Wysłany: Sob Gru 25, 2010 13:26 [R416] Hamulec ręczny
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Mam problem zaciagam hamulec reczny i wogle nie trzyma mi naciagnelem linke na regulacji i nic patrzylem przy zacisku i odbija linkie hm pewnie linki do wymiany? hm lub moze tloczki trzeba wkrecic/ lub od nowa zlozyc nowe reperaturki itd. ? Bylem na stacji i mowil mi diagnosta ze tyl mi slabo hamuje reczny tak samo hm klocki i tarcze byly wymieniane ostatnio i sa ok mysle nad przeruszaniem i od nowa tloczek wlozyc przeczyscic itd. co mysliscie o tym? moze orietujecie sie gdzie moge kupic dobre gumki reperaturki i linki recznego ? I na koniec caly uklad odpowietrzyc i to moze pomoze na 100%
z gory dziekuje Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 21:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 25, 2010 13:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kilka dni temu znajomy mechanik od Roverów powiedział mi, że istotne jest przy wymianie klocków z tyłu, by przy cofaniu/wkręcaniu tłoczka odpowiednio go ustawić tzn. nacięcie, które na nim jest po wkręceniu powinno być ustawione w miarę pionowo/poziomo i powinno tworzyć "+" a nie powinno być ustawione w pozycję tworzącą "X". Złe ustawienie tłoczka uniemożliwia jego poprawną pracę z klockiem, który ma pewnego rodzaju "dziobek" przesuwający się w trakcie pracy właśnie w tym wyżłobieniu tłoczka.
Aha no ja własnie mysle nad przeruszaniem i wyciagnieciu calego tloczka bo ciezko prawdopodobnie ciezko chodzi nie wiem gdzie moge kupic taki zestaw naprawczy gumek i linki recznego
Tłoczek czasami ciężko ruszyć - w moim aucie z jednej strony dosyć łatwo się obracał, a od strony pasażera musiałem się sporo namęczyć, żeby go obrócić choć trochę ale po jakimś czasie nabrał chęci do współpracy i kolejne obroty były już stosunkowo łatwe - jak nim pokręcisz to być może nabierze luzu. Trzeba go przy tym lekko wciskać, żeby się cofał bo samo wkręcanie nie da takiego efektu. Gumkę wokół tłoczka trzeba lekko podważać śrubokrętem jeśli się przykleja do tłoczka wtedy uniknie się jej zerwania.
Złe ustawienie tłoczka uniemożliwia jego poprawną pracę z klockiem, który ma pewnego rodzaju "dziobek" przesuwający się w trakcie pracy właśnie w tym wyżłobieniu tłoczka.
Jak źle się ustawi tłoczek na takim klocku to elekt jest prosty. Klocek krzywo się ustawia i hamuje po skosie (miałem tak).
demerzel napisał/a:
Trzeba go przy tym lekko wciskać, żeby się cofał bo samo wkręcanie nie da takiego efektu.
Nie trzeba wciskać. Tłoczek jest przykręcony do śruby wewnątrz zacisku i chodzi na tym gwincie.
Byku456, nie rób zbędnych zakupów.
Zdejmij koła wyczyść dokładnie blaszki i klocki tak żeby klocki lekko chodziły w jarzmie. Dalej weź śrubokręt bądź grubszą dłuższą blachę i wkręcaj i wykręcaj tłoczek. Powinien w miarę lekko chodzić. Oczywiście nie wykręcaj do samego końca bo jak wyleci to będzie sporo roboty. Warto zaopatrzyć się w smar miedziowy. Nasmarować nim tłoczek pod gumką oraz klocki w miejscu gdzie stykają się z jarzmem. Później załóż zacisk i zobacz czy jest luz na klockach. Jeśli tak to wykręć troszkę tak aby było tylko troszkę luzu. Na obu zaciskach ustaw mniej więcej takie same odległości. Zakładasz koła jedziesz na górkę leciutką lecz na tyle stromą by samochód lekko się staczał na luzie. Bierzesz klucz z tego co pamiętam 12 i regulujesz linkę pod podłokietnikiem/tunelem. Możesz go odkręcić bądź próbować zrobić to z założonym. Regulujesz do momentu aż przy zaciągnięciu na pierwszy ząbek samochód z tej lekkiej górki nie będzie się staczał. Przypominam że musi to być naprawdę lekka górka.
Warto również jak ma się zdjęte już koła wyczyścić miejsce w który linka jest połączona z zaciskiem. Tam jest taki bolczyk który to trzyma i on rdzewieje przez co linka nie kręci się na mechanizmie od ręcznego. Nie umiem dobrze nazwać tego elementu.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jak pamietam to tloczki bardzo ciezko chodzily mechanik caly zacisk rozkrecil i jakos przeruszyl ale rezultatu nie bylo bo tloczek stal jak by zapieczony no ogolnie powinien odwowierzyc uklad jak rozkrecil zacisk od przewodu prawda nie ? hm to jak mam tloczek ustawic zeby bylo si ?
a z linka to wymienie sobie tylko orietujecie gdzie moge dostac tanio znalazlem na allegro http://allegro.pl/linka-h...1345941066.html
Powinien odpowietrzyć.
Skoro tłoczek stał w miejscu może jest już skorodowany?
Tłoczek ustawiasz na oko tak aby po obu stronach była mniej więcej jednakowa przestrzeń pomiędzy klockiem a tarczą.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
demerzel napisał/a:
Trzeba go przy tym lekko wciskać, żeby się cofał bo samo wkręcanie nie da takiego efektu.
Nie trzeba wciskać. Tłoczek jest przykręcony do śruby wewnątrz zacisku i chodzi na tym gwincie.
Być może mam coś uszkodzone ale musiałem z pewną siła docisnąć tłoczek bo samo wkręcanie nie dawało pełnego efektu. Owszem na początku lekko się cofnął od samego kręcenia ale nie na tyle, żeby zmieściły się nowe klocki i dopiero przy jednoczesnym nacisku i wkręcaniu udało się go przesunąć, a po kilku pierwszych ciężkich obrotach dawał się później lekko obracać ale stał w miejscu jeśli chodzi o głębokość.
zamówione teraz czekam na linki i montuje jestem ciekawy czy beda pasować
[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 19:47 ]
linki pasuja:) teraz mam problem z naciagnieciem linki chce naciagnac linke nie moge wkrecic tej nakretki na klucz 13 nie wiem co jest ? moze ktos sie z tym spotkal nakretka jest ledwo co zalapana na gwincie.. co zrobic ? czyzby ta nakretkie sie ciezko wkreca ?
We wrześniu mogłem śrubką kręcić.
Jutro albo w sobotę będę się dobierał tam do linki bo muszę podciągnąć lekko. Już na pierwszym ząbku nie bierze ręczny.
Zrobię Ci zdjęcie jak to u mnie wygląda.
Edit:
Wężem się nie przejmuj
U mnie jest na klucz 12`ke
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum