Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 SD] Zatankowałem benzyny do diesla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 SD] Zatankowałem benzyny do diesla
Autor Wiadomość
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 14:23   [220 SD] Zatankowałem benzyny do diesla
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Miałem w baku ok 5-10 litrów ropy, zalałem 6 litrów benzyny po czym odpaliłem i zgasiłem samochód bo poczułem, że coś jest nie tak. Zalałem 16 litrów ropy i przyjechałem do domu. Po drodze zaświeciła sie kontrolka check engine i nie chce zgasnąć. Samochód ma mało siły, a gdy odpalam trzęsie go. Co z tym zrobić?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 15, 2011 14:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 14:26   

O kurde, chłopie po co go odpalałeś ponownie. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 14:42   

rovek, Trzeba było zalać już do pełna ropy to nic by się nie stało :wink: Oby tylko pompy wtryskowej nie zatarło bo benzyna nie smaruje. Ale jak nie jechałeś długo na benzynie to nie wiele się powinno dziać. ja np lałem w zimie na 1/4 baku 5litrow benzyny i autko jechało jak trzeba i miałem tez 220 SD :wink:

Ja bym spróbował podłączyć wężyk od razu do banki z ropa przed gruszka i przepalić trochę silnik ropa. Potem zalać auto do plena ropa i gruszka przepompować trochę tej mieszanki do innej banki aż poleci ropa i powinno być ok :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 15:22   

A Gdybym spuścił całą tą mieszanke i zalał czystej ropy do baku? Którędy spuścić? Nigdy w samochodach tego nie robiłem

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 15:22 ]
Remi55, mówiąc o gruszce co masz na myśli?
 
 
chrust 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: miechucino



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 15:38   

Gruszka to taka gumowa pompka przed filtrem paliwa :)
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 15:51   

Wystarczy odpiąć wężyk przed gruszką i wsadzić w bańkę? Czy jakoś wcześniej do przewodów trzeba podpiąć?
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 16:23   

rovek, A zatankuj do pełna sobie ropy aż pod korek i potem odepnij wężyk co idzie od gruszki do filtra i przepompuj gruszka paliwo trochę do banki ok 1-2litry. I potem zamontuj wszystko z powrotem i ma być ok nic się nie powinno dziać.

A jak przekręcisz kluczyk na pozycje II to check gaśnie po chwili czy się już świeci cały czas ? Czy dopiero po odpaleniu auta się świeci cały czas??
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 16:31   

rovek, skombinuj sobie silniczek od spryskiwaczy 12V/24V, ja taki mam i spuszczam nim paliwo podłączając go do akumulatora, odłączam przewód od filtra i jazda
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 18:46   

Remi55, kiedy przekręcę na II zapalają się kontrolki, łącznie z check engine, gdy odpale gasnie i po chwili na nowo sie zapala i już tak zostaje. Spróbuje tak jak mówisz. Zatankuje do pełna i z litr wypompuje. Oby pomogło.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 18:45 ]
Więc tak. Zalałem 3/4 baku, po czym za gruszką podłączyłem przewód do karnistra i przepaliłem samochód. Potem przez gruszkę zdoiłem około litr i podłączyłem przewód. Odpaliłem, pochodził troche i zrobiłem jazdę próbną, jeździ lepiej niż po wlaniu ale jeszcze nie tak jak powinien, troche do normalności brakuje. Check engine już sie nie zapala, myślę że po wyjeżdżeniu tego miksu i zatankowaniu świeżego paliwa wszystko powinno sie unormować.
Mam jeszcze pytanie co do check engine, dlaczego sie zapaliło? Jest jakiś czujnik gęstości paliwa czy coś źle działało? Komputer mógł wykryć złe spalanie czy może pompa mogła sobie nie radzić?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 19:54   

Jasne ze powinno byc OK.
Jak wyjeździsz paliwo to przed zatankowaniem zapytaj się na stacji o preparat do czyszczenia wtryskiwaczy.
Warto by było po takiej akcji to zrobić.
Wlej go i zatankuj do pelna i będzie OK.
Ja tak załatwiłem mikrociągniczek - byl diesel a facet na stacji był przekonany że na benzynę to chodzi.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 16, 2011 02:42   

rovek, raczej jakiś błąd był z pierwszego wtryskiwacza ze zła mieszanka paliwa i komputer się włączył w tryb awaryjny.

Ja tak miałem jak mi się parafina wytraciła i za mało ropy do silnika dochodziło. :wink: Wyjeździsz bak i będzie dobrze myślę :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
frediwzl 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 56
Skąd: Lubin

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 16, 2011 13:05   

Przykra sprawa. Ja zawsze myślałem że benzyna i diesel mają inne wejścia na pistolet że za nic w świecie się nie zatankuje benzyny do diesla lub odwrotnie. Takie sytuacje znałem tylko z legend miejskich. Współczuje. Trochę OT
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 13:23   

Remi55 napisał/a:
Wyjeździsz bak i będzie dobrze myślę

Powinno byc dobrze, ten diesel to stara konstrukcja nie tak bardzo wrazliwa na takie pomylki, do pewnego stopnia oczywiscie.
Remi55 napisał/a:
Trzeba było zalać już do pełna ropy to nic by się nie stało

Wlasnie ,szkoda ze nie zalales do pelna. Pozdr.
SyntaX napisał/a:
Jak wyjeździsz paliwo to przed zatankowaniem zapytaj się na stacji o preparat do czyszczenia wtryskiwaczy.
Warto by było po takiej akcji to zrobić.

Moze i tak, ale benzyna ma lepsze wlasciwosci czyszczase niz butelka tego preparatu bazujacego glownie na nafcie, mysle ze kolega niechcacy juz sobie porzadnie wyczyscil wtryskiwacze :razz:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 14:08   

frediwzl napisał/a:
Przykra sprawa. Ja zawsze myślałem że benzyna i diesel mają inne wejścia na pistolet że za nic w świecie się nie zatankuje benzyny do diesla lub odwrotnie. Takie sytuacje znałem tylko z legend miejskich. Współczuje. Trochę OT


Pistoletu z diesla nie wlozysz do benzyny. Za to benzyne nalejesz do diesla - poza tym ludzie czesto tak robia w zimie i to specjalnie, a nie przez przypadek ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 16, 2011 14:15   

xtek, Choć mi się nawet udało kiedyś zalać Berlingo w benzynie Dieselm, nie chciał wejść pistolet to bardziej z góry lałem :wink: Bo 5litrach się kapnąłem ze pisze gasoline only :mrgreen:

ale się nic nie stało zalałem potem do pełna benzyny i autko jechało :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 15:24   

Remi55 napisał/a:
xtek, Choć mi się nawet udało kiedyś zalać Berlingo w benzynie Dieselm, nie chciał wejść pistolet to bardziej z góry lałem :wink: Bo 5litrach się kapnąłem ze pisze gasoline only :mrgreen:

ale się nic nie stało zalałem potem do pełna benzyny i autko jechało :wink:


bo w tym przypdaku raczej nic sie ni stanie, poza tym ze nie odpali.

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 15:24 ]
moj kolega pomylil kiedys i nalal etyliny do diesla. skapowala sie dopiero jak nierowno chodzil i zle odpalal i kontrolka byla. dolal ON, ale juz bylo za pozno. swiece zarowe sie zapiekly(z aluminium bloku), zawory troche powypalaly, listwa wtryskowa to wymiany i cos tam jeszcze, pompa nie pamietam- czy czyszczenie czy wymiana. w kazdym razie koszty powyzej 4tys.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
eva. 



Dołączyła: 07 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: GRD



Wysłany: Sro Sty 26, 2011 15:20   

moj kolega tez zalał do rovera45, benzyny z 20litrów a w baku miał resztki ropy i się kapnał dopiero jak mu po 500m auto zgasło i jeszcze próbował palić,póniej nie szło paliwa spuscić bo tam w baku jakaś blokada jest i mechanik nie umiał sie dostać inaczej do tego i musiał odkrecać bak,tak właśnie chyba było bo juz nie pamiętam.I co przepłukał te przewody,zmienił filtr i normalnie sobie auto jeździ.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 16:12   

eva. napisał/a:
mechanik nie umiał sie dostać inaczej do tego i musiał odkrecać bak

słabo kumaty mechanik, odkręca się przewód paliwowy z filtra i się spuszcza pompką elektryczną od spryskiwaczy, paliwo leci do bańki a my w tym czasie pijemy sobie kawkę
spuszczałem w ten sposób u siebie parę razy i raz w Mazdzie Premacy
 
 
eva. 



Dołączyła: 07 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: GRD



Wysłany: Sro Sty 26, 2011 16:33   

no słabo kumaty bo 2 dni mu to zajęło ale był najbliżej miesca w którym stało auto:)
może się uczy dopiero,ale już chyba nie skorzystamy z jego usług.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 18:55   

Ja dodam ze baku nie musiał wykręcać wystarczyło poluzować niżej baku gumowe łączniki metalowych przewód paliwa i sie tam podpina waz i leci na grawitacji z baku jak autko stoi na podnośniku :razz:

Ja tak spuszczałem 30l z 220 po wypadku :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220sd] Zbiornik paliwa z benzyny do diesla
kurek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Gru 26, 2012 13:17
kurek
Brak nowych postów [R214i] Twarda praca silnika, coś jak mix diesla i benzyny
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Cze 30, 2011 23:27
maciek75
Brak nowych postów [R220 SDI 97r] Zatankowałem "chrzczoną" ropę... sz
korzen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Lip 24, 2010 14:14
Ruslan
Brak nowych postów [R 200] Wyciek benzyny
Fafnoscie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 04, 2011 12:55
PTE
Brak nowych postów [R 214 SI] zabrakło benzyny
hudy23_1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Mar 21, 2011 11:25
rovek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink