Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Wymiana termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:28
[R420] Wymiana termostatu
Autor Wiadomość
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 12:17   [R420] Wymiana termostatu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.

Jutro będę wymieniał termostat. Mam kilka pytań:

1. Termostat Vernet - tylko taki jest do znalezienia, jeszcze jest 4max, ale go nie chcę. Wahlera do tego modelu nie można znaleźć (podobno jakiś jest który jeździ też w Jeepie Cherokee i w Austin Metro, ale nie wiem na 100%). Czy ten Vernet się nada? Bo słyszałem, że dużo jest uszkodzonych.

2. Mam wersję z fabryczną klimą, z tego co wyczytałem termostat montowany w przewodzie. Czy w ogóle da radę ten termostat wymienić? Czy trzeba całą rurę?

3. Gdzie znajduje się śruba do odpowietrzenia układu chłodzenia? Czy to jest to białe coś, wyglądające jak plastikowa śruba/zaślepka na tym samym przewodzie (rurze)?

Objawy mam takie, że w czasie jazdy temperatura silnika się podnosi i maleje, zawsze w równych odstępach czasu. Nagrzewa się poprawnie do umownych 90 st - wskazówka w połowie skali, po czym od razu zaczyna spadać do ok. 1/4, nawet 1/5 skali i znowu się podnosić. I tak na zmianę. Sadzę, że to termostat, a Wy?

Poprzednio układ był dla pewności odpowietrzony przez zagrzanie na odkręconym zbiorniczku wyrównawczym, ale jak tylko wyjechałem od mechanika wskazówka znowu zaczęła spadać. Jak jest bardzo zimno na zewnątrz, np. rano, jadę 110 km/h i nawiew mam włączony na 2 bieg to wskazówka potrafi opaść aż do dolnej kreski :/

Pomożecie?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 26, 2010 12:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:01   

3. Odpowietrzenie układu chłodzenia silnika jest pod kopułką na metalowej rurce, taka śruba skierowana do góry, zobaczysz ją. Po za tym układ w tym silniku jest raczej samo-odpowietrzający się.

Raczej termostat, źle się zamyka.
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 19:23   

Więc tak: dziękuję wszystkim za pomoc :D Rozpisaliście się, że hej :mrgreen: ;)

Odpowiem sobie sam :) Może komuś się przyda w przyszłości.

1. Termostat się nadał. Jak będzie dalej - czas pokaże.

2. Dało się :D

3. Tak to jest to coś, ale nie białe tylko czarne :) Na tym samym przewodzie tuż obok termostatu.

Wymiana pomogła w 100%, jestem mega zadowolony, wreszcie święty spokój (na jakiś czas :D )

Sam sobie nie mogę wystawić punkcika :)

Pozdrawiam serdecznie
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 23:23   

Witaj Arnold

Senn w swojej 820 zmienial termostat, niestety nie pamietam na jaki .
Być moze ze na Vernet :-)
Jedyne co pamietam to to, ze mial dodatkowy otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym
U nas termostat jest wysoko w metalowej obudowie pracuje
Skoro przez jakis czas bylo dobrze, a teraz znowu jest zle, to ja jednak podejrzewałbym termostat, ze jest wadliwy.

Chyba bedziesz musial kupic jakis inny moze od Tomiego ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 28, 2011 23:43   

AndrewS napisał/a:
Witaj Arnold

Senn w swojej 820 zmienial termostat, niestety nie pamietam na jaki .
Być moze ze na Vernet :-)
Jedyne co pamietam to to, ze mial dodatkowy otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym
U nas termostat jest wysoko w metalowej obudowie pracuje
Skoro przez jakis czas bylo dobrze, a teraz znowu jest zle, to ja jednak podejrzewałbym termostat, ze jest wadliwy.

Chyba bedziesz musial kupic jakis inny moze od Tomiego ??


Może być Gates. Nie ma z nimi problemu.
 
 
Lopez390 



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Werbkowice



  Wysłany: Sob Sty 29, 2011 18:21   Termostat

Witam mam pytanie do posiadaczy roverków 420 si. Ile kilometrów musicie przejechać w mroźny dzień aby silnik doszedł do swojej temperatury i po ilu kilometrach zaczyna podnosić się wskazówka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu
rover420di Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Sob Paź 19, 2013 20:59
gammathough
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu:/
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 18, 2009 20:44
Brt
Brak nowych postów [R420]Wymiana termostatu
kacper81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Kwi 13, 2014 20:57
centurion
Brak nowych postów [R420] Wymiana wkładu termostatu.
Czy ktoś to już robił?
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Gru 21, 2007 08:26
String
Brak nowych postów [R420] Podłączenie termostatu
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 03, 2008 09:43
String



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink