Wysłany: Sob Gru 18, 2010 21:02 [R25]wskazowka tem silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Mam taki problem ze wskazoka temperatury silnika raz stoi na polowia a raz spada. Czesto to sie zdarza przy zmniejszaniu predkosci podczas jazy przy tych mrozach spada na zero i tak pozostaje. Jak wylacze nadmuchy to znowu wzrasta na polowe i jest oki poki znowu nie wlacze nadmuchu cieplego. Aha i z nadmuchow nie leci wcale cieple powietrze tylko letnie.. i nie mam pojecia co to moze byc.
Wymienilem termostat i nic sie nie zmienilo.
Ostatnio zmieniony przez Hubaa27 Sob Gru 18, 2010 21:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 21:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Raczej termostat dobrze wsadzony bo robilem to w warsztacie a czujnik temperatury sprawdzalem tylko ten co jest na wierzchu i raczej na oko dobry nie zasniedzialy ale podobno jest gdzies jeszcze jeden pod samochodem tylko nie wiem jak go znalesc.. zeby kupic drugi
Warsztatom tak mocno nie ufaj, tam pracują tylko ludzie i też mogą się mylić.
Drugi czujnik jest tam gdzie i pierwszy, tylko od spodu. Tam gdzie masz wkręcony czujnik który widać to nie jest trójnik tylko czwórnik
Termostat jak najbardziej da się włożyć odwrotnie. Kierując się kształtem termostatu i rury można się pomylić i wiem co mówię bo sam tak zrobiłem Tak więc to też możesz sprawdzić bo nigdy nie wiadomo co mechanik sobie myślał jak to robił
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 20:19
Wtrącę się do tematu bo może dotyczyć tego samego
Temat czujnika temp. wskaźnika na zegarach, mam niebieski.
Wskaźnik niby idzie do góry i wskazówka dochodzi do poziomego położenia i stoi.
Do niego jest podłączony tylko jeden niebieski przewód.
Na forum znalazłem to:
http://www.mgfcar.de/sensor/
i tu są oporności czujników.
Mój ten niebieski od wskaźnika temp. na zegarach przy rozgrzanym silniku po normalnej jeździe zaraz sprawdzając po zatrzymaniu ma oporność około 3,4ohma, przy temp. około 70stC ma około 3ohmy. Coś te opory nie zgadzają się z tym co w tej tabelce.
Drugi ten brązowy ma idealne odczyty oporności jak w tabelkach.
Dodam że ECU po lekkim rozgrzaniu przechodzi w tryb awaryjny i wtryskuje dużo więcej paliwa, auto słabe i oczywiście pali jak smok.
Pozostałe czujniki mają oporności jak w tych tabelkach a sonda lambda założona nowa.
Co o tym myślicie?
Wysłany: Sro Gru 22, 2010 01:41 Re: [R25]wskazowka tem silnika
Hubaa27 napisał/a:
Mam taki problem ze wskazoka temperatury silnika raz stoi na polowia a raz spada. Czesto to sie zdarza przy zmniejszaniu predkosci podczas jazy przy tych mrozach spada na zero i tak pozostaje. Jak wylacze nadmuchy to znowu wzrasta na polowe i jest oki poki znowu nie wlacze nadmuchu cieplego. Aha i z nadmuchow nie leci wcale cieple powietrze tylko letnie.. i nie mam pojecia co to moze byc.
Wymienilem termostat i nic sie nie zmienilo.
Witam,
miałem podobny problem po zakupie mojego egzemplarza. Okazało się że przewód (drut) od czujnika był w środku ułamany, izolacja w porządku także z zewnątrz nie było widać uszkodzenia. Może być bardzo słaby styk i stąd pewna wrażliwość na nawet bardzo niewielkie wahania napięcia w instalacji (niskie-wysokie obroty czy obciążenie w postaci dmuchawy)
Niestety u mnie ułamał się przy samej wtyczce , zamierzam przylutować dłuższy kawałek przewodu do wtyczki a potem
Może ktoś wie gdzie kupić pasującą wtyczkę z kawałkiem przewodu?
Na szrocie, tam na pewno mieć będą, te wtyczki to żaden wymysł rovera więc od innych samochodów też będą pasować (chyba tylko mercedes jak to on ma inny wtyczki, po prostu 2x większe).
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Sro Gru 22, 2010 09:15
Czy mógłby ktoś sprawdzić u siebie oporność tego niebieskiego czujnika temp?
Czy jest ona taka jak podaje tabelka w linku powyżej i mój jest walnięty?
Czy do tego czujnika powinien iść tylko jeden przewód?
Będę bardzo wdzięczny.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Sro Gru 22, 2010 09:31
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź, będę wdzięczny za sprawdzenie oporności.
Ja też jeszcze raz sprawdzę na zimnym i ciepłym,dziwne ten czujnik ma 2 piny a jeden kabel.
Bo drugi pin to masa która jest wspólna z obudową czujnika. Wkręcając czujnik łączy on się z masą na silniku więc niema potrzeby ciągnięcia dodatkowej żyły do czujnika.
Tak kiedyś w samochodach bez grzałki w sondzie było robione, sonda miała tylko jeden przewód (my mamy 4 więc masę pociągnęli przy okazji).
Opór przy temperaturze otoczenia około 1°C wynosi 1'929Ω czyli około 2kΩ.
Ten czujnik jest tylko od wskaźnika temp. w samochodzie, więc specjalnie warzy nie jest.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 32 Skąd: Anglia
Wysłany: Sro Gru 22, 2010 19:35
Dzisiaj dokonałem kilku pomiarów:
około 0-2st brązowy 5,4Kohm, niebieski wariował raz skakał 100-120ohm potem około 40ohm a w końcu pokazał 1.3ohm,
lekkie rozgrzanie silnika i brązowy 670ohm, niebieski 1.8ohm
pomiar po dłuższej jeździe zaraz po zatrzymaniu brązowy 279ohm, niebieski 1.2ohm
Wyraźnie brązowy zachowuje się prawidłowo a niebieski nie a wskazówka temp. na zegarach zachowuje się normalnie.
[ Dodano: Sro Gru 22, 2010 19:35 ]
Zamówiłem już nowy ten niebieski czujnik i zaraz jak dostanę to go wymienię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum