Witam, nie wiele moglem znaleźć na ten temat w forum
Chodzi mi o oil catch tank, bo mi kurcze tak brudzi już dolot ze az olej wycieka i przewody od Intercoolera tez juz po paru miesiącach nie wyglądają za czyste tylko są w oleju
Wiec znalazłem przez google wiele konstrukcji, bo kupować nie chce bo większość oferowanych ma bardzo małe średnice na zaczep węzy lu drogie jak piernik a sposób banalny.
A te waz od odpowietrzenia zaworów przy L-seri czyli R Diesel ma 19mm
A tych z otwartym systemem tez nie chce po podciśnienie jest ważne i ten wentyl od odmy ma jakaś swoja funkcje
Nie wiem jak jest w L-serii ale u mnie z odpięta odmą silnik dziwnie pracował. Poza tym - wyparowania oleju są wysoce kancerogenne i lepiej aby je wracać do dopalenia (filtr zatrzyma cały syf)
mathew, Nie ze nie robiłem tylko nie robiłem innego konceptu na catch-tanka No ja tego jak na razie już nie mam bo nie robiłem tego jeszcze w 45
[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 23:01 ]
Witam pojawił się nowy tani pomysł na bardzo dobry separator oleju.
Wielkie dzięki dla Raptile za podrzucenie pomysłu
Otóż ze pierwszym zbiorniczek był jak dla mnie za duży a teraz śmigam na "wezu pod auto" czyli bez odmy. Ale ze jednak czasem czuje opary w kabinie, oraz paruje mi auto na światłach, pomyślałem czemu nie wrócić z powrotem ale z ulepszeniem serii
Separator pochodzi od Lublina albo był również montowany w Land Rover 300. Jedyna różnica od Lublina jest rozbieralny i tańszy
Cały separator kosztuje 46zl i wygląda tak:
i tak w środku:
Dalszy plus jest taki ze ma dokładny rozmiar na węzę, oraz wyjście na syf który zostaje.
Pod niebieski O-Ring wpinamy waz idący od klawiatury , pod górny koniec waz do tej czarnej rury co prowadzi do Turbiny.
A na samy spodzie mocujemy mniejszy wężyk do jakiegoś zbiornika. Ważne jest to żeby było wszystko szczelne, bo w środku jest membrana która się zamyka jak Turbo za bardzo zasysa, tak jak w orig. odmie
Aha, i co jeszcze. Nigdy nie myjcie odmy Nitro
Niestety membran się potem rozpada.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ok, jestem na etapie wymiany rury IC i pomyslalem, ze aby przezyla dluzej tzreba cos zrobic z oil catch tankiem, bo torche mi sie oleju zbiera, nei rzyga za mocno, ale przez dluzszy czas sie nazbeira i to wykonczy znow rure.
Prosze zatem o info , czy latacie na tej odmie ?
co podpinaliscie jako zbiornik lapiacy olej ?
czym sie rozni ten separator od naszej standardowej odmy - tylko wyjsciem na zbiornik ? moment otwierania i zamykania jest regulowany w ten sam sposob - praca membrany ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zamowione separatory teraz mam dylemat co za zbiornik zamontowac, bo w kmorze bedzie goraco i zwyklego plastiku sie boje. Myslalem o takiej metalowej buteleczce co powyzej byla.
Macie jakies miejscowki na to w R25/ZR-e ?
Tylko zastanawia mnie czy zrobic butelke na stale i rurke spustowa, czy moze butelke czyscic co jakies 2 miesiace ?
Kto latal i ma doswiadczenie ile u nas tego oleju sie zbiera w zbiorniczku. Na forum audi chlopak pisal ze u niego ok 50ml co 4 tankowania, wiec dramatu by nie bylo... czyszczenie to jakies 5 min na jedna sztuke , wiec przezyje, jezeli ma to pomoc, zeby dodlot byl suchy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
maniaq, Zależy w jakiej kondycji silnik ALe ja pamietam z 220 ze mi co jakieś 10.000km to tak było może 50 do 100ml nie więcej wiec dużej butli nie trzeba będzie Ja tego nowego cuda jeszcze nie zainstalowałem bo brak czasu dla Rovera Tez nie wiem co użyć na zbiorniczek spustowy
Ale chyba zrobię tak ze dam wężyka przezroczystego tak z 1m i na końcu kranik mały i tyle i będę to spuszczał do razu przy wymianie oleju
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja niezalezni od ilosci chialbym miec pojemnik,bo nie chce mi sie wierzyc , ze w wezyk bedzie spokojnie splywac, bo to musi splywac grawitacyjnie, a dwa, ze wezyk sam w sobie nawet na dlugosci metra ma mocno ograniczona pojemnosc Ale uspokoiles mnie z ta iloscia oleju, wiec nie bede szalal, zobacze jak to u mnie bedzie
Wyglada tak, ze zeby separator od lublina wszedl wogole w miejsce odmy, to musialem odciac metalowe mocowanie. Ale teraz - niebieski oring idzie w waz od gory silnika, a drugi kruciec wchodzi do przedwodu od gornego IC. I teraz kolejne problemy. Mocowanie na kroccu przy oringu ma krotka koncowke, wiec odcialem ogranicznik by moc nasunac dalej wezyk i dobrze opaska zacisnac. Zbiorniczek separatora siedzi dosc ciasjo pomiedzy innymi przewodami, dalem narazie kilkanasice cm przewodu przezroczystego, zeby zobaczyc wogole czy i ile bedzie tego oleju splywac, jezdze narazie krotkie dystanse, wiec nic mu sie nie powinno stac, bo bede kontrolowal sytuacje
Teraz pytania, bo nie jestem pewien polaczen czy dobrymi stronami polaczylem. Zrobie zdjecie jak to upchniete jest w komorze to bedzie latwiej dyskutowac, bo zastnawiam sie czy ten separator moglby byc nieco wyzej ? latwiej byloby go zamocowac i dojsc do niego, a nie od dolu grzebac ... nie mam kanalu , wiec ciezko bedzie to robic, zwlaszcza zima
Dzis pierwsze jazdy testowe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
maniaq, Zamontować go możesz gdzie tobie pasuje nie musi być na samym dole może być tez gdzieś u góry nawet na ścianie grodziowej Tam gdzie będziesz miał dobry dostęp i miejsce na niego
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Wolalem zamontowac w ori miejscu, bo weze tak pasowaly, a sam nie mialem czasu dokupic wezaolejoodpornego. Narazie mam na koncu gruby waz zaslepiony jako zborniczek, po kilkuset km polecialo moze ze 2 krople ale dziala , zobaczymy jak sie ulozy i ile w dolocie bedzie oleju
Dla chcacych zaadoptowac to do R25/MG ZR idt podpowiem, ze zeby sobie separator wisial w ori miejscu musimy odciac metalowa tulejke - mocowanie - ktore nam bedzie zbedne. Poniewaz koniec z niebieskim oringiem ma b krotki kruciec przez ogranicznik w ksztalcie ) na kruccu, to ten ogracznicznik odcialem waz wchodzi przez to dalej i mozna go lepiej skrecic - czuje sie pewniej teraz
Drugi kruciec bez oringu jest nieco za dlugi do ZR-a bo sie pozniej puszka ciezko miesci i dotyka innych przewodow - najgorsze ze dotyka metalowej rury od gornej rury IC. Wiec skrocilem ten krociec o dlugosc ok 5 mm za garbem do zaciskania opasek wchodzi przez to glebiej separator i niczego nie dotyka tylko ladnie zamocowany jest na przewodach
zdjecia z kom O_o mam stara nokie i tryb macro w niej nie istnieje, ale mam nadzieje ze wyraznie opisalem co i jak
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 12:04 Nowy catch tank :D
maniaq, Trzeba się było moich fot powyzej posłużyć bo masakra nie dobrze mi się robi jak za długo się na nie patrze Tak ten metalowy króciec przy niebieskim O-ringu trzeba będzie wyciąć bo mi tez to wadziło i dobrze waz nie najdzie
Ciekawe czy gdzieś istnieją węzę przezroczyste odporne na olej, takie by tam założył i by widział czy działa wszystko jak trzeba
[ Dodano: Pon Paź 24, 2011 23:55 ]
Musze jutro może foty porobić bo mam już ten separator założony z 2 tygodnie Dostęp mam bardzo łatwy bo mi wisi dosłownie nad silnikiem
[ Dodano: Wto Paź 25, 2011 13:03 ]
i tak to wygląda u mnie
Tutaj widać przezroczysty wężyk gdzie ma się olej zbierać Ale zauważyłem ze coś śruba nie siedzi na końcu mocno bo mam wyciek i nie zbieram mi się w wężyku
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum