Wysłany: Nie Sty 02, 2011 10:20 [R75] Felgi - rozmiar
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam piszę ten post bo nie znalazłem na forum postu który by mówił tylko o tym zagadnieniu mianowicie mam pytanie do was koledzy i koleżanki jak się śmiga r75 na 17 calowych felgach ktoś kiedyś pisał że nie poleca ale była to w zasadzie jedna opinia a r75 na 17 widziałem sporo myślę nad zmianą felg bo mój roverek na 15'wygląda słabo z góry dziękuję za wasze opinie i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 23:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 02, 2011 10:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
R75 nie jest samochodem sportowym, 18tki moim zdaniem całkowicie nie pasują do jego stylu. Mimo, że MG ZT jest bardzo podobny to jednak 18" w tym modelu komponują się dobrze.
O spadku komfortu na nierównościach pomiędzy felgami 15" i 18" nie ma co dyskutować bo róznica jest znaczna.
Dobór kół jest indywidualną sprawą.
Moim zdaniem do R75, 16" są optymalne.
dobrzyk83 [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 02, 2011 12:28 RE
No a jak panowie z oponami jaki rozmiar 17' jest optymalny i jeszcze jedno pytanie czy na nierównościach owe 17 nie obcierają bo taką właśnie opinie na forum widziałem ?
Nie będą obcierać.
Średnica zewnętrzna opony pozostaje taka sama, ponieważ przy większej feldze profil opony będzie niższy. Ważne aby odsadzenie ET było odpowiednie. Powinno być pomiedzy 42-55. Przy małym ET opona będzie wystawać poza bryłę samochodu, za duże z kolei spowoduje obcieranie o amortyzator i nadkole.
Ja mam orginalnie 16" 6.5J ET 50. Opony 215x55
Dla 17" szerokość opon max. 225, felga 7J
Ostatnio zmieniony przez Pieta Nie Sty 02, 2011 13:02, w całości zmieniany 2 razy
dobrzyk83 [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 02, 2011 12:56 RE
Ok dzięki za informacje i za pomoc co do ET to już się zorientowałem bardziej interesowało mnie jak się takie auto buja na 17 jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
w moim garażu masz foty 75tki na 17tkach, wg mnie dopiero teraz auto nabrało odpowiedniego wygladu, prowadzenie się poprawiło zdecydowanie, komfort ucierpiał nieznacznie, ja polecam
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Witam, ja mam 18tki 225/40 i sportowe sprężyny FK ,moim zdaniem dopiero teraz auto nabrało charakteru,jest dość twardo ale na komfort nie narzekam i dotego poprawiła sie trakcja na zakretach auto wchodzi w zakety jak po szynach
Jeśli auto ma się prezentować dostojnie 17stki minimum. Nie ma jakiegoś znaczącego spadku w komforcie. Prowadzi się pewniej, a wrażenia wizualne są zdecydowanie lepsze niż w przypadku 15'' lub 16'' Uważam, że na początek przygody z niskim profilem 17stka jest najlepsza
Podłączę się jeszcze pod temat bo mam pytanko odnośnie 18stek.
Jeżdżę na 18'' z oponami o profilu 45/225, czyli tak jak zaleca książka od MG ZT. Jednak według kalkulatora przy tym rozmiarze profil opony powinien wynosić 40. Faktycznie, autka stoi lekko wyżej, jednak wygląda całkiem przyzwoicie. Zatem pytanie do właścicieli R75/MG ZT na jakim profilu w przypadku 18stek jeździcie? Generalnie noszę się z zamiarem przejścia na 40, wygląd będzie lepszy, a i auto będzie stało troszkę niżej.
Piotrass ja jeździłem na profilu 45 ale jak kupowałem nowe oponki to własnie kupiłem 40. W zasadzie różnica jest tylko w wyglądzie no i jak się wpada w dziurę czyli bardziej czuć a tak po za tym to nic więcej Także śmiało możesz to zrobić
_________________ POZDRAWIAM TIGER - "POWER IS BACK".
mnie tylko ciekawi ile mocy traci sie przy oponie 225 i 245 ,niewspomne już o spalaniu ! kolega ma passata z 150 konnym silnikiem turbo,mówił mi ze po zmianie na koła zimowe 15'' 195/65 to poprostu nie te auto
Różnicy w dynamice między oponami 195, a 225 nie odczułem żadnej. Oczywiście nie mierzyłem tego ze stoperem, mówię tylko o odczuciach podczas codziennego użytkowania. Co do spalania, akurat w MG w którym jest 225 nie mam komputera, ale na stacji (porównując do Roverka) wychodzi bardzo podobnie. Może pali ciut więcej, ale to auto też zachęca do agresywniejszej jazdy
Ja jeżdżę na 225/45/17 i szczerze (moją jazda składa się głównie z pokonywania Polski wszerz i wzdłuż ) nie wyobrażam sobie przesiadki na jeszcze niższy profil, pewnie utwardzone zawieszenie Ztka też odgrywa tutaj znaczącą rolę,,,aczkolwiek auto jeździ jak przyklejone do drogi
Aż mi się wierzyć nie chce, że profil i szerokość opony ma aż tak duży wpływ na moc silnika. KM to KM, no może troszkę zmniejszą się parametry tzn. przyspieszenie. Ale przecież moment obrotowy powinien pozostać ten sam. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi realnie to argumentując.
Ja mam założone 225/45/18 silnik 2,5 V6 w automacie i jakoś nie zauważyłem różnicy z normalnym R75 jeśli chodzi o moc czy też przyspieszenie. Oczywiście na tak dużych i niskich laczkach traci się na komforcie jazdy(na polskich drogach), ale za to jak poprawia się trakcja. Wystarczy wykonać test łosia i cała prawda się objawi :)
Walory estetyczne też są lepsze:)
Problemem jest tylko zakup zimowych gum o tym profilu, a właściwie ich cena
Pzdr
Przy zakupie auta dostałem nawet fajne alusy 19'', ale jak dla mnie jeździ się na nich tragicznie. Teraz jeżdżę na stalowych 15'' i jest OK. Na lato chciałbym założyć jakieś mniejsze alusy, a 19'' sprzedać. Nie mam możliwości pożyczenia od kogoś 16'' i 17'' felg do testów, także proszę o poradę.
Czy pomiędzy 16 a 17 jest zauważalny spadek komfortu jazdy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum