowych, zacinania się, zawieszania, niedokładnego dawkowania
- możliwość kalibracji sytemu na podstawie obciążenia silnika w funkcji prędkości obrotowej
pozdrawiam
_________________ Rover 75 - Jumbo, mój ulubieniec
MB Sport Coupe C200K - zabawka RWD
od zenita trzymaj sie z daleka, straszne to potem problemy sprawia(niestety przekonałem się o tym w Vectrze V6). STAG lub BRC, do tego szybkie wtryski np: magic jet i wydajny parownik, a przedewszystkim poprawny i dokładny montaż, lepiej dołożyć pare stówek i nie mieć potem problmów, nie oszczędzaj na instalce to będzie Ci dobrze służyć
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Zenit to taka drużyna piłkarska Stag...profesjonalny sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu, dobry warsztat gazowy dobierze odpowiednie szybkie, precyzyjne wtryskiwacze np: magicjet, parownik powyżej 150 koni (chodzi o zdolność ogrzania gazu) jak chcesz być zadowolonym z osiągów i wyników spalania, nie oszczędzaj, to powinno kosztować w sumie około 3000 zł.
Nie bierz pod uwagę zwykłych instalacji 2 i 3 generacji, to historia, żuk, nysa, fiat 125p
Musi być wtrysk minimum 4 generacja, fajną opcją jest sekwencja 5 generacji podająca gaz do wtryskiwaczy w formie ciekłej (pompa w zbiorniku gazu) ale to kosztuje, w zamian możesz
podnieść moc nawet o ok 12% (spalanie gazu zawsze będzie większe o około 17 - 20 %
obecnie spala mi średnio 12-13 litrów na setke, dodam że jest to automat, chcę zamontować z tego względu, że będę robić dziennie minimum 100 km, ile wogóle będę mógł zaoszczędzić?
Witam.ja założyłem do swojego 2,5 instalacje BRC mam już ją 8 miesięcy i zrobione ponad 20tyś km i tylko filterki wymieniam. wiadomo jest wydatek ale naprawde warto jesli chcesz trzymać auto dłużej.w poprzednich autach miałem stagi i inne czary i co chwile coś.
Obecne spalanie to 12-13 litrów a benzyny pali mi 11. za instalacje płaciłem 4200zł
Tak więc średnio przeliczając za 100 zł na benie robiłem 200km a na gazie robie 300km
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Gru 14, 2010 14:42
Mi do 1.8T proponowali BRC dedykowany jakistam zestaw jak do 1.8T audi, a co do staga, osobiscie uwazam ze lepiej doplacic do BRC, ludzie chwala staga ale spotkalem sie z takimi co marudzili:-)
Choc ja nadal uważam że do 75 najlepszy jest gaz.... rozweselajacy w kabinie i podltenek pod maska
orientowałem się ostatnio po różnych serwisach które montują BRC w trójmieście i ceny wahają się od 3600 zł do 4700 zł z lubryfikacją...
czy w tym modelu jest wogóle potrzebna lubryfikacja?
czy ktoś może polecić jakiś serwis z trójmiasta?
Niedawno montowałem gaz do swojego R, miałem wybór między BRC a Landi Rezo, padło na to drugie Polecam warsztat :
http://www.warsztatlpg.pl/
acha, warsztat ma być nieczynny do końca roku, może w tym tygodniu jeszcze złapiesz właściciela.
Ostatnio zmieniony przez mike-l Czw Gru 16, 2010 14:55, w całości zmieniany 1 raz
a po co ci gaz do takiego auta ? 8/9 L to dużo ? jeździsz dziennie po 100-200km że to Ci się zwróci ? gazowanie rovera to jak gazowanie forda mustanga.
To że kolego się zraziłeś do gazu nie musisz od razu innych od tego odciągać. Kolega dudiii zdecydował się na taki krok bo widać policzył, że jazda na benzynie mu się nie opłaca.
A co do szczegółów to najlepiej załóż konto na: www.lpg-forum.pl i tam dowiesz się wszystkiego łącznie z polecanym warsztatem. PS. Tylko ostrzegam, kultura na tym forum to rzecz nieznana .
A ode mnie to:
sterownik stag 300 plus
reduktor eg 200, magic III,
Wtryskiwacze Matrix hd544 (wszyscy ci polecą magic jet bo tanie ale ostatnio sam się przekonałem, że strasznie mało odporne są na syf w olskim gazie)
Miedź najlepiej 8mm
PS2. I kolego nie łudź się, że na mniej jak 2600zł założysz dobrą instalację do auta o tej mocy.
To że kolego się zraziłeś do gazu nie musisz od razu innych od tego odciągać. Kolega dudiii zdecydował się na taki krok bo widać policzył, że jazda na benzynie mu się nie opłaca.
Nie zraziłem się, wypowiadam jedynie swoją opinię, uważam że gaz do Rovera 75 to błąd nie wspomnę już o silnikach serii K. Broń Boże nikogo nie odciągam, wręcz przeciwnie.
dudiii napisał/a:
obecnie spala mi średnio 12-13 litrów na setke, dodam że jest to automat, chcę zamontować z tego względu, że będę robić dziennie minimum 100 km, ile wogóle będę mógł zaoszczędzić?
Wybacz Bonky, przepraszam jeśli poczułęś się obrażony. Ale:
Boncky napisał/a:
uważam że gaz do Rovera 75 to błąd nie wspomnę już o silnikach serii K. Broń Boże nikogo nie odciągam, wręcz przeciwnie.
czy mógłbyś mi wyjaśnić dlaczego tak sadzisz? Bo ja nie widzę przeciwko temu żadnych przeciwwskazań. Czyżby silniki serii K były jakieś inne?
dudiii napisał/a:
czy w tym modelu jest wogóle potrzebna lubryfikacja?
tylko dla lepszego samopoczucia właściciela i zadowolenia sprzedawcy, ze coś dodatkowo zarobi za frajer.
Że tak przytoczę wypowiedź z innego forum notabene tylko gazowego:
Lubryfikacja nie pomoże jeśli instalacja jest nieprawidłowo zainstalowana, skonfigurowana lub wyregulowana przez co pracuje na ubogiej mieszance oraz wysokiej temperaturze i agresywnej atmosferze spalania. Oczywiście i odwrotnie : prawidłowo pod każdym względem wykonana instalacja gazowa nie stwarza zagrożenia wypalania gniazd czy zaworów. Nie można liczyć, że parę kropli "cudownego" oleju zastąpi inżynierię materiałową i dobre działanie instalacji bo to działa identycznie jak maść na szczury : niezwykle skuteczna o ile ktoś wierzy na słowo.
Na tym forum nauczają, że to wyrzucanie pieniędzy.
Ostatnio zmieniony przez _papa_ Pią Gru 17, 2010 10:47, w całości zmieniany 1 raz
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Gru 17, 2010 10:46
ja tam uważam ze seria K do gazu jest luzz, ma bardzo wytrzymałe gładzie cylindryczne, rzadko cierpi na łykanie oleju, jedynie uturbionego bym nie gazował bo po co kupować turbo jak się chce na gaz robić, turbawka szybciej pada i trudniej ustawić jak np 2.0 v6 o tej samej mocy co 1.8T.
po głębszych przemyśleniach i radach prawdopodobnie zdecyduję sie na:
SEQUENT 56
SEQUENT 56 jest najnowszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu
w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 5, 6, 8 i 12 cylindrowych
w tym też z TURBO doładowaniem.
Podobnie jak SQUENT 24 tak i ten system jest alternatywą dla pełnej wersji FLY SEQUENT. W systemie tym zastosowano modyfikacje polegające na wbudowaniu emulatorów i czujników w podstawowe komponenty systemu stanowiące integralną część centrali SEQUENT 56, reduktora GENIUS, oraz listwy RAIL. W listwie RAIL znajduje się czujnik ciśnienia i temperatury pozwalający na mierzenie powyższych wartości
z większymi dokładnościami - natychmiastowa interwencja i skorygowanie ilości spalonego gazu.
SEQUENT 56 charakteryzuje się bezobsługowością, oraz jest ekonomiczny, ekologiczny i prosty w serwisowaniu..
w sopocie w firmie (http://www.auto-system.com.pl/index.html) zainstalują za 4500zł, warto?:)
po głębszych przemyśleniach i radach prawdopodobnie zdecyduję sie na:
SEQUENT 56
Tylko weź pod uwagę jedną rzecz o której mało kto wspomina jeśli chodzi o BRC. Instalacja podpiera się w dowolnej chwili benzyną, bez żadnej wiedzy i kontroli ze strony użytkownika. Inaczej mówiąc nigdy nie wiesz, czy twoje auto jedzie akurat w tym momencie na gazie.tylko nie wiem jak w wypadku akurat tej instalacji. Pewnie na www.lpg-forum.pl się dowiesz.
Broń Boże kolego nie chce abyś pomyślał, że odwodzę cie od BRC. To całkiem idioto odporne (w odniesieniudo instalatorów) instalacje.
Jak dla mnie to za pieniądze wydane na brc spokojnie założysz dobra instalacje na stagu.
Poza tym sama nazwa sterownika nic nie mówi i nic nie daje. Potrzebujesz dobrego instalatora, np. tego co ci polecił Nikoś na lpg-forum.
Zacznijmy może najpierw od tego ile myślisz wydać na instalacje lpg?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum