Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
witam
moj roverek to 1.8 16v z automatyczna skrzynia rocznik 99 przebieg 138 000 km. wczoraj wybralem sie na komputer bo od jakiegos czasu mam problem z delikatnie falujacymi obrotami obojetnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny. auto sie nie dusi ani nic z tych rzeczy poprostu obroty faluja mniej wiecej w granicy 750 - 820. dodatkowo samochod rowniez nie zaleznie od temperatury na zewnatrz (zdarzalo sie to przy -20 a takze przy +30) przy odpalaniu nie zachowuje sie tak jak powinnien czyli nie pali na tzw strzal tylko trzeba go dluzej krecic po czym odczuwalny moment tak jakby dostal za duzo paliwa czy tez powietrza nie jestem fachowcem dlatego tlumacze to w troche amatorski sposob w kazdym razie zapala zawsze. swiece i przewody sa dobre jedyne bledy jakie wykazal komputer to blad czujnika walka rozrzadu oraz 2 bledy dotyczace sondy lambda za katalizatorem. druga sonda wcale nie ma podgrzewania. moje pytanie odnosnie sondy - na allegro znalazlem tylko cos takiego jesli chodzi o nowe http://allegro.pl/ngk-son...1432552568.html i teraz czy jest to sonda uniwersalna stosowana przed i za katalizatorem ? czy nalezy szukac kazdej z osobna ? auto uzywane jest glownie w miescie na calym baku przy naprawde delikatnej jezdzie robi okolo 380 km wydaje mi sie ze to troche duzo. moze to byc przyczyna uszkodonej grzalki drugiej sondy ? a druga sprawa z tym czujnikiem walka rozrzadu czy problem dotyczy uszkodzonego czujnika czy tez moga byc jakies inne rzeczy typu krokowiec, przepustnica ? co moze byc objawem uszkodzonego czujika walka rozrzadu ?
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 17:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skup sie na czujniku walka rozrzadu, widac ze czujnik do konca jeszcze nie padl, ale usterki tego czujnika powoduja utrudnione odpalanie. Jak silnik juz odpali to brak sygnalu z tego czujnika nie powoduje jakis wiekszych nieprawidlowosci w pracy silnika .Komputer ma w pamieci jakies zadane parametry na wypadek usterki , wazniejszu juz jak silnik pracuje jest sygnal z czujnika walu korbowego, moze byc lekko przygaszony i wiecej palic. Na razie wymien czujnik bo ciezko bedzie go zdiagnozowac, trzeba by miec oscyloskop ,a jak jest nie do konca padniety to moze wydawac sie oki nawet podczas sprawdzania. Sonda sie na razie nie przejmuj ,druga sonda sprawdza dzialanie katalizatora i pierwszej sondy i nie ma wplywu na sterowanie elektronika silnika. Pozdr.
dzieki sprawdze ten czujnik a jeszcze jedno pytanie wyczytalem ze auto przy nie sprawnym czujniku walka rozrzadu jest slabsze i czasami chodzi w trybie awaryjnym ? tak samo jest w roverze ?
dzieki sprawdze ten czujnik a jeszcze jedno pytanie wyczytalem ze auto przy nie sprawnym czujniku walka rozrzadu jest slabsze i czasami chodzi w trybie awaryjnym ? tak samo jest w roverze ?
keczu napisał/a:
Komputer ma w pamieci jakies zadane parametry na wypadek usterki ,
keczu napisał/a:
moze byc lekko przygaszony i wiecej palic.
Czyli trub awaryjny, tylko w Roverach jest wlasnie w takiej lagodnej postaci, nie jak w niektorych autach umozliwia tylko zatoczyc sie do serwisu.
pytam o to bo wydaje mi sie ze odkad kupilem auto jest ono troszke mulowate tlumaczylem to sobie tym ze nigdy wczesniej nie jezdzilem automatem do tego silnik 1.8 na automat to troche malo a nie mialem okazji jechac takim samym silnikiem w manualnej skrzyni albo w automacie zeby porownac ale gdy wszystko uda sie naprawic napisze czy jest lepiej
rozumiem ze przepustnice i krokowca mozna wykluczyc dopiero po wymianie czujnika walka rozrzadu ? czy akurat te 2 rzeczy nie maja z tym nic wspolnego ?
EDIT
A czy uszkodzenie podgrzewania drugiej sondy badz katalizatora ma wplyw na spalanie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum