niestety rozbudowa Roverka na 300+ jest bardzo kosztowana głownie z powodu skrzyni... za koszt skrzyni czyli jakieś 25k można ogarnąć całość samochodu - zakucie silnika, mocne sprzęgło i duża sprężarka, hamulce brembo, zawias... chciałbym zobaczyć kiedyś taki profi tuning
A czy tutaj w ogóle mocowania są takie same? Tak czy siak można to zrobić sporo taniej np. zaciski 4 tłoczkowe brembo z BMW/Alfy + adapter. Tylko dalej kwestia pompy czy dobrze to obsłuży.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
A czy tutaj w ogóle mocowania są takie same? Tak czy siak można to zrobić sporo taniej np. zaciski 4 tłoczkowe brembo z BMW/Alfy + adapter. Tylko dalej kwestia pompy czy dobrze to obsłuży.
oczywiście że tak do obsługi 4 tłoczkowych brembo wystarcza spokojnie 1 calowa pompa...
Niestety Tomi, ale poważne zrobienie Roverka/MG kosztuje kosmiczne pieniądze jak na nasze polskie warunki, jak również porównując do ceny i wartości auta Owszem, jestem miłośnikiem marki, a MG kupiłem sobie parę lat temu jako spełnienie potrzeby jeżdżenia czymś w miarę szybkim i po prostu fajnym (nietuzinkowym, innym, rzadko spotykanym), ale prawda jest taka, że ze względu na koszty (jak się zorientowałem to zbladłem ) mój tuning ograniczył się w ciągu 3 lat, praktycznie do utrzymania auta w dobrym stanie technicznym, zlikwidowanie zbędnie wożonych gadżetów (CA), odetkania wydechu (restrykcyjny tłumik końcowy - ze zwężką do 50mm - masz 2005, też możesz tez mieć taki kwiatek - podobno firma się ratowała przed nowymi normami emisji Euro) i kupowania dobrych materiałów eksploatacyjnych, oraz dbanie o niskie opory (zadbane hamulce [OT - dzięki za szybkie dostarczenie tarcz ], ciśnienie w oponach, olej w skrzyni biegów, łożyska). Z zauważalnych rzeczy - ewidentną poprawę przyśpieszeń, zaraz po zakupie auta dało mi ustawienie zbieżności. Co do szpery, budżetowym a porównywalnym będzie założenie używki z 620ti (też torsen B), skrzynia dogowata to już kosmos... a niestety poważne inwestowanie w FWD mija się z celem - za podobne pieniądze można mieć EVO które w serii przebija nawet najlepiej zrobionego R/MG a potencjał ma praktycznie nieograniczony (tylko budżetem)
Engine:
2.1 litre overbore
AN Racing spec forged pistons
AN Racing spec forged i beam rods
AN Racing spec forges race crank
AN Racing Uprated Oil pump (one off)
Fully lightened balanced and stress relieved
bottom end racing shells and bearings
Special oil squirters
Multi layered steel headgasket
AN Racing spec high torque bolts throughout
AN Racing spec race head - larger inlet & exhaust valves
Full race billet camshafts
Vernier pulleys
Tubular manifold
AET GT35/40 ballbearing turbo
Turbo Smart external pro-gate
Turbo Smart Megasonic dump valve
AN Racing spec multiplate throttle boddies
RC 1000cc injectors
AN Racing spec inlet manifold & plenum
Hiperflow race spec FMIC
NGK race sparkplugs
Magnecour race leads
Wasted spark (no rotor dizzy)
P8 DTA Pro engine management
Full progressive nitrous control 75bhp
AN Racing spec lightened billet flywheel
SFS hoses throughout
3" exhaust turbo back
Transmission:
Triple plate drag clutch
Special plate diff
Fully manual gearbox with uprated bearings
AN Racing spec ratios H-pattern
AN Racing spec competition drive shafts (F1 materials)
Brakes:
Fronts: 335mm x 32mm
AN Racing 4 pot billet calipers
Rears standard Rover
EBC Bluestuff pads
Goodridge braided hoses
Leda remote fully adjustable coilovers
Poly bushes/rose jointed throughout
Here is how i'm only just running 150bhp from my 1.4
ALSO A NOTE TO EVERYONE, I GET 7 MILES TO THE GALLON, 10 IF I DRIVE LIKE A NAN BETWEEN STAGES, THIS IS COMPLETELY IMPRACTICAL FOR A ROAD CAR
- Base Engine: £200
- Piper Cam setup (there are better cams, but we're sponsored by Piper at work): £400
- up rated valve springs, verniers, inlet valves, exhaust valves: £300
- Individual throttle bodies : £500ish
- Forged pistons: £600
- Tappets: £560
- conrods + Ends : £600
- MLS Gasket set : £100
Not included is the time it takes to do all this, and someone who doesn't know more than average about Engines won't be able to build it. Also, not taking into consideration, I have the time, and space and tools at Work and at home, to give the Engine constant maintenance, and re-build it between each Rally. The Engine would not cope as a Daily Driver. I don't even drive it to Rallies, it's trailed to save strain on it.
With this power you will also want a decent box and a limited slip differential, I'm running a Quaife LSD with 6 speed Dogbox, whole lot is around £5000, and needs rebuilding every 1000 miles. Not to mention you will need up-rated brakes, rear-discs aswell unless you like your car squirming into cars onto the opposite side of the Road every time you brake hard, or it eating brake pads 10x as often as normal cars.
This is why it's impractical tuning 1.4's for road usage.
problem done. Każdy jeden bez różnicy jaka to marka po tuningu nie jest tani w utrzymaniu i najlepiej sobie zdać z tego sprawe zanim się tuning zacznie.
A już napewno używając drogich badziewi do niby prawdziwego tuningu z linków powyżej, choć zależy co kto ma na myśli pisząc "poważny tuning".
ja bym zakupił taka skrzynie nie tylko z korzyści ekstremalnych ale również ekonomicznych:p niestety Tomcio w trasie przy 120km ma 3tys. obrotów i nie jest to przy turbo ekonomicznie
ja bym zakupił taka skrzynie nie tylko z korzyści ekstremalnych ale również ekonomicznych:p niestety Tomcio w trasie przy 120km ma 3tys. obrotów i nie jest to przy turbo ekonomicznie
Przy tej 6-cio biegowej skrzynce, nie bardzo wyszłoby ekonomicznie. Szósty bieg ma przełożenie 1,048:1, gdzie w seryjnej skrzynce piąty ma przełożenie 0,765:1. Nie wspominając nic o przełożeniu przekładni głównej.
Na tej sześciobiegowej TomCat miałby pewnie nieziemskie kopyto, pewnie poniżej 5s do setki.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 08, 2011 20:02
Mad napisał/a:
ja to widze tą skrzynie w MGF
za jakies dziesiec lat moze sie uda
Akurat mgf ma najbliżej do elise - możesz zacząć zbierać fundusze
Co do "drogich badziewi" to bym jednak się powstrzymał od stosowania takich określeni w stosunku do produktów AP Racing czy też Quaife - drogie?? niestety za jakość się płaci...
Marrkus AP Racing to jak najbardziej profesjonalne produkty, ale co do Quafa za 5 tys.funta który wytrzyma max. 200KM i po przejachaniu 1600 kilosów potrzebuje remontu to raczej sieczka.
_________________ desperado67
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 08:48
Czy ja wiem czy taka kiszka bo moj kolega jezdzi na sperze Quaife od 2004 roku i nic sie nie dzieje z wieksza moca i sporym niutem. Co do AP mam tylko sprzeglo od nich i jezdze 2 lata na nim i moge tylko potwierdzic ze jest to super firma i slowa zlego nie powiem na jakosc ich produtkow dodtakowo wyszlo mnie to z lekko ponad pol ceny polskiego Sachsa czy Luka.
O niczym nie zapomniałem dlatego napisałem, że ten ZR jest tylko i wyłącznie do jazdy na wprost nic po za tym imo rzeźba dla samej rzeźby już lepiej jak wcześniej wspomniał marcin kupić EVO bo i startujemy z wyższego pułapu i mamy większy potencjał...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum