Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Niski pedał sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Niski pedał sprzęgła
Autor Wiadomość
xytras 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2004
Posty: 56
Skąd: Wronki



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 12:38   [R75] Niski pedał sprzęgła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

witam znajomy kupił rovera z niemiec -uszkodzonego - jednak oprócz uszkodzeń doszła jeszcze usterka niskiego pedału sprzęgła - czyli właściwie brak sprzęgła, próbowałem poszukać tutaj na forum ale chyba nie za dobrze mi szło....

jak zdiagnozować co może być przyczyną - sprzęgło, pompa czy wsyprzęglik ??

pomocy
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 17, 2009 12:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 17, 2009 12:43   

może tu znajdziesz odpowiedź
http://forum.roverki.eu/v...ie+sprz%EAg%B3o
http://forum.roverki.eu/v...ie+sprz%EAg%B3o
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 17:43   

Raczej tarcza ciągnie na nitach. Tak było u mnie. Wysprzęglik sprawdzisz czy cieknie wkładając rękę pod skrzynię na łączeniu z silnikiem. Są tam dwa otwory. Jak padł wysprzęglik to będzie tam mokro.
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 14:49   

Skoro sprzęgło i R75 to mam pytanie.

Sprawa wygląda tak:

1. sprzęgło działa nieźle, tzn. można pojechać na 'półsprzęgle', nie ma problemu z wjechaniem na krewężnik albo jakiś podjazd bez rozpędu.

2. czasem, gdy sprzęgło jest 'zimne' czyli po postoju (chociaż nie tylko), przy zasprzęglaniu słychać wysokie buczenie - charakterystyczne dla tarcia

3. na jedynce i dwójce: trochę się rozpędzę i puszczę całkiem gaz słychać łoskot (bez względu na to czy wcisnę /wtedy mniej/ sprzęgło czy nie /wtedy bardziej/) - podkreślam tylko na '1' i '2', na wyższych biegach cacy.

4. sprawa dość nowa - jadę w korku na jedynce, ujechałem kilka metrów i trzeba się zatrzymać, dojeżdżam na jedynce i na sprzęgle i w momencie gdy auto ma się już zatrzymać do zera czuje małe szarpnięcie.

Co to maoże być?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 16:46   

Ślizga się jak depniesz mocniej? Tzn 5 bieg obroty poniżej 2000rpm.
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 19:18   

Nie ślizga się...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 21:19   

Spróbuj najpierw wymienić płyn w układzie. Polecam Dot4 Shella.
Co do buczenia może być słychać wysprzęglik, a dokładnie jego łożysko.
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 21:30   

To jest dość ciekawe, bo sprzęgło jest 'wysokie' nawet bardzo... a jednocześnie odnoszę wrażenie, że się niewysprzęgla do końca :???:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 21:43   

Czyli musi się ślizgać. Może to też złudzenie. Jak mi padało to brało już 2cm od góry. Po 2cm było już wysprzęglenie.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 11:11   

apples, chyba jednak nie. andrzej360, nie chcę być złym prorokiem, ale to może być dwumas.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 15:56   

Rowan dwumasa nie ma nic wspólnego z tym że mu nie wysprzęgla. Wymień płyn i odpowietrz. Koszt 18zł. i 15 min roboty. Rozebranie sprzęgła min. 300zł. Więc, chyba warto. :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 17:53   

andrzej360 napisał/a:
na jedynce i dwójce: trochę się rozpędzę i puszczę całkiem gaz słychać łoskot (bez względu na to czy wcisnę /wtedy mniej/ sprzęgło czy nie /wtedy bardziej/) - podkreślam tylko na '1' i '2', na wyższych biegach cacy.

4. sprawa dość nowa - jadę w korku na jedynce, ujechałem kilka metrów i trzeba się zatrzymać, dojeżdżam na jedynce i na sprzęgle i w momencie gdy auto ma się już zatrzymać do zera czuje małe szarpnięcie.

Wziąłem to pod uwagę :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 18:06   

Rowan miałem podobnie przed wymianą. Zwłaszcza słychać było przy częstym ruszaniu w korku. U mnie po rozebraniu sprzęgła twierdzę że to była luźna tarcza na nitach i delikatnie szumiące łożysko.
Z tym małym szarpnięciem to tak jest w dieslu. Nie przydusisz go jak benzyny. Jak za późno wciśniesz sprzęgło przy dojeżdżaniu z hamulcem to tak będzie. Duży moment obrotowy. Więc to raczej nie sprzęgło,a technika jazdy R75.
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 21:48   

apples napisał/a:
Więc to raczej nie sprzęgło,a technika jazdy R75.


Technika mi się nie pogorszyła, może być taka jak wcześniej a wcześniej nie było problemów. Na odpowietrzenie i uzupełnienie płynu już się umówiłem. Boją się jednak, że to koło dwumasowe - szczególnie ze względu na efekty na '1' i '2'. Rozpędzam się trochę i puszczam gaz (bez sprzęgła oczywiście) a tutaj rzęzi spod podłogi jak na oddziale gruźliczym.

Diesel czy nie diesel jak wciskam pedał sprzęgła do podłogi to ma się wysprzęglić i nie szarpać... :cry:
 
 
xytras 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2004
Posty: 56
Skąd: Wronki



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 08:27   

witam - chciałem poinformować iż problem został rozwiązany - wymieniony oring - ale teraz nie wiem czy na pompce czy na wysprzegliku - gosc mówił ze na wysprzegliku ale jak czytam forum to slysze ze aby sie do niego dobrac trzeba skrzynie rozlozyc ?? ? no ale coz sprzeglo smiga i narazie jest ok - dzieki za pomoc

no i z okazji korzystajac zycze wszystkim pogodnych i zdrowych Świąt
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 17:25   

Żeby dobrać się do wysprzęglik trzeba odpiąć skrzynię.
 
 
junior_uk 



Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 20
Skąd: jasienica rosielna

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 24, 2009 01:29   

xytras, Witam kolege mi jak sie zaczol robic niski pedal to oznaczalo powolny koniec pompy sprzegla ktora jest przy pedale i wymiana plynu byla skuteczna ale tylko na nie dlugi czas. Tak ze proponowal bym Ci powoli przymiezac do nowego sprzegla bo cie kiedys R75 zaskoczy na swiatlach jak zacznie ci powoli ruszac na wysprzeglonym biegu.Chociaz zyczy ci aby ten zabieg wytrzymal jak najdluzej. A jak bedziesz to robil to nie baw sie w oryginalna pompe tylko przero z BMW. Pozdrawiam WESOLYCH SWIAT :mrgreen:
 
 
 
gumus12 




Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: Bąkowice



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 17:33   pompka sprzegła

Witam. MAm probelm ze sprzeglem bierze od samego dołu . uzupelnilem plyn odpowietrzylem nadal do samo ... bardzo lekkie do polowy i pozniej topornie do samej ziemi ... wydaje mi sie ze to wina pompki bo wysprzeglik juz wymieniany... i teraz moje pytanie czy bylby ktos w stanie pomoc mi wymienic pompke na ta z BMW bo u mnie troche ciezko z narzedziami i umiejetnosciami :) najlepiej by bylo w opolskim badz dolnoslaskim... potrzebuje pilnie bo auto musi jezdzic a boje sie juz nim gdziekolwiek ruszac.
 
 
Baju 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 42
Skąd: Siemki



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 16:03   

Witam,

mam problem ze sprzęgłem,dwa tygodnie temu pedał brał mi tak nisko że nie dało się włączyć biegu,zajechałem do mechanika diagnoza cieknie pompka,uszczelnił pompkę,pojeździłem 2 tyg. i znowu to samo:(,pojechałem do niego z reklamacją powiedział że niemożliwe że znowu pompka,sprawdził i okazało się że pompka sucha, padła kolejna diagnoza mianowicie wysprzęglik cieknie ale on tego mi nie zrobi bo za dużo grzebania:(,dlatego mam prośbę o pomoc,przy wymianie wysprzęglika wymienić od razu sprzęgło?, dowiadywałem się w sklepie sprzęgło z LUK-a 600zł a wysprzęglik 850!!:(,znalazłem na allegro wysprzęglik za 350zł a AP tylko nie wiem dlaczego taki tani?? nie chce mi się wierzyć że w sklepie mają takie marże cenowe :shock: ...
Pozdrawiam.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 17:45   

Cytat:
przy wymianie wysprzęglika wymienić od razu sprzęgło?,
Myślę że tak. Tu masz jakie kupić aby nie przepłacać. http://forum.roverki.eu/v...p=414554#414554
Baju napisał/a:
(,znalazłem na allegro wysprzęglik za 350zł a AP tylko nie wiem dlaczego taki tani?? nie chce mi się wierzyć że w sklepie mają takie marże cenowe
Mają.
Wysprzęglik, pompka sprzęgła oraz tarcza z dociskiem w R75 montowane było oryginalnie firmy AP Driveline. Później wstawiali tarcze z dociskiem Valeo.

Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245 i http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pedał od sprzęgła - Pedał
Boncky Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Mar 18, 2017 21:09
longer86
Brak nowych postów [R75] pedał sprzęgła
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Mar 29, 2016 14:41
feldbahn75
Brak nowych postów [R75] Nakładka na pedał sprzęgła
remii Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lut 11, 2010 21:51
Gość
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
yaro38 Rover serii 75, MG ZT 63 Wto Paź 15, 2013 11:14
rafal3443
Brak nowych postów [ R75] opadający pedał sprzęgła
czarek236 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Kwi 04, 2016 17:12
christopher7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink