Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:13 [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ECT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
W związku z tym że na zimnym silniku mam problemy z jego uruchomieniem i dlatego podejrzewam że mogę mieć problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego silnika ECT.
Nasuwa się jednak pytanie - jeżeli mam prawidłowe wskazania temperatury płynu chłodzącego na IPK czy czujnik może być uszkodzony w taki sposób że podaje tylko błędne dane o temperaturze silnika potrzebne do rozruchu dla ECM?
Pytanie do posiadaczy CDT/CDTi. Czy po uruchomieniu zimnego silnika przy temperaturach poniżej 0°C macie podwyższone obroty silnika?
Wszystkie pozostałe podzespoły związane z rozruchem mam OK, więc proszę o pisanie w tym temacie tylko o ECT.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 13:15
Dzisiaj obserwowałem wskazówkę od temperatury płynu. Zauważyłem że nie podnosi się idealnie płynnie tylko delikatnie przeskakuje co jakiś czas. Powinna iść idealnie płynnie czy przeskakiwać co ileś stopni tak jak zmienia się rezystancja przedstawiona na zdjęciu http://forum.roverki.eu/v...p=188624#188624 ?
jupik [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 14:51
U mnie wskazówka też nie podnosi się płynnie tylko idzie jak by skokami,te skoki są minimalne.Ja mam benzyniaka ale myśle że to nie mam znaczenia
Analogowe wskazania wskaźnika temperatury to ściema. Zwróć uwagę, że w bardzo szerokim zakresie temperatur uznanych za optymalne dla silnika, wskazówka wskaźnika temperatury murem stoi w połowie skali i ani myśli drgnąć. Wynika to z tego, że nie ma ścisłej korelacji rezystancji czujnika temperatury ze wskazaniami wskaźnika temperatury. Wskaźnik pokazuje tylko interpretację otrzymanych danych z ECT przez ECM co nie jest zależnością liniową. Dodatkowo sam wskaźnik temperatury to silnik krokowy a ten z samej zasady działania nie może działać "idealnie płynnie"
Sprawdzić możesz, ale skoro diagnostyka w pkt. 7 pokazuje właściwą temperaturę w całym zakresie to czujnik jest OK a problemy z uruchomieniem są spowodowane czym innym.
Witam wszystkich.Mam pytanie,jaka powinna być temperatura plynu, bo u mnie diagnostyka wskazuje na rozgrzanym silmiku między 95'C a 99'C. narazie jest temperatura zewnętrzna na poziomie 10'C ale boje sie pomyśleć co będzie latem. Dziś zaobserwowałem ze wskaznik tempwratury płynu wskazywał temperature w normie a diagnostyka w ptk. 7- 105'C i włączył się wentylator, płyn świeży, poziom w normie, termostat nowy
witma ma pytanie dotyczące czujnika...
dziś zrobiłem test IPK jeśli chodzi o temperature silnika bo domyślam sie ze mam chyba walnięty czujnik temperatury i okazało sie ze pokazuje na
pozycji: _ _ 7.0
wartość: _ _ _ 087
przy dobrze nagrzanym silniku
ale sugerując sie postem: http://forum.roverki.eu/v...a+pok%B3adowego
wynika z teog ze ECM dostej sygnał ze temperaturta silnika wynosi 8,7C
najfgorsze jest to ze byłem na T4 i nic nie wyszło... komp bez zadnych usterek, a domyslam sie ze chyba przez ten czujnik silnik nie chce sie wkręcić na wyższe obroty bo ECM odczytuje ze nie jest zagrzany.......
poniżej daje zdjęci z testu....
i czy to 087 to oznacza 87C czy 8,7C jak to drugie to znaczy ze mam walnięty czujnik i musze go kupić
pozdrawaim
7 Temperature and Speed
7.0 Coolant/Engine temperature - changes every whole degree Centigrade. (eg: 021+ is 21°C)
7.1 Ambient/Outside temperature - changes every 0.5 degree Centigrade. (eg.125/130/135 is 12.5°/13.0°/13.5°C)
7.2 Engine speed / Current (RPM)
7.3 Vehicle speed / Current Speed (km/hour).
[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 18:12 ]
jezeli czujnik jest ok to juz nie wiem co moze być przyczyną braku możliwość wkrcenia sie pow 3800obr/ nim dodatkowo zauwazyłe ostatnio ze na zimnym silniku na 2 biegu jak przyśpieszam to zaczyna juz szarpac od 2000obr ale wkoncu wkreca sie do tych 3800.. hmm.. juz niewiem co jeszcze mam wyminic
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Jeżeli byleś na T4 i nie zobaczyli ci, jaka jest temperatura silnika to jakoś dziwnie jest - a więc może coś więcej też przeoczyli? Może z dopływem paliwa coś jest nie tak? Wtryski sprawdzili na T4?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum