Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Cześć. Mam kilka pytań w związku z Rover 200 III 1.4 Si (103KM), może ktoś coś wie i pomoże:) Dzięki z góry:)
Pytanie:
-1: Mam problem z przednimi spryskiwaczami raz działają raz nie. Spryskiwacz z prawej strony tak jak gdyby nie miał ciśnienie coś tam leci ale spływa po masce, ale po kilku próbach się odblokowuje i działa zaś z lewej strony pryska tylko z prawej dziurki z lewej w ogóle nic nie leci. I nie jest to zależne od temperatury na dworze, myślałem że to kiepski płyn do spryskiwaczy ale to też nie, bo nie przymarza.
-2: Ostatnio nawala mi coś klapa z bagażnika, nie chce się domknąć myślałem że to przez mróz ale też nie, a nie będę nią walił jak głupi bo szyba pójdzie:P tak jakby coś odbijało albo ten zamek nie łapał. Rozłożyłem tylne siedzenia nie widać żadnej luki albo żeby miało od czego se odbić a zamek nie chce do końca doskoczyć znaczy nie zawsze, Nie wiem od czego to jest zależne?
-3: Dość mocno parują mi szyby, nie wiem ktoś mi mówił że trzeba wymienić jakiś filtr pyłkowy, i jak dla mnie to coś za długo silnik się nagrzewa, a nie odpalam od razu ogrzewania, później muszę przełączyć raz na ogrzewanie szyb a później na ogól samochodu żeby boczne szyby nie parowały i tak na zmianę. Od czego to możne zależeć?
-4: Ostania sprawa:P Spalanie mam dość zmienne czy ktoś mógłby mi napisać jak mniej więcej powinien palić w trasie a jak w mieście i przy jakich obrotach i prędkości?
Dziękuje z góry za jakąkolwiek pomoc i przepraszam że tego tak sporo:) Będę wdzięczy za udzielenie odpowiedzi na moje pytania.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 15:05, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 00:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 06:03 Re: [Rover 200 III 1 4 Si 103KM]
misiekGL88 napisał/a:
-2: Ostatnio nawala mi coś klapa z bagażnika, nie chce się domknąć myślałem że to przez mróz ale też nie, a nie będę nią walił jak głupi bo szyba pójdzie:P tak jakby coś odbijało albo ten zamek nie łapał. Rozłożyłem tylne siedzenia nie widać żadnej luki albo żeby miało od czego se odbić a zamek nie chce do końca doskoczyć znaczy nie zawsze, Nie wiem od czego to jest zależne?
.
Z tyłu klapy znajduje się plastikowa osłona zamka. Po zdemontowaniu ukaże Ci się cały mechanizm klapy. Od strony pasażera znajduje się sam zamek (tam gdzie wkładamy kluczyk )a pod nim jest mała sprężynka - w moim przypadku była baaardzo zardzewiała i nie odbijała blokady zamka, co skutkowało tym, że klapa się nie zamykała
-1: Mam problem z przednimi spryskiwaczami raz działają raz nie. Spryskiwacz z prawej strony tak jak gdyby nie miał ciśnienie coś tam leci ale spływa po masce, ale po kilku próbach się odblokowuje i działa zaś z lewej strony pryska tylko z prawej dziurki z lewej w ogóle nic nie leci. I nie jest to zależne od temperatury na dworze, myślałem że to kiepski płyn do spryskiwaczy ale to też nie, bo nie przymarza.
Możliwe, że dysza jest zatkana. Spróbuj ja przedmuchać sprężonym powietrzem, może pomoże.
misiekGL88 napisał/a:
-3: Dość mocno parują mi szyby, nie wiem ktoś mi mówił że trzeba wymienić jakiś filtr pyłkowy.
Wymień filtr kabinowy. Warto też wyjąć i wyczyścić wentylator, nawet nie wiesz ile tam będzie liści i innych śmieci. Parowanie szyb znacząco się zmniejszy.
misiekGL88 napisał/a:
jak dla mnie to coś za długo silnik się nagrzewa, a nie odpalam od razu ogrzewania, później muszę przełączyć raz na ogrzewanie szyb a później na ogól samochodu żeby boczne szyby nie parowały i tak na zmianę. Od czego to możne zależeć?
Całkiem możliwe, że termostat do wymiany.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
2: Ostatnio nawala mi coś klapa z bagażnika, nie chce się domknąć myślałem że to przez mróz ale też nie, a nie będę nią walił jak głupi bo szyba pójdzie:P tak jakby coś odbijało albo ten zamek nie łapał. Rozłożyłem tylne siedzenia nie widać żadnej luki albo żeby miało od czego se odbić a zamek nie chce do końca doskoczyć znaczy nie zawsze, Nie wiem od czego to jest zależne?
sprawdź dolną część zamka tą co jest przykręcona do samochodu możliwe że śruby się poluzowały, spróbuj je dokręcić, sam tak miałem
misiekGL88 napisał/a:
-4: Ostania sprawa:P Spalanie mam dość zmienne czy ktoś mógłby mi napisać jak mniej więcej powinien palić w trasie a jak w mieście i przy jakich obrotach i prędkości?
powiem ogólnie nie mniej niż 7 litów na 100 najekonomiczniejszy zakres to 2500-3000 obrotów i 90km/h wtedy pali najmniej
misiekGL88 napisał/a:
-3: Dość mocno parują mi szyby, nie wiem ktoś mi mówił że trzeba wymienić jakiś filtr pyłkowy, i jak dla mnie to coś za długo silnik się nagrzewa, a nie odpalam od razu ogrzewania, później muszę przełączyć raz na ogrzewanie szyb a później na ogól samochodu żeby boczne szyby nie parowały i tak na zmianę. Od czego to możne zależeć?
po pierwsze jak masz garaż wysusz wycieraczki, bo wilgoć odpowiada w dużej mierze za zaparowane szyby, wyjmij wszystkie nie potrzebne rzeczy z gatunku materiałów chłonących wilgoć. Co do dłuższego nagrzewania to bez włączania ogrzewania silnik powinien zacząć łapać temp już po ok 3 minutach od uruchomienia jeśli trwa to dłużej to winny będzie temu termostat.
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 08:51 Re: [Rover 200 III 1 4 Si 103KM]
misiekGL88 napisał/a:
-2: Ostatnio nawala mi coś klapa z bagażnika, nie chce się domknąć myślałem że to przez mróz ale też nie, a nie będę nią walił jak głupi bo szyba pójdzie:P tak jakby coś odbijało albo ten zamek nie łapał. Rozłożyłem tylne siedzenia nie widać żadnej luki albo żeby miało od czego se odbić a zamek nie chce do końca doskoczyć znaczy nie zawsze, Nie wiem od czego to jest zależne?
Rok temu miałem podobną sytuację. Regulowałem położenie "ucha", które trzyma klapę w pozycji zamkniętej, lecz nie przyniosło to żadnego rezultatu. Po zdjęciu plastikowej osłony tylnej klapy okazało się, że winna jest zatarta/skorodowana sprężynka cięgna, które trzyma w napiętej pozycji języczek zamka. Wystarczyło ją obficie spryskać WD-40, zostawić na kilka minut, następnie rozruszać i zabezpieczyć porcją smaru. Sprężynka znajduje się mniej więcej pod przyciskiem tylnej klapy.
Na początek sprawdź jak chodzi języczek zamka.
EDIT: marek181 - widzę, że mnie uprzedziłeś
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
-4: Ostania sprawa:P Spalanie mam dość zmienne czy ktoś mógłby mi napisać jak mniej więcej powinien palić w trasie a jak w mieście i przy jakich obrotach i prędkości?
w trasie przy prędkości 80-90 w 3 osoby i załadowany spalił mnie 6 litrów, prawie w ogóle bez wyprzedzania
teraz zima w trasie w 4 osoby + zakapowany bagażnik
prędkość na autostradzie 120-140 + krajówki 80-100 i miejscami 60-80 wyszło spalanie 7 litrów
w mieście różnie raz 8 czasami teraz 9
zauważ im zimniejsze powietrze tym więcej spali
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum