Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Jutro będę wymieniał termostat. Mam kilka pytań:
1. Termostat Vernet - tylko taki jest do znalezienia, jeszcze jest 4max, ale go nie chcę. Wahlera do tego modelu nie można znaleźć (podobno jakiś jest który jeździ też w Jeepie Cherokee i w Austin Metro, ale nie wiem na 100%). Czy ten Vernet się nada? Bo słyszałem, że dużo jest uszkodzonych.
2. Mam wersję z fabryczną klimą, z tego co wyczytałem termostat montowany w przewodzie. Czy w ogóle da radę ten termostat wymienić? Czy trzeba całą rurę?
3. Gdzie znajduje się śruba do odpowietrzenia układu chłodzenia? Czy to jest to białe coś, wyglądające jak plastikowa śruba/zaślepka na tym samym przewodzie (rurze)?
Objawy mam takie, że w czasie jazdy temperatura silnika się podnosi i maleje, zawsze w równych odstępach czasu. Nagrzewa się poprawnie do umownych 90 st - wskazówka w połowie skali, po czym od razu zaczyna spadać do ok. 1/4, nawet 1/5 skali i znowu się podnosić. I tak na zmianę. Sadzę, że to termostat, a Wy?
Poprzednio układ był dla pewności odpowietrzony przez zagrzanie na odkręconym zbiorniczku wyrównawczym, ale jak tylko wyjechałem od mechanika wskazówka znowu zaczęła spadać. Jak jest bardzo zimno na zewnątrz, np. rano, jadę 110 km/h i nawiew mam włączony na 2 bieg to wskazówka potrafi opaść aż do dolnej kreski
Pomożecie?
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 18:56, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 26, 2010 12:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
3. Odpowietrzenie układu chłodzenia silnika jest pod kopułką na metalowej rurce, taka śruba skierowana do góry, zobaczysz ją. Po za tym układ w tym silniku jest raczej samo-odpowietrzający się.
Senn w swojej 820 zmienial termostat, niestety nie pamietam na jaki .
Być moze ze na Vernet
Jedyne co pamietam to to, ze mial dodatkowy otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym
U nas termostat jest wysoko w metalowej obudowie pracuje
Skoro przez jakis czas bylo dobrze, a teraz znowu jest zle, to ja jednak podejrzewałbym termostat, ze jest wadliwy.
Chyba bedziesz musial kupic jakis inny moze od Tomiego
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 23:43
AndrewS napisał/a:
Witaj Arnold
Senn w swojej 820 zmienial termostat, niestety nie pamietam na jaki .
Być moze ze na Vernet
Jedyne co pamietam to to, ze mial dodatkowy otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym
U nas termostat jest wysoko w metalowej obudowie pracuje
Skoro przez jakis czas bylo dobrze, a teraz znowu jest zle, to ja jednak podejrzewałbym termostat, ze jest wadliwy.
Chyba bedziesz musial kupic jakis inny moze od Tomiego
Witam mam pytanie do posiadaczy roverków 420 si. Ile kilometrów musicie przejechać w mroźny dzień aby silnik doszedł do swojej temperatury i po ilu kilometrach zaczyna podnosić się wskazówka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum