Wysłany: Czw Sty 06, 2011 18:42 [R220Ti coupe] Skrzynia do wymiany, problem z doborem innej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1993
Witam
Jak w temacie, mam problem ze skrzynią biegów w wspomnianym samochodzie. Z tego co czytałem na forum w tym modelu montowano jedynie skrzynie biegów z mechanizmem różnicowym typu TORSEN. Mój egzemplarz jest z 93r jednak z tego co widzę zastosowano w nim zwykły mechanizm różnicowy. Skrzynie bezwzględnie muszę wymienić bo .... yyy, powiedzmy że musiałem wyciągać ją z auta "na raty".
Poniżej wklejam zdjęcie dwóch mechanizmów różnicowych (znalezione gdzieś w necie). Ten mój jest taki sam jak ten na zdjęciu po prawej stronie.
Pytanie teraz, jaka skrzynia powinna być zamontowana w tym konkretnym egzemplarzu i jaką można inną łatwiej dostępną założyć ?
pozdr.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 06, 2011 18:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tego co wiem to dalej jest skrzynia PG1 jednak na pewno przy poszukiwaniach odpadaja raczej (nie jestem pewien i warto byloby to zweryfikowac u Mariusza z Wawy, PHJOWI lub u Gawina) te z ON bo tam sa inne przelozenia.
Dokopalem sie do czegos takie moze bedzie pomocne:
Dzięki za info.
Jeszcze pojawia się kolejny problem, mianowicie sprzęgło. W tym aucie zamontowane jest sprzęgło sterowane linką, natomiast w innych modelach sterowane jest hydraulicznie i taka skrzynia zapewne nie będzie pasować.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:41
Sterowanie linką było w wszystkich R200/400 kanciakach i w R200 tych nowszych. Jedyna różnica to chyba tylko ta łapa na zewnątrz i sposób jej napędzania, wnętrze skrzyni jest identyczne. W R200 coupe skrzynia z otwartym dyferencjałem była montowana tylko do silników 2.0 wolnossących (przy tym silniku torsen występował jako opcja i to przez bardzo krótki okres czasu) do silników z turbiną montowano wyłącznie skrzynię z torsenem.
Jeżeli planujesz wymianę skrzyni to najlepszym rozwiązaniem było by znalezienie skrzyni z nowszych egzemplarzy R620Ti lub R820Ti - (produkowane po '96). Tam już siedział torsen typu b - ponoć wytrzymalszy. Przełożenia będą bardzo podobne.
Jeżeli dobrze pamiętam to dwa pierwsze biegi i przełożenie główne są w skrzyniach od diesla identyczne jak u mnie w R600Ti , dodatkowo skrzynie te są tzw uprated - nieco inne łożyska niż w standardowych skrzyniach PG1 (zwłaszcza na walku wyjściowym)
Z tego co się dowiedziałem można łatwo przerobić skrzynie ze sprzęgłem hydraulicznym na sterowanie cięgnem. Jak narazie znalazłem jednego gościa na allegro co ma skrzynie do R620ti z 99r, woła za nią 750zł, ma też zwykłą skrzynię za 600zł. Wydaje mi się to trochę mało przystępną ceną.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 17:28
Jeśli skrzynia jest sprawna to cena 750pln nie jest jakaś tragiczna
Co do przerabiania skrzyni to jest to proste jak drut. zamienaisz tylko łapę (masz w starej skrzyni) i mocowanie linki (bo chyba gdzieś do skrzyni jest to przykręcone)
Wiesz, myślałem że to jest rozwiązane w jakiś bardziej cywilizowany sposób, jakiś wysprzęglik koło łożyska lub nawet z nim zintegrowany jak to robią inni producenci, a tu teraz widzę, że normalnie do tej dźwigni musi być przykręcony. Patrząc na te zdjęcia wydawało mi się, że do tej dźwigni też idzie linka. Mniejsza z tym.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Sty 17, 2011 15:37
Ale to jest bardziej cywilizowany sposób. Wymiana wysprzęglika trwa pół godziny razem z odpowietrzeniem. Pomyśl jak posiadacze 75 cieszyli by się z takiego rozwiązania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum