Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Utłukł 2 pompy paliwa vp30 sterownik tłoczek bzyczenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Utłukł 2 pompy paliwa vp30 sterownik tłoczek bzyczenie
Autor Wiadomość
domzalowicz 



Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 14
Skąd: 09-400



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 20:48   [R45] Utłukł 2 pompy paliwa vp30 sterownik tłoczek bzyczenie
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam następujący problem z autem Rover 45 200r 2L itd. Auto miało już kiedyś regenerowaną pompe paliwową, co nie wiem, bo buraki nigdy nie powiedzą tylko kasę zabierają. Ostatnio samochód znów stanął. Wykluczamy głupie powody typu paliwo, filtr i inne ceregiele. Obejrzałem sterownik pompy, VP30, nie wygląda na spalony. Wkurzyłem się i żeby nie naprawiać znów tej pompy kupiłem drugą, z jeżdżącego auta. Zamontowałem, ustawiłem rozrząd itd. jak Bóg przykazał. Na włączonym zapłonie autko ochoczo tryskało ropą na rurkach do wtrysków – stara pompa tego nie robiła, jedynie nieustannie buczała przy włączonym zapłonie. Przystąpiłem do rozruchu, raz, drugi, trzeci i nic. Sprawdziłem świece paliwo, rozrząd ponownie, wszystko ok, więc zacząłem go chechłac długo na różne sposoby aż zapalił;] Pracował minimalnie nierówno, więc zgasiłem i na tym koniec, już nie odpalił, nowa pompa także przestała podawać ciśnienie, także słychać z niej już tylko bzyczenie ciągłe, a nie jak przy sprawnej przez chwile na początku.

I teraz, po tym wywodzie, który mam nadziej może jakoś ukierunkować, moje pytanie… what the !@!$#? Co jest nie tak z tym autem? Czy jest możliwość, że jest gdzieś zwarcie czy coś takiego i pali czy blokuje pompę? A może tylko ją zawiesiło? Co z tym zrobić? Przecież nie będę kupował następnej pompy i znów ryzykował jej uwalenia. Czekam na rady i pomoc. Dzieki! domzałow@wp.pl
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 19, 2011 20:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 20, 2011 14:38   

A dlaczego nowa pompę? Jakby było zwarcie to tylko sterownik się spali. Najlepiej podłączyć pod T4 i wtedy może coś będzie wiadomo. Mozna tez oddac pompę do warsztatu niech sprawdza czy sprawna.
 
 
domzalowicz 



Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 14
Skąd: 09-400



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 11:48   

kupilem nowa bo mialem okazje prawie za darmo wziąć. Sterownik w jednej jest ok, w drugiej napewno tez, ale slychać buczenie z dołu pompy...
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 12:32   

Kolego jeżeli przełożyłeś całą pompę, tzn. razem ze sterownikiem, to niestety lipa, sterownik musi być zsynchronizowny z ecu. Radzę przełożyć sam sterownik ze starej pompy i założyć na tą, i po porządnym odpowietrzeniu układu paliwowego próbować go odpalić. A wracając do spalonego sterownika, a dokładniej rzecz ujmując spalonego tranzystorka w jego wnętrzu, to bez otwarcia sterownika, nic nie zobaczysz.
 
 
domzalowicz 



Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 14
Skąd: 09-400



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 13:39   

Rozumiem, ze trzeba zdjąć pokrywę i dobrać się do środka, tak właśnie zrobiłem z moją starą pompą, ale sterownik nie jest spalony, także i to samo na 100% nie będzie przyczyną zaprzestania działania nowo kupionej. Dobra, synchronizacja sterownika, problemy z immo, wszystko ok, ale dlaczego przed odpaleniem na nowej pompie po przekręceniu zapłonu na "raz" dawał ciśnienie na wtryski, a po odpaleniu i zgaszeniu przestał podawać ciśnienie i buczy gdzieś z dołu.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 21, 2011 14:07   

a co z wiązką pompy? była sprawdzana?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 16:43   

immo nie jest problemem w tych pompach , bo ich nie ma , coś nie tak z pompą bo po przełożeniu całej pompy , nic nie trzeba stroić ani dopasowywać , jak wyszystko jest dobrze to musi chodzić.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 17:35   

PHJOWI napisał/a:
coś nie tak z pompą bo po przełożeniu całej pompy , nic nie trzeba stroić ani dopasowywać , jak wyszystko jest dobrze to musi chodzić.


Przerobione na R 25 kolegi, miał uwaloną pompę mechanicznie, po przełożeniu całej pompy razem ze sterownikiem, auto nie odpaliło, jak przełożyliśmy stary sterownik- auto zagadało od razu, więc czegoś tu nie rozumiem :bezradny:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 21, 2011 17:39   

Jugol, Phjowi ma racje pompa VP30 nie jest powiązana razem z IMMO jedynie sam ECU jest razem z IMMO powiązany. Bo jak ECU nie dostanie kodu od IMMO to nie odblokuje kabelka który poda styk do pompy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 17:41   

Remi55 napisał/a:
Jugol, Phjowi ma racje pompa VP30 nie jest powiązana razem z IMMO jedynie sam ECU jest razem z IMMO powiązany. Bo jak ECU nie dostanie kodu od IMMO to nie odblokuje kabelka który poda styk do pompy :wink:


...umiem czytać, nie piszę przecież o immo, tylko o samym sterowniku pompy- on był problemem.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 21, 2011 17:44   

Jugol, Pompy można normalnie swap'owac nic tam programować nie trzeba :wink:

Anglicy tez tak robią i dziwna ze sprawa u was z ta 25 :neutral: Moze nie była VP30 od Rovery tylko innego autka :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 17:49   

Remi55 napisał/a:
Jugol, Pompy można normalnie swap'owac nic tam programować nie trzeba :wink:

Anglicy tez tak robią i dziwna ze sprawa u was z ta 25 :neutral: Moze nie była VP30 od Rovery tylko innego autka :wink:


Pompa była od innej 25-ki, która była na chodzie w Anglii, niecałe 40tyś. mil autko miało zrobione, została przełożona do kumpla 25-ki i dupa, przełożyliśmy tylko sam sterownik z tej uwalonej mechanicznie i zagadała od razu- piszę jak było, więc to co pisze PHJOWI, jest dla mnie czymś nowym :hm:
 
 
domzalowicz 



Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 14
Skąd: 09-400



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 18:51   

Dziękuję za odpowiedzi, spróbuje jeszcze zrobic swapa samego sterownika. ale jeszcze raz chciałbym wrocic do początku bo pomimo waszych cennych rad nadal nie uzyskałem odpowiedzi na swoje pytania.

W skróci o poczatku:
1. rover zdechl podczas jazdy - nie odpalil juz pomimo drozności przewodow paliwowych,
2. pompa byla wczesniej juz jakos regenerowana, nie wiem co wiec pomyslalem ze jepsza inna niz znow robota tej.
3. kupilem pompe o identycznym numerze, niby dzialajacą, ale nie wiem jak bylo, natomiast wydaje się ze byla sprawna bo po przelozeniu dawala cisnienie na wtryski i nie buczala, jedno bzykniecie na poczatku i gotowa do odpalania, tak jak stara za czasów świetnosci.
4. zlozylem, odpowietrzylem i zaczalem chechlac
5. dlugo nie palila ale ale zaskakiwalo auto, wkoncu sie urochomilo, pochdzilo i zgasilem
6. przy ponownej probie juz niestety rozrusznik krecil ale auto nawet nie zaskakiwalo, wyskoczyl check, odkrecilem przewody od wtryskow, juz niestety paliwko nie tryskalo, pompa zaczela buczec, gdzies z okolic dolu, tak gdzie ida 2 przewody ze sterownika
7. rzucilem kluczami o silnik i napisalem tego posta

ciekawostka. wpialem sie przewodami w to "coś" do czego ida w/w kabelki, jakis nastawnik czy coś. podlaczym do baterii, slychac ze dziala, z podłaczonym tym zaworkiem pod aku jak krecilem to check gasl i zapalal sie, czyli jakby cos tam sie ustawialo odpowiednio na momenty, sugerowalo by to ze wlasnie sygnal ze sterownika nie dochodzi ale to samo mialem ze stara i tam sprawdzilem i ten felerny tranzystorek wyglada idealnie, ponadto nie wygląda na to aby byl wczesniej regenerowany, takze i w starej najprawdopodobniej nie byl on przyczyna.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 18:55   

Piszesz o tych dwóch kabelkach, które dochodzą do wtrysku sterującego ?? Może coś na tej małej kostce do wtrysku sterującego Ci nie łączy, potraktuj jakimś kontaktem i spróbuj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 400 '98]Cykający rozrusznik, bzyczenie pompy paliwa
yogi2006 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Gru 25, 2010 15:34
szoso
Brak nowych postów [R416]Problemy pompy paliwa
kadmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 09, 2013 17:02
kadmen
Brak nowych postów [R400] Wymiana pompy paliwa
MikeLD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Sty 30, 2009 09:21
Lechos
Brak nowych postów [R414] wężyki od pompy paliwa
Mati18 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Maj 16, 2013 20:53
Mati18
Brak nowych postów [R400] Przekaznik pompy paliwa
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Paź 16, 2017 20:57
bolec0000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink