Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] silniki 2.0 rodziny T+ turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] silniki 2.0 rodziny T+ turbina
Autor Wiadomość
menzuramenzura 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: inąd



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 20:04   [R 200] silniki 2.0 rodziny T+ turbina
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam kilka pytań odnośnie 2.0 serii T z turbiną.
Montowane np w rover 820ti miały 180 koni, w roverze 220 te silniki miały już 200koni.
Ile było odmian tych silników ze względu na moc?
Jakie były różnice między tymi silnikami w poszczególnych autach?
Czy turbo cały czas było montowane to samo?
Jakie ciśnienie doładowania?
Czy któreś miały intercooler seryjnie?
Od którego roku było wasted spark?
Przejrzałem forum roverki, ale nie znalazłem za wiele informacji na ten temat.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 28, 2010 20:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 28, 2010 20:39   

www.roverki.pl/charaktery...ka-serii-t.html
www.torquecars.com/rover/rover-220-t-engine.php
www.en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine

tu są 3 artykuły o T16 może tu na pewno znajdziesz to co cię interesuje
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Gru 30, 2010 16:31   

menzuramenzura napisał/a:
Montowane np w rover 820ti miały 180 koni, w roverze 220 te silniki miały już 200koni.
Ile było odmian tych silników ze względu na moc?


Były 2 wersje mocy 180KM i 200KM, dostępne w 200, 400, 600 i 800.

menzuramenzura napisał/a:
Jakie były różnice między tymi silnikami w poszczególnych autach?


Mocowania silnika i miski olejowe. 200 i 400 miały płytkie miski i chłodnicę oleju, 600 i 800 głęboką miskę i nie było chłodnicy oleju.

menzuramenzura napisał/a:
Czy turbo cały czas było montowane to samo?


To samo.

menzuramenzura napisał/a:
Jakie ciśnienie doładowania?


0.6 albo 0.8 zależnie od wersjii.

Cytat:
Czy któreś miały intercooler seryjnie?


Wszystkie, ale jest bardzo mały.

Cytat:
Od którego roku było wasted spark?


96
menzuramenzura napisał/a:
Przejrzałem forum roverki, ale nie znalazłem za wiele informacji na ten temat.


Kiepsko szukałeś :razz:
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 09:06   

A gdyby chcieć przeszczepić ten silnik do MGF, bo z tego co wiem to się da, to od którego R najlepiej szukać, od 200?

Z jaką to jeździło skrzynią, PG1?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 09:07   

Mad napisał/a:
Z jaką to jeździło skrzynią, PG1?
:taa: PG1
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 16:39   

no to nawet skrzyni bym nie musial zmieniać :twisted:

Musze się coś więcej o tym dowiedzieć
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 01, 2011 00:35   

Mad napisał/a:
no to nawet skrzyni bym nie musial zmieniać :twisted:

Musze się coś więcej o tym dowiedzieć


zarzuć temat w dziale "Tuning mechaniczny" tam powinieneś uzyskać więcej info
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Sty 01, 2011 08:08   

Nie ma chyba sensu dawać takiego tematu. Były takie pomysły i skończyło się tylko na pomysłach.
Problemy:
-odprowadzenie ciepła z komory silnika
-nie ma miejsca na zamontowanie IC
-do zamontowania T trzeba by przerobić półramę
-trzeba by zmiejszyć bak żeby się turbina zmieściła
-nie ma miejsca do zrobienia odpowiedniego wydechu
 
 
menzuramenzura 



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: inąd



Wysłany: Sob Sty 01, 2011 11:48   

Dzięki za odpowiedzi.
Z tą chłodnicą oleju to ciekawe, nie myślałem że któreś 2.0T ją miały.
A jak z immo? Były któreś MEMS bez immo?

I jeszcze pytanie poza konkursem:
Może komuś z was obiło się o uszy jakie skrzynki ludzie łączą z tymi silnikami przy montażu w autach RWD? Skrzynka forda typ9? Coś innego?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Sty 01, 2011 17:50   

Cytat:
Coś innego?

LT1, R380
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 21:08   

Cytat:
Były któreś MEMS bez immo


z MEMS3 łatwo wywalić IMMO, ale ten komputer latał tylko w K-Serii więc do T pewnie się nie nada.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 22:09   

MEMS z serii 800 były bez immo. Dopiero późniejsze wersje (po 96r) miały immo, ale już bardziej cywilizowane, czyli transponder w kluczyku i cewka wokół stacyjki która o ile dobrze kojarzę połączona była z CCU. MEMS raczej nie ma związku z immo w tym modelu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all]silniki 1.8 16V
różnice
Bari Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Mar 13, 2012 11:11
dzelo23
Brak nowych postów [ R silniki 2,5 KV6 ] Rozrząd
Armandoo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 28 Pon Cze 24, 2013 14:23
sopel86lodz
Brak nowych postów [Rxxx] Silniki SDI/TDI
cbf.lucas Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Sro Lut 18, 2009 08:21
cbf.lucas
Brak nowych postów [KV6] Silniki widlaste.
pawel2611 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Czw Sty 08, 2009 21:31
Siwus181
Brak nowych postów [Silniki K16] Głowica z wżerami po planowaniu.
Czy takie 'coś' dyskwalifikuje powierzchnie głowicy ?
secio Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 20 Wto Lut 03, 2009 21:21
secio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink