Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Od 2 dni zauważyłem słabe nagrzewanie samochodu. Otóż na kontrolce od chłodzenia wskaźnik podnosi się dopiero po przejechaniu 30km i to bardzo powoli ale nie dochodzi do połowy skali tylko staje lekko powyżej dołu skali. Wcześniej wystarczyło 5 minut jazdy lub około 6km i było bardzo ciepło bym mógł wyłączyć ogrzewanie oraz wskaźnik dochodził do połowy skali w linii poziomej na kontrolce chłodnicy. Poza tym odczuwam teraz w aucie lekko nagrzane auto. Nadmuchy działają na wszystkich 4 regulacjach.
Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Gru 24, 2010 07:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 23, 2010 17:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
termostat, lub zapowietrzony uklad mam prawie to samo czekam na termostat zobacze co bedzie ale po naciskaniu wezy od chlodnicy jest o niebo lepiej jeszcze moze byc nagrzewnica ale to chyba ostatnia z opcji ale w twoim przypadku stawaim na termostat
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wysłany: Czw Gru 30, 2010 03:00 Chłodzenie silnika
Witam mam taki problem dzisiaj jadąc do pracy po przejechaniu z 3 mil wskazówka od temperatury nie podniosła sie ani o troche bardzo mnie to zdziwiło poniewaz jak była zima to po przejechaniu tego odcinka wskazówka była prawie juz w połowie a dzisiaj ani drygła wiec postanowiłem wyłaczyc silnik i odpalic jeszcze raz wtedy wskazówka podniosła sie do polowy tak jak powinno i wszystko było ok dopóki nie dałem mu troche po garach i wskazówka spadła na sam dół i od tej pory jest cały czas na samym dole nic sie nie podnosi a wszystko dział jak powinno nawet po przejechaniu 20 mil nie drgnie co to moze byc z góry dzieki
Auto chodziło 30 minut na biegu jałowym i wskazówka się nic nie podniosła. Węże od chłodnicy były ciepłe. Włożyłem palca do zbiornika z płynem chłodzącym tez był ciepły około 50 stopni, napewno się nie poparzyłem. Naciskając na węże wyrzucało płyn ze zbiorniczka.
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć
Po podniesieniu maski nad chłodnicą z lewej i prawej strony
u mnie tez sa wtyczki i tez nie wiem do czego sa ale sa niepodlaczone, ostatnio mialem probllemy z termostatem nie nagrzewal sie silnik i zimno bylo al e po wymianie wszsko ok jest na allegro kosztowalo mnie to 110 zl z przesylka do sklepu nawet nie zachodz bo dadza tobie zly bez obudowy (jesli zamierzasz wymieniac)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 60 Skąd: Gołańcz / Poznań
Wysłany: Pon Sty 03, 2011 21:44
zywy30 napisał/a:
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć
Fotki się nie załadowały
Jeśli dobrze dedukuję to chodzi o dwie wtyczki każda po dwa piny i one służą do załączenia wentylatorów jak się silnik przegrzewa.
Powinny być wpięte w chłodnice w części górnej od strony silnika.
...tam nie ma być nic podpięte, to służy jako zaślepki.
nie prawda, to jak niby włączają się wentylatory?
jeśli chodzi o czujniki w chłodnicy to muszą być podłączone, dwa jeśli jest klima i jeden jeśli klimy brak
Jugol w 25 i 45 nie ma tych czujników no chyba że ktoś założył chłodnicę od 200 i 400, wtedy te czujniki pełnią rolę zaślepek i nie są podłączone
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Sty 04, 2011 11:42
Kolego zywy30, zamieść w końcu te zdjęcia , najlepiej dość wyraźne zdjęcia tej chłodnicy i tych wtyczek- zaślepek, bo są tu pewne niejasności w temacie.
u mnie jedna wtyczka jest na 100% podpieta (ta przy alternatorze) a druga to nie pamiętam dokładnie ale na duuży % jest luźna i nie ma do niej kabelków w ogóle.
Witam
Chciałem dodać zdjęcia ale dlaczego nie chcą się załadować na stronke
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 17:10 ]
Jak dodaję zdjęcie i od razu komentarz do zdjęcia to w podglądzie przed wysłaniem mam puste tło. Co może być nie tak, że nie chcą zdjęcia się wgrać?
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:01 ]
zdjęcie lewej strony przy akumulatorze
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:02 ]
prawa strona przy alternatorze
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:06 ]
Co najlepsze przejechałem się dziś na odległość 10km i auto miałem zagrzane. Gorące powietrze na 4 poziomie dmuchawy leciało do wnętrza auta, a wskazówka temperatury jest cały czas poniżej skali, jakieś 2 tygodnie temu to ledwo co podnosiła się powyżej dołu skali, teraz wcale się nie podnosi. Jeśli to czujnik. Gdzie on jest umiejscowiony, żebym mógł go wymienić.
Dzięki za poradę i Pozdrawiam
wskaźnik na desce nie ma nic wspólnego z tymi włącznikami termicznymi w chłodnicy. Czujnik temperatury do wskaźnika na desce jest przy kolanku wylotu cieczy chłodzącej z głowicy (przy pierwszym cylindrze). W SDi ten czujnik ma pojedynczy kabelek i jest wkręcony w kolanko od strony paska wieloklinowego i osłony rozrządu. Nie wiem czy w SD/D jest tak samo, ale podejrzewam, ze tak. Tam szukaj przyczyny awarii wskaźnika temperatury a co do tych w chłodnicy ... to jeśli nie ma wtyczek, to podejrzewam, że służą po prostu za zaślepki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum