Wysłany: Pon Sty 10, 2011 15:32 [R75] Gdzie jest czujnik walu korbowego - nie odpala czasem
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Panowie autko ostatnio mi odpala jak chce
Krece nim nie raz po 10min zeby odpalic a czasem nie musze odpala z pierwszego
Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?
Gdzie jest czujnik walu korbowego ?
I czy wyjdzie to na diagnoztyce T4 ?
Po nocy odpalam z pierwszego ... a jak pojechalem dzis na obiadek po 10min juz nie odpalilem dojechalem do pracy i zgasilem po 2min odpalilem bez problemu ale minelo okolo 2h i juz nie moge odpalic
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sty 10, 2011 16:24
dzieju napisał/a:
Gdzie jest czujnik walu korbowego ?
Znajduje się po prawej stronie bloku na skrzyni przy kole zamachowym, mocowany jedną śrubą.Sprawdzenie ,to oziębienie go, wkręcenie i uruchomienie silnika..Ale to wszystko na pewno było na forum.
[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 16:20 ]
dzieju napisał/a:
I czy wyjdzie to na diagnoztyce T4 ?
jak jest padnięty, to tak (kody P0335 i P0336 )
[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 16:24 ]
dzieju napisał/a:
Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?
i trzecia opcja -wtryskiwacze,pompa paliwa,filtr itd.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Sty 10, 2011 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Sty 10, 2011 17:11
dzieju napisał/a:
Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?
Nie prawda.
1. Jeżeli nie odpala tylko na ciepłym silniku to prawdopodobnie pada czujnik impulsów wałka rozrządu.
2. Jeżeli problem jest w różnych sytuacjach sprawdź czy nie masz tego co ja miałem http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195 Jeżeli to nie wina przekaźnika to -
3. wyczyść zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR, a jak to nie pomoże to sprawdź na komputerze diagnostycznym czy nie padł -
4. czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR.
5. Jeżeli nie odpala kiedy w zbiorniku jest poniżej 1/4 paliwa to pompa w baku.
7. Sprawdź czy pracuje pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze. Jak sprawdzić masz przy temacie przekaźnika - opisałem.
6. http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
Znajduje się po prawej stronie , na dole bloku przy kole zamachowym, mocowany jedną śrubą.Sprawdzenie ,to oziębienie go, wkręcenie i uruchomienie silnika..Ale to wszystko na pewno było na forum.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Sty 10, 2011 20:46
sash997 napisał/a:
a tak apropo diesla apples, jak padł mi czujnik ciśnienia paliwa na listwie to auto odpalało jak zwykle tylko przeszło w tryb awaryjny (muł)
Różnie z tym bywa co widać po postach na forum.
Temat dotyczy 2,0 KV6 (benzyna) i brzmi
dzieju napisał/a:
Panowie autko ostatnio mi odpala jak chce
Krece nim nie raz po 10min zeby odpalic a czasem nie musze odpala z pierwszego
Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?
Gdzie jest czujnik walu korbowego ?
I czy wyjdzie to na diagnoztyce T4 ?
Po nocy odpalam z pierwszego ... a jak pojechalem dzis na obiadek po 10min juz nie odpalilem dojechalem do pracy i zgasilem po 2min odpalilem bez problemu ale minelo okolo 2h i juz nie moge odpalic
Miałem wymianę czujnika Wału korbowego, objawy: na ciepłym nie chciał odpalać, i dwa razy zdarzyło się że zgasł podczas jazdy, zapaliła się kontrolka "engine" i po sekundzie auto zgasło, po wypięciu czujki auto odpalało bez problemu, ale ja mam automat i w momencie gdy autko chciało zmienić bieg bardzo szarpało! Nie było dalej sensu jechać po dojechaniu do warsztatu na komputerze wyświetlił właśnie błąd wału Korbowego. Jak nie odpala można spróbować ją odpiąć i zobaczyć co wtedy, bardzo łatwo się tam dostać.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 11, 2011 10:41
Oskar napisał/a:
po wypięciu czujki auto odpalało bez problemu, ale ja mam automat i w momencie gdy autko chciało zmienić bieg bardzo szarpało!
po wypięciu , czy też awarii czujnika CKP podczas jazdy, moduł ECM ogranicza obroty silnika do 2000 obr/min i steruje nim w warunkach nastaw domyślnych nie zależnie od rodzaju skrzyni ,z tym ,że w automacie to jest b. uciążliwe.Dlatego ,że jest łatwe dojście do czujnika , warto niekiedy wcześniej spróbować go oziębić (ma taką konstrukcje i działanie jak czujnik wałka ), jeśli ma przerwę ,zwarcie wewnętrzne lub do masy ,to nie ma ratunku.Przy całkowitej awarii czujnika CKP, dodatkowo nie działa obrotomierz.
Miałem wymianę czujnika Wału korbowego, objawy: na ciepłym nie chciał odpalać, i dwa razy zdarzyło się że zgasł podczas jazdy, zapaliła się kontrolka "engine" i po sekundzie auto zgasło, po wypięciu czujki auto odpalało bez problemu, ale ja mam automat i w momencie gdy autko chciało zmienić bieg bardzo szarpało! Nie było dalej sensu jechać po dojechaniu do warsztatu na komputerze wyświetlił właśnie błąd wału Korbowego. Jak nie odpala można spróbować ją odpiąć i zobaczyć co wtedy, bardzo łatwo się tam dostać.
prosze napiszcie mi jak sie dostac do tego czujnika foto by sie przydalo
Zapomniałem napisać jeszcze, że po próbie odpalenia czujnik brzęczał, tak go namierzyłem.Nie wiem czy był to odosobniony przypadek ale tak było u mnie, z tym brzęczeniem.Postaram się zrobić zdjęcie jeszcze dzisiaj.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 11, 2011 14:10
dzieju napisał/a:
napiszcie mi jak sie dostac do tego czujnika
jest z przodu na obudowie skrzyni ,przy bloku,w płaszczyźnie koła zamachowego.Można się dostać od góry ściągając filtr powietrza ,albo od dołu (po ściągnięciu osłony).
Swoja droga .. wczoraj kolega wsadzil palec w otwor czujnika walka i zeskrobal jakis osad z powiezchni ktora sie styka z czujnikiem , dzisiejszy wypad na obiadek nie byl problemowy auto odpala odrazu za kazdym razem .
Zatankowalem rowneiz do pelna pojezdze jeszcze pare dni i zobacze co bedzie
[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 11:51 ]
Dzis to samo nie pojawiaja sie problemy z odpalaniem wyjzedze bak do 1/4 i zobaczymy czy wroci usterka a byc moze pomoglo oczyszczenie tego walka
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:29 ]
Dzis zrobilem podstawowy test i wyszlo mi takie cos mimo ze auto odpala normalnie .
Bledy mowiace o wypadaniu zaplonu, gubieniu zaplonu, zakluceniu spalania w cylindrze-jedno proste slowo w angielskim, a po Polsku odpowiednika brak. Bledy wygladaja P301 to dla cylindra nr 1 i tak po kolei P302 dla cylindra nr 2.
dzieju napisał/a:
P1475 - nieznany
P1471 - nieznany
Te bledy maja troche inny opis dla rovera 75 ,nie wiem czy dla reszty. Bo czasem odnosza sie do przekaznika wentylatora ,czasem do ukladu VIS -tego z klapkami w dolocie
dzieju napisał/a:
P0340 - Camshaft Position Sensor Circut Malfunction
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 20, 2011 10:40
P0301 wypadanie zapłonu (może świeca ,cewka ,przewód )
P0340 brak sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu (nie koniecznie padnięty czujnik)
P1471 dotyczy VIS - siłownik 1 zawsze zamknięty
P1472 siłownik 2 zawsze otwarty (VIS)
P1475 zwarcie do masy ( siłownik VIS 1 )
[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 10:40 ]
dzieju napisał/a:
To jak zlikwidować błąd P301 ? P340 to wymienię czujnik.
P301 sprawdzić świecę ,przewód , może coś nie kontaktowało , to jest zapamiętany przypadek wypadnięcia zapłonu. P340 , to jest obwód czujnika , może coś nie kontaktować. Czujnik bierze udział tylko przy rozruchu silnika i jak padnie , to nie uruchomi się silnika. dzieju, z tego wynika ,że układ VIS nie działa w tym silniku , obydwa zawory nie są sterowane.
Zajme sie ponownie tymi microswitchami w puszkach odpowiedzialnych za klapki dolotu powietrza .
Rozebralem je jakis czas temu i jeden microstyk nie zwieral tylko robil opor okolo 300ohm wyplukalem ale pewnie dalej sie papra ... kolega chyba ma alternatywe dla tych microstykow powinny pasowac i sa uszczelnione gumka rowniez .
Dam znac jak bede robil przyda sie napewno ... czekam na czujnik narazie .
Wiec wracajac do tematu jak moge odczytac sam sobie bledy ktore mio odczytales
[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 19:04 ]
Skasowalem wszystkie bledy i narazie zglasza mi sie Tylko P1475
Jak byś był blisko mnie to ci się podepne aby się upewnić ale na 90% to czujnik walka ten co kupiłem z linka Allegro wyżej był nowy oryginalny i szybko wysłał wraz z przeltka dla mojego silnika. 300zl. W plecy ale już jest teraz ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum