Wysłany: Czw Sty 06, 2011 15:34 [R75] Bierze wam olej czy nie?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Mam pytanie. Czy to normalka że silnik bierze trochę oleju? Mój przebieg to prawie 239 tyś. i zalany mam mobil 15W40. Przejechane mam od wymiany ok 7 tyś. Zauważyłem że chyba troszkę choć nie dużo na bagnecie spadł poziom. Jeźdizłem ostatnio trochę w trasie ale raczej jeżdżę po mieście krótkie odcinki, więc silnik niedogrzany szczególnie w zimę. Nie jeżdżę ostro raczej spokojnie. W porównaniu z oplem wcześniejszym to tam lałem litr na 1000km. Tutaj spokojnie od wymiany do wymiany mogę pzrejechać. Ale czy wy też zauważacie jakieś małe spadki oleju?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 23:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 06, 2011 15:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
małe spadki to ile ? na ile km ? "małe" to nie precyzyjne określenie. Co do opli to pewnie vectra albo astra, one lubią olej, trochę za dużo Ci opel pił ale nie ma tragedii, co do Rovera, jeżeli jeździsz tak jak mówisz to między przeglądami jaki Ci 100, 200ml zniknie to jeszcze nie ma tragedii przy tym przebiegu( jeżeli orginalny:P ) napisz ile ci bierze ale nie przejmuj się.
Ciężko mi stwierdzić ile bierze bo nie wiem ile jest na objętości na bagnecie między max a min. Po wymianie oleju miałem jakieś 2/3 bagnetu a teraz mam trochę ponad pół bagnetu. Choć co wyjmę bagnet to różnie czasem pokaże
ps.
tak miałem vectrę b oj bo żarła olej. Pomyśl co miałem w górach żeby sprawdzić poziom po przejechaniu 515 km. Wszędzie tam albo pod górę albo z górki. Szok miałem
Mój ma przebieg 215tys.
Leję syntetyk 5W40. Zmieniam co 15-16 tysięcy i pomiędzy wymianami nie dolewam.
Poziom spada, tak na oko 2-3 mm na bagnecie.
Więc można powiedzieć, że nie bierze.
Nie wiem czemu niektórzy leją syntetyk jak producent wogóle takiego nie zaleca. Tym bardziej jak jest taki już przebieg powyżej 200 tyś. to czas na mineralny przecież.
Producent również nie zabrania.
Poza tym BMW do tego silnika zaleca pełny syntetyk 0W lub 5W.
Olej syntetyczny jest pod każdym względem lepszy. Więc po co lać mineralny?
W starego typu silnikach było inaczej. Wiekszość uszczelnień nie była przystosowana do syntetyków.
Teoria lania mineralnego do silników z dużym przebiegiem jest wyssana z palca i od wielu lat jest bezmyślnie przekazywna .
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Sty 06, 2011 17:16, w całości zmieniany 1 raz
Nic ci się nie"rozdupcy". Tak jak powiedziałem, syntetyk jest lepszy i już.
Silnik zalewany syntetykiem napewno dłuzej będzie w lepszej kondycji. Syntetyk tworzy pomiędzy elementami bardziej stabilny film olejowy. Tej samej lepkości przenosi większe obciażenia. Lepiej oddaje ciepło.
W przeciwieństwie do olei mineralnych, syntetyki nie tworzą nagaru na elementach silnika i utrzymują go w czystości.
Jak silnik już dużo bierze i jest mocno zużyty to wlewa się olej o większej lepkości, np 10W.
Nikt ci tutaj nie doradzi.
Auto już ma swoje przejechane i nie jesteś pewien co do jego historii.
Twoje auto, twoje ryzyko i twoja decyzja.
Jest jeszcze taka kwestia - jak auto miało lane długo mineralny i w środku jest dużo nagaru. To po wlaniu syntetycznego oleju, nagar może sie poodrywać i narobic bałaganu. Podobno może się rozszczelnić silnik.
Powiem ci jak ja bym zrobił.
Zalał bym go półsyntetykiem, obserwował czy nie pojawią sie przecieki, sprawdzał częściej stan oleju. Po 2-3 tysiącach odkęcił filtr oleju i zobaczył czu nie ma syfu. Jeżeli wszystko ok po 7-8 tysiącach wynienił olej na pełny syntetyk.
Dzięki za odp. Tak myślę skoro po wlaniu półsyntetyku ma mi coś nabroić i potem będę się bujał po mechanikach, to zostanę przy mineralnym. Toć jak w książce tak pisze to chyba nie zaszkodzi. pozdrawiam
Nigdzie w instrukcji nie ma napisane, że ma być mineralny
Podane są tylko minimalne wymagania jakie ma spełniac olej - ACEA A3/B3
Praktycznie wszystkie oleje na rynku spełniają te wymagania a nawet wyższe.
olejów nie powinno się zmieniać na lepsze, czyli jak masz mineralny to nie zmieniać na półsyntetyk lub pełen syntetyk, jak trochę pije a masz np półsyntetyk to możesz zmienić na mineralny. Jeżeli różnice są tak małe to mogą być spowodowane pierdołami, np nie rozgrzanym czy rozgrzanym autem, olejem który dobrze nie spłynął albo minimalnie przechylonym autem, nic nie zmieniaj, po prostu jeździj i pilnuj poziomu płynów, jak zacznie więcej brać wtedy będzie do robienia:)
Vectry tak mają książkowo nawet masz zaznaczone ile w normach może brać i wiem że nie jest to mało... nie pamiętam już ile...:)
Podana lepkośc jest sprawą dyskusyjną . Wszystko zalęży od warunków eksploatacji.
Serwis dobiera lepkośc indywidualnie w zalężności od rejonu eksploatacji. Inny olej zaleją w Turcji inny natomiast na północy europy.
Poza tym, jężeli nie jest wyspecyfikowana technologia (mineralny czy syntetyk) to lepkość podają asekuaracynie dla olei mineralnych. Współczesne oleje syntetyczne o mniejszej lepkości wykazują lepsze właściwości niż mineralne o wiekszej lepkości.
Serwis BMW do M47 i M47N leje syntetyk 0W lub 5W
Instrukcja użytkownika to nie wyrocznia.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:26
Pieta napisał/a:
Instrukcja użytkownika to nie wyrocznia.
Kto pisze że wyrocznia.
Rover zaleca półsyntetyk, więc chyba wszystko OK. Zalewasz syntetykiem to jeszcze lepiej. Masz kaprys to możesz zalać też mineralnym - silnik też na nim pojedzie i Rover też nie ma nic przeciwko temu.
jak trochę pije a masz np półsyntetyk to możesz zmienić na mineralny.
To nie ta epoka
Jak współczesny silnik bierze olej to się go dolewa, ewentualnie wymienia na inny o większej lepkości a nie zalewa mineralnym aby go uszczelnić syfem.
Silniki VAG-a też biora olej i nikt z użytkowników nie zalewa silników mineralnym olejem.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Sty 06, 2011 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum