Forum Klubu ROVERki.pl :: [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
Autor Wiadomość
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



  Wysłany: Nie Sty 23, 2011 00:03   [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: > 2006

Wiec posiadlem umiejetnosc wklejania zdjec (chyba) :razz: to chcialbym pokazac jak szybko i tanio mozna zdjagnozowac pompe paliwa w R25/45 z K-seria pod maska. Mialem wczesniej ciezko zapalajacego R25, wiadomo wszystko pod maska jest w miare dostepne i latwe do sprawdzenia, ale jesli przychodzi sprawdzic cisnienie paliwa to jest problem , zwykle trzeba dac zarobic mechanikowi ktory ma odpowiedni zestaw do tego.
Wiec potrzebny jest do tego cisnieniomierz hydrauliczny z koncowka 1/4 cala (w kazdym sklepie z hydraulika, skala min 6 bar.) mnie kosztowal 8€ i odpowiedni o-ring jako uszczelka. Trzeba odkrecic gorny przewod paliwowy co wchodzi do filtra paliwa i w jego miejsce wkrecic cisnieniomierz ( gwint jest taki sam) wkladajac o-ring jako uszczelke (nie zapomiec wyjac o-ringu po wszystkim) :razz:
Wyglada to tak.

To moja 45-tka cisnienie jak najbardziej oki. Pompa dobija na pierwszy rozduch prawie 6 bar. Podczas pracy silnika jest to ok 3 bar. (ale to wiem z danych tech. tym sposobem tego sie nie zmierzy).

A tu 25-tka , auto jak juz zapalilo wszystko bylo oki. Zero przerywania nawet przy niskim stanie paliwa. Cisnienie max. 1.7 bar. :shock: Po wymianie pompy wszystko bylo oki i jest do tej pory bo sprzedalem autko koledze z pracy. :wink:
Tym sposobem zmierzymy ile cisnienia pompa podaje po przekreceniu kluczyka. Bardzo pomocne w szukaniu przyczyny nie odpalania auta z rana lub po postoju. Wystarczy raz przekrecic kluczyk i dac pompie podbic cisnienie w ukladzie .Tu przyklad cisnieniomierza ktory bedzie oki , cena 14,90 zl :razz:
http://woda.com.pl/index....0-bar-gwint-1-4
Pozdr.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 23, 2011 00:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 23, 2011 15:10   

ale to wszystkie k mają w okolicach 6 bar? czy sa jakieś wyjątki?
swoją droga fajny pomysł :wink:
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Sty 23, 2011 15:34   

Harry napisał/a:
ale to wszystkie k mają w okolicach 6 bar? czy sa jakieś wyjątki?

Co do 25/45 jestem pewny, co do reszty nie. Mysle ze sprawna pompa powinna dac takie cisnienie. Po wymianie w R25 cisnienie wrocilo do wartosci ok 6 bar. Tylko pompa ktora zalozylem to byl orginal Walbro. Pompa wedlug danych technicznych wytwarza cisnienie ok 3 bar. Ale to mozna sprawdzic wpinajac specjalny zestaw do pomiaru cisnienia w uklad , zachowujac przeplyw w ukladzie. Tu jest to pomiar ile pompa moze max. wytworzyc cisnienia w zamknietym ukladzie czyli tak jak przy pierwszym przekreceniu kluczyka rano. Nie zbyt to konewncjonalne ,ale daje jasny obraz w jakim stanie jest pompa paliwa za ulamek ceny diagnostyki w warsztacie. Zeby auto odpalilo z rana pompa musi podbic cisnienie w ukladzie ktorym go nie ma po postoju, tym bardziej na zimno . Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series IDT]Diagnostyka problemow pompy wtryskowej VP30
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pią Kwi 13, 2018 09:12
mentos
Brak nowych postów [K series] Sposób na tańszą wymianę rolki paska wsomagania
ADI-mistrzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Czw Sty 10, 2013 20:10
grzesiek_st
Brak nowych postów [K series] Wymiana rolki napinającej pasek pompy wspomagania
rov987 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pon Lut 28, 2011 16:23
hudy23_1985
Brak nowych postów [K series] wyciek płynu chłodzącego z okolic pompy oleju
PTE Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 16 Sro Paź 27, 2010 09:48
PTE
Brak nowych postów [L-series] Wymiana uszczelki pompy oleju a demontaż miski ol
mustek3 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Wto Mar 21, 2017 10:26
mustek3



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink