Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Si 2.0] Wymiana tarcz hamulcowych (przód)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Si 2.0] Wymiana tarcz hamulcowych (przód)
Autor Wiadomość
cage 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 00:03   [R620Si 2.0] Wymiana tarcz hamulcowych (przód)

Witam,

Podczas ostatniej wymiany klocków mechanik zapowiedział że następnym razem komplet do wymiany. Patrząc na ich stan i skuteczność hamowania - zdecydowanie się z nim zgadzam. Szczególnie latem był ból, gdy jedno ostrzejsze hamowanie i skuteczność diametralnie spadała.

Szukam obecnie tarcz i klocków, zaciski i łożyska zostają - mechanik sobie poradzi.

Pierwsza myśl: Jak zmieniać, to już na nawiercane... jest sens? Może lepiej zwykłe wentylowane, ale solidnej firmy? Oszczędny płaci 2 razy więc szukam czegoś przyzwoitego w rozsądnej cenie Wpadły mi w oko takie oto tarcze:

ZIMMERMAN (Firma polecana w jednym z archiwalnych postów)
TARCZE ZIMMERMANN ROVER 600 (nawiercane)

Może lepiej zakupić wentylowane + dobre klocki, np EBC Green Stuff?
TARCZE ZIMMERMANN ROVER 600 (wentylowane)

Nie mam zapędów do przerabiania mojej 600tki w sportowe auto, ale mocniejsze hamulce są zdecydowanie potrzebne - tarcze wymienić muszę. Będę wdzięczny za opinie i komentarze.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 28, 2011 00:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 07:11   

jesli jezdzisz normalnie tzn praca dom sklep itd to nie ma co kombinowac, z tego co ja wiem to tarcze gego tupu sa typowo sportowymi wiec i klocki musialbys miec lepsze a za tym idzie twardsze a te znowu potrzebuja porzadnie sie nagrzac by sie sprawdzily wiec to wszystko nie ma sensu przy normalnej jezdzie

zobacz www.tomateam.pl i kup sobie porzadne normalne tarcze i klocki a bedziesz zadowolony :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tomason 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 07:26   

I twarde chyba zaraz beda piszczec :) z tego co wiem
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 07:28   

Zwykłe twarde tarcze + miękkie klocki.
Przykładowo tarcza TRW, klocek Ferrodo.

Taki zestaw stosuję prawie 5 lat. Tarcze przez ten czas nie zmieniane, nie piszczą, dobrze hamują.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 07:39   

tomason, troche smaru miedzianego i nie powinny oczywiscie nie na klocek tylko z drugiej strony, jest jeszcze cos takiego jak klocki miedziano - weglowe, w F1 stosuja weglowe ale te dluuuuuuugo sie nagrzewaja a te miedziano-weglowe to sporowy kompromis pomiedzy sport a normalna droga (ale tez sportowa)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 09:34   

U siebie mam zwykłe tarcze Zimmermann.
Hamuje to skutecznie z klockami Mintex od samego początku. Nic nie musi się nagrzewać. Nic nie piszczy. Jest lepiej niż miałem poprzednio.

Jeśli masz zamiar lepiej hamować to zmień zaciski przednie pod tarcze 282mm. Skuteczność powinna się poprawić.

cage napisał/a:
Szczególnie latem był ból, gdy jedno ostrzejsze hamowanie i skuteczność diametralnie spadała.

A plyn hamulcowy kiedy wymieniany? Bardzo często to on jest przyczyną takiej przypadłości.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
cage 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 10:39   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, wyleczyłem się z nawiercanych wynalazków. Jeżdzę głownie po mieście, ale dość dynamicznie i z obecnymi hamulcami to tylko kwestia czasu aż skasuję komuś tył a tego bym bardzo chciał uniknąć. Do pracy nie mam daleko więc czekanie aż się tarcze i klocki nagrzeją nie miało by sensu. Przekonał mnie za to pomysł na większą tarczę:

Tarcze hamulcowe (2 szt.) oś przednia (282mm.) Lucas-TRW

Pozostaje kwestia zacisków do tych tarcz i tutaj mnie troszkę cena zabolała, bo z tego co szukałem to koszt około 400PLN za komplet – może źle szukam, albo powiniem poszukać używanych?

edit: Zauważyłem taki dopisek: "UWAGA!!! Wersje 1.8 i 2.0 tylko w wersji z automtyczną skrzynią biegów." - to rzeczywiście ma aż takie znaczenie?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 10:57   

cage napisał/a:
Pozostaje kwestia zacisków do tych tarcz i tutaj mnie troszkę cena zabolała, bo z tego co szukałem to koszt około 400PLN za komplet – może źle szukam, albo powiniem poszukać używanych?


Używane mam na sprzedaż jednotłoczkowe za połowę tego ;) Kupiłem dla siebie ale mam już teraz dwutłoczkowe.

Tak ma to znaczenie. Bo automaty miały 282mm a maualne 262mm.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:50   

cage napisał/a:
edit: Zauważyłem taki dopisek: "UWAGA!!! Wersje 1.8 i 2.0 tylko w wersji z automtyczną skrzynią biegów." - to rzeczywiście ma aż takie znaczenie?
Jeśli nie zmienisz zacisków to ma znaczenie, bo w tych R600 tarcze 282mm występowały tylko w przypadku skrzyni automatycznej.

Jeśli planujesz zmianę zacisków to dopisek ten nie ma znaczenia.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 31, 2011 00:51   

Witam, co do tarcz to ja niebawem biorę się za wymianę, póki co kompletuje to co potrzebne, przy zakupie kieruję się przede wszystkim ceną, ale i też jakością oraz ogólną opinią, bo jakiś NO NAME chińskich nigdy bym nie kupił ;) , właśnie zakupiłem tarcze ATM MIKODA GT nacinane i nawiercane 282mm dokładnie te http://allegro.pl/tarcze-...1430078755.html nie zdecydowałem się jeszcze na klocki, ale prawdopodobnie będą to któreś z tych Lucas/TRW, EBC, ATE, Bendix, Mintex, nie jestem aż tak wymagający i nie jeżdżę jak szaleniec, ale cenię sobie bezpieczeństwo a dobre heble to podstawa, myślę że taki zestaw to kompromis cena/jakość/skuteczność hamowania.

cage, jeśli interesuje cię montaż tarcz 282mm to musisz zaopatrzyć się w jarzma od wersji Automat lub 623, 620Ti (turbo), Accord, zaciski są te same dla wszystkich wersji 600, różnica jest w jarzmach, które są większe by zmieścić większą tarczę 282mm a co za tym idzie, także większe klocki (klocki osadzone są w jarzmach, zacisk i jarzmo to osobne elementy a nie całość), niema potrzeby kupować kpl zacisków, już lepiej swoje stare zregenerować, wystarczy dokupić większe jarzma i można montować większe tarcze, ja dokupiłem jarzma za 40zł! z anglika w wersji Automat, oczywiście klocki też trzeba większe do tarcz 282mm, ot tyle.

co do klocków to ja się chyba zdecyduję na Mintex http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1449
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
cage 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 12:27   Sukces!

Dziękuję wszystkim za pomoc i porady (szczególnie dotyczące zacisków i potrzeby wymiany samych jarzm – oszczędność ~300 PLN). Zamykając wątek, chciałem zakomunikować że nowe tarcze już od kilku tygodni pięknie się sprawują. Siła hamowania znaczenie się zwiększyła i co najważniejsze – nie maleje po nagrzaniu tarcz. Poniżej dla potomnych informacja ile mnie ta przyjemność wyniosła.

80 PLN – Jarzma zacisków od R600 w automacie pod tarcze 282mm
294 PLN – Tarcze MIKODA 0809 GT (Nawiercane, Nacinane)
130 PLN – Klocki (nie pamiętam producenta)
180 PLN – Robocizna ~3h

RAZEM: 684 PLN

Może się wydawać, że 180PLN to sporo za taką robotę i zgodziłbym się z tym, gdyby nie fakt, że mechanik zrobił to bez potrzeby wymiany łożysk. Wymagało to odpięcia zawieszenia i uzycia prasy a następnie wielkiego młota do zdjęcia starych tarcz. Dokładnia tak jak na tej instrukcji: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185020. Biorąc pod uwagę cenę nowych łożysk, z przyjemnością zapłaciłem 180PLN z możliwością patrzenia na ręce :)

PODSUMOWANIE:
    + Zdecydowana poprawa skuteczności hamowania (szczególnie odczuwalna przy większych prędkościach)
    + Nawiercenia i nacięcia na tarczach sprawiają, że nawet gdy się mocno rozgrzeją nie tracą swoich właściwości
    + Możliwość wymiany samych jarzm bez potrzeby inwestowania w nowe zaciski
    - Skomplikowana (kosztowna) wymiana
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 13:08   

Cytat:
zaciski są te same dla wszystkich wersji 600

A jednak jest tak jak kiedyś pisałem. Zaciski są inne:

Niby różnica kosmetyczna ale wydaje mi się że nie jest ona bez znaczenia.
Jak widać od razu zęby w zacisku które mają dociskać klocek do tarczy w zacisku z 262mm są krótsze.
Ciekawe jak klocek będzie wyglądał jak zrobicie ładnych kilka tys. km. Mam obiekcje co do tego czy będzie równo się zużywał. No ale to wyjdzie w praniu. Chętnie bym zobaczył cage, foto Twojego klocka jak już będą mocno zużyte.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
cage 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 13:47   

Nie ma sprawy. Radość z nowych tarcz sprawia, że nie powinieneś zbyt długo czekać na zdjęcie :)
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 14:38   

greg-si, w RH600 był system Lucas i Nissin, te zaciski z Nissin są nieco inne, po prostu inaczej wyglądają niż te z Lucas, montaż jest taki sam, różnice widziałem tylko w samym wyglądzie zacisków oraz montażu klocków, w Nissin blaszki ustalające/montażowe klocki są inne niż w Lucas, natomiast klocki jeśli chodzi o rozmiar to na 99% są takie same i w Nissin i w Lucas.

Gratuluję cage udanego swapa na 282mm, wiedziałem, że jak facet kumaty to sobie poradzi, bo po co wydawać kasę na zaciski jak wystarczy tylko jarzma. Pzdr
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 15:07   

zuber84cool, ja pokazałem fotkę zacisku Lucas.
Miałem zacisk lucas, nissin jednotłoczkowy i dwutłoczkowy. Wszystkie miały takie same jarzmo. Oczywiście mowa o 282mm.
Tutaj fotki zacisku Lucas:

A tutaj Nissin:

Co z tego że klocki są takie same? Widać wyraźnie że zacisk różni się bardzo istotną rzeczą. Otóż miejsce które dociska klocek jest mniejsze. Nie wiem czy to jakoś wpłynie na zużycie tego klocka ale wydaje mi się że tak. A jeśli wpłynie na zużycie to i w późniejszym czasie na hamowanie i nie daj Boże bezpieczeństwo.
Może od strony tłoczka też tak jest że tłoczek nie dociska klocka całą powierzchnią? Nie wiem. Głośno myślę. Wydaje mi się że lepiej kupić zaciski z jarzmem niż same jarzma. Tym bardziej że różnica w cenie nie jest wielka.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 15:24   

greg-si, ale co ty chcesz sprzedać te zaciski czy co? fakt te zęby dociskające klocek są dłuższe, ale sama budowa zacisku jest taka sama tak i przy tarczach 282 i 262, a czy wpłynie to jakoś na zużycie klocków? trudno powiedzieć, różnica kosmetyczna, oczywiste że klocek pod tarcze 282 jest też szerszy, jednak te "zęby" dobrze dociskają klocek i nie widać nic złego w ich działaniu i zużyciu.

Teraz tak patrzę i kolego cage kupił niewłaściwe klocki...
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
Ostatnio zmieniony przez zuber84cool Pon Kwi 04, 2011 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 15:31   

zuber84cool napisał/a:
greg-si, ale co ty chcesz sprzedać te zaciski czy co?

Już dawno ich nie mam.

zuber84cool napisał/a:
różnica kosmetyczna

Według mnie nie kosmetyczna bo z jakiegoś powodu ta zmiana zaistniała. Myślisz że firmy bawiłyby się w produkcję dwóch różnych modeli tak o bo im się podoba?
Wy to użytkujecie i ewentualne problemy Wy będziecie mieli nie ja.
Jakby co to piszcie jak ten klocek będzie wyglądał jak już będzie mocno zużyty. Jestem ciekaw.
Pozdro
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 15:32   

Teraz tak patrzę i kolego cage kupił niewłaściwe klocki... te klocki są od wersji z tarczami 282 ale USA accord Aerodeck itp. klocki z wersji Rh600 Automat, 2.3 czy accord CC7, 2.3 są szersze :neutral: .
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
cage 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 16:04   

Właśnie miałem o to zapytać, bo to pierwsza rzecz na którą zwrócił uwagę mechanik. Sam nawet zamówił dwa różne, ale dobierał do modelu tarczy. Czy rozsądnie, tego nie wiem.

W sklepie się zapierali że innych nie ma i już, bo nie będą pasować.

Mógłbyś mnie nieco bardziej naprowadzić na to jakich szukać (np. Link do konkretnego modelu z wymiarami)? I czy myślisz, że powinienem je zmienić od razu czy mogę zaczekać aż te dokończą swój żywot? Tarcza nie powinna się aż tak zetrzeć, aby szerszy klocek sprawiał problemy.

edit: Tak oglądam zdjęcia i widzę że część "dociskająca klocek" jest krótsza, więc sam jestem ciekaw jak będzie się zachowywał. W takim wypadku byłoby rozsądnie zostawić jak jest, jedynie szkoda powierzchni tarcia. Z drugiej strony zastanawiam się, czy to naprawdę będzie miało aż taki wpływ na większe zużycie po zewnętrznej części.
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 19:27   

Chodzi o to, że te klocki co ty masz to są do innej wersji z tarczami 282mm np. wersje Accord USA, Aerodeck itp. też mają tarczę 282mm tylko, że mają mniejszą powierzchnię cierną i węższe klocki niż wersje na Europę, tutaj masz właściwe klocki http://moto.allegro.pl/kl...1503242308.html chodzi o szerokość klocka, te co masz mają zapewne 53mm szerokości a powinny mieć 58-59mm
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Klocki hamulcowe do sportowych tarcz.
Gość Tuning mechaniczny 13 Pią Lis 13, 2009 12:08
iktorn73
Brak nowych postów Rover 200 Zmiana Tarcz na tuningowe
Chakus Tuning mechaniczny 3 Nie Lip 30, 2017 09:54
bociannielot
Brak nowych postów [R200]zaciski hamulcowe do tarcz 282mm
alter6 Tuning mechaniczny 13 Nie Gru 01, 2013 16:43
Kozik
Brak nowych postów [r620si] SWAP na H22A2
kundel brytyjsko japoński - rover+prelude
grzegh22 Tuning mechaniczny 5 Pią Lis 13, 2009 17:27
grzegh22
Brak nowych postów R620si swap na vtec
olekorson Tuning mechaniczny 8 Czw Lut 21, 2008 22:48
olekorson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink